14

SoSYeTeYe GiRMiS KöYLü GüZeLi...


Öyle insanlara rastliyorumki, bu siralar özellikle mi rastliyorum bilmiyorum!
Distan bakiyorum cok böyle bilmis, kendine güvenli, kültürlü ve güclü bir bayan...
Ee sonra ne mi oluyor?
Bir davranisini görüyorum ve ici bos cikiyor, bundanda bunu beklemezdim diyorum!

Örnek vereyim;
Bankaya girdim, kadinin biri önümde fatura havalesi yapiyor.
Kagidi icine itiyor makinanin, sonra banka kartini yeniden aliyor ..vs.
Ben düsündüm arkasinda dururken, heralde almancasi yok ( Türktü bayan ).
Yaninda 10 yaslarinda kizi var, kiz "anne öyle degil, blaa blaaa" birseyler diyor ama kadin onu dinlemedigi gibi isine karistirmiyor ve ayrica " dur Allah'in cezasi kafami karistiriyon" diyor.
Be kadin bir dinle kizi belkide bir bildigi var, belki isin kolaylasacak!
Hem o güzel tertemiz, mis gibi güzel kiza nasil Allah'in cezasi dersin sen yaaa!
Öyle cocuga hasret olup bulamayanlar var!!!
Allah sana illa iyi bir ders vermelide mi anlayacaksin bunu!

Sonra arkasinda beni gördü ee ben basörtülümya hemen Türk oldugumu anladi tabi, " bu makinayida yenilemisler hepten karisik birsey olmus" dedi.
Kadin benle konusurken ekrana baktimki, türkceye basip türkce islem yaptigi halde yapamiyormus üstelik! Yani ben almancasi yoktur diye düsünürken meger türkceside yokmus demek.
Simdi ben bu kadina neden gicik oldum, kizina öyle davrandigi icin tabiki ilk önce!
Ikincisi o kadar giyimine kusamina önem veriyoken egitimine verseymisya azcik önemde!
Kadinin isi bitti cikti makinadan ben gectim, bir fatura havalesi yapacaktim, tam 10 saniye sürdü ve kadindan önce ciktim bankadan, hic zor degilmis demek istedim aslinda bir yandan :D

Gecen lafliyorduk bir arkadas dediki,
"Iste filanca nisanlandi, nisanlisi olan kiz ve ailesi cok sosyetikler". Ee buraya kadar normal cümle, olabilirler. Ama direk devamindaki cümle $u, " o kadar sosyetiklerki o kadar kisiden hic kapali yoktu ailesinde! " Ben, " nasil yani" oldum.
Yani basörtülü cok oldukca ailede o ailenin sosyetikligi mi azaliyor ters orantili mi bunlar birbirine :D
Yani bazi insanlar bunu bu sekil görüyorlar, kötü niyetten degil, öyle kabullenmisler!

Basörtülü - örtüsüz, siyah - beyaz, kisa -uzun, sisko - zayif...vs. ne olursa olsun!
Önemli olan kisinin kendisini egitmesi...Illa Üniversite mezunu olmayada gerek yok bunun icin! Hayatin her alaninda öyle cok imkanlar varki gelismek isteyene...
SOSYETiK olmayi kimse istemezki, eger sosyetik bir insan bir banka havalesini türkce yapamiyorsa ve cocuguna bu sekil muamele ediyorsa! ...
(O kiz kendini hep bir fazlalik olarak görmez mi acaba? "Annem bana neden böyle diyor, ben ceza mi verildim ona" ...)
Not: Basligi yaziya alaka olarak koymadim, "Sosyete" deyince benim aklima Hakan Peker'in bu sarkisi gelirde :D Ellerine kina yakmis ellerine... :)

14 comments

12/8/08

slm. yA TÜRKİYE ZATEN BUNUNLA BOĞUŞUYOR. BAŞÖRTÜLÜ ÖRTÜSÜZZ İNSANLARIN ÖZGÜR İRADESİ BU. YALNIZ BU SORUN ÇÖÖZÜLMEZ. SOSYETE OLMAK İÇİN BAŞ MI AÇMAK GEREKİYOR. BENCE KAPALILAR ARTIK DAHA SOSYETİK. BAZEN ÖZENİYORUM NE GÜZELDE ÖRTÜNÜYORLAR HEM MODERN HEM DE GAYET UYGUN .İNSANIN İÇİNE BAKARIM BEN HEM KAPALI DOSTLARIM HEM AÇIK DOSTLARIM VARR. ÖNEMLİ OLAN İNSANIN KENDİN YETİŞTİRMESİ SVGİLER....

Canımcığım, sabah sabah ilk senin bloğunu açmakla hata ettim sanırım:) Okurken gerildim zira:(
Yetiştirebileceğinden emin olmayan allah aşkına çocuk yapmasın. Kişiliği sinmiş, kendine güvenmeyen, kompleksli bir birey bu tür davranışlar yüzünden yetişiyor. Belki de o kadıncağızın da suçu yok, belki de o kadıncağızın ailesi de onu böyle yetiştirdi. İşte burada akıl ortaya çıkıyor. Geliştirin kardeşim kendinizi, geliştirin!
İlerlemeyen şey gerilemeye mahkumdur. Evladı olan bi kere kendini yetiştirmek zorundadır.
Kendimizi yeterince yetiştirmeye gayretli olmamız duası ile...

Adsız
12/8/08

İçim daralıyor böyle çocuğuna (Allah'ın ona emaneti olan can'a) kötü muamele eden varlıkları gördükçe, okudukça. ben de anneyim 2 meleğim var. tabiiki ben taş değilim, peygamber sabrı da taşımıyorum. İnsanız ve yoğun stresli zamanlarımız oluyor. O zamanlarda kızım 2,5 yaşında anlamıyor ben ondan 3-5 dk uzak kalıp sakinleşmeye çalışıyorum ama oğlum 9 yaşında (bugün itibariyle :)) ve ondan rica ediyorum" annem çok sinirliyim lütfen 10 dk uzak kalabilirmiyiz?" (ona sinirlenmişsem o odasına gider başka birşeye sinirlenmişsem ben giderim) paşam da anlayışlıdır şükürler olsun, bazen kardeşini de alıp öyle kaybolur :) Rabbim'in emaneti melekler onlar yaa nasıl ceza olurlar...

12/8/08

Çocuğum yok henüz ama yeğenlerimden tecrübeliyim bir miktar. Benim de yollarda görüp de sinir olduğum iki şey var. Birincisi ve en sinir olduğum bazı anneler çocukları yürümüyor yada ağlıyıp zırlıyor diye tokat atıyorlar ya da hırpalıyorlar. Gördüğüm zaman kadının üzerine saldırasım geliyor. İkincisi de yeni yürümeye başlamış küçük çocuklarla yürürken onları sürükler gibi ellerinden çekiyorlar. Kadın yürüyor, çocuk koşuyor. Bence çocuğunun adımlarına uyacak şekilde yürümeli ve acelesi varsa da başka bir şekilde gitmeyi tercih etmeli. Çocuğa saygı duyulmalı, o da bir varlık. Başörtü konusuna gelince artık Türkiye'de malesef sınıf ayırımı haline geldi bu mesele, dini gösterge değil. Eskiden kimse kimseye karışmaz ve yadırganmazdı. Şimdi örtülüler örtünmeyenlere, açıklar örtülülere düşman oldu. Ne yazık. Ülkemizi içten bölmeye çalışıyorlar, kimse anlamıyor.

12/8/08

:)) Sadece TR'de yok bunlar demek

merhaba bu da benim blogum göz atarsan sevinirim http://keddynindolabi.blogspot.com/ sevgilerle

13/8/08

ceydacım çok keyifli bir yazı idi , tüm yazılarını keyifle okuyorum, çok hoş, doğal ve samimi yazıyorsun, o dediklerinden öyle çok var ki.....:)

Adsız
13/8/08

offf kanayan yaramız diyeceğim ama yıllardan beri kanaya kanaya artık biz canı yananları bile hissizleştirdiler :/ sosyete denilen şey nedir acaba? nasıl bir kalıb? olmak gerekli mi cidden ?yani kültürlü olmak insan olmak lazım da sosyetemizde olmayıversin boşversenize :)yemişim sosyetelerini diye azcık psikoluğumu da sergiliyim :P biz böyle mutluyuz .

Adsız
14/8/08

Bende anlam veremiyorum insanların at gözlüğünü bu kadar çok kullanmasına.
Başını örtmek bir tercihtir, aynı açık olarak gezmek gibi. Gereksiz ayrıntılarla hayatı insanlara niçin zorlaştırıyorlar ki. Kültürlü, eğitimli olmak gerekir mutlaka ama bizim ülkemizde bu da zor artık. İnsanları tercihlerinden dolayı ayırmak büyük bir ayıptır, "İNSAN"a yakışmaz

19/8/08

Başörtülü insan sosyetik (?)olmuyorsa bazılarına göre varsın sosyetik (?) olmasın :) Başörtülü insanları sosyetik değiller diye bilsin bazıları :) Sosyetik olmak değil zaten yaratılış amacımız :) Artık bu durumları hiç yadırgamaz oldum :) Eğitim şart :)

Adsız
19/8/08

BU sorunlar hiç bitmeyecek ve hep böyle devam edecek malesefinsanlar birbirlerini kıyafetleriyle dış görünüşlriyle değrlendirmeleri sürdükçe bu düşüncelerde sürecek.bunun kökeni eğitimsizlik ve cehalet diye üşünüyorum.gerçi ne ünvte mezunu olup bazı konularda cahil kalmış insanlarda var.hoşgörü bakışımızı geniş tutmalıyız.

Not:yandaki resimdeki kız kimdi gelinlikli olna nettn herhangi birimi çok güzlemiş maş:))

reyhan=biolog77

23/8/08

ben de sosyetik olmamayı tercih ederim şahsen. aslında sosyetik ne demek bunu da önce bir açıklığa kavuşturmak lazım. tdk sozluğunde Yüksek sınıfın yaşama biçimine özenen, asortik. olarak açıklanmış. ben tutup da çocuğuna allah'ın cezası diyen annelere özenmiyorum, senin de öyle olmadığın gibi. sosyetik derken bir özenme varsa, başörtüsünün bu özenmeye karşı bir bilinin bir şuurun simgesi olabileceğini bile söyleyerebiliriz, tabii tesettür sadece bir örtü değil, bir yaşam tarzı olmuşsa. yanlış anlaşılmasın, özenmeme sadece başörtülülere has bir şey değildir, bütün başörtülülerde olan bir şey bile değildir. aslında tek bir şey söylemek gerekirse, hiç bir şeyi genelleyemeyiz..

Ben de böylelerini görüp, yorum yaparak günah olmasın diye bakmamaya çalışıyorum...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top