16

Cocuklara bol Oyun Gerek

Kizimla vaktim eskisinden daha az ve bu az vakiti degerli gecirmek gerek! Asagidaki siiride iyi okursak yani sonradan pisman olmamak icin!
Zaten kendisi beni hic rahat birakmiyor :D
ee madem öyle bende arada degisik aktiviteler yapmak istiyorum ve yeni oyunlar ariyorum.
" Benimle Oynarmisin Anne " isimli kitap bu konuda yardimci oluyor bazen, yani kizim büyüdükce dahada yardimci olacaga benziyor, okudugum oyunlardan cogu, yasindan büyüklere göre.
Mesela gözleri kapatip önüne evden objeler koyup " bu ne " diye soruyoruz. Kizim bunu oynarken cok egleniyor, bilince seviniyor ama cok uzun süre gözü kapali durmak istemiyor, en fazla 3-4 objeye kadar.

Kitabi okurken bugün baska güzel oyun var mi diye, cocuklarin uyku vakti geldiginde yatagina götürmenin bir yolunu yaziyordu oyun seklinde onuda birgün paylasicam insallah.
Ben kizima disariyi gösteriyorum bak gece oldu´, uyku vaktin gelmis diyorum.
Sonra yatarken sana masal anlaticam falan dersem gitme istegi artiyor.
Birde uyuyunca büyüyorsun, büyüyüncede tüm dügmelere basabileceksin ( asansörün, metronun dügmesine basmayi cok sever ).

Bir oyun örnegi daha vereyim;
Mesela cocugumuza hikaye anlatmasini söyleyip o anlatirken biz resimleyebiliriz bu hikayeyi.

Oyunlarda cocuklarin gelisiminin bir parcasi o yüzden cocuklarimiza cok cesitli oyunlar sunmaya calisalim ki kendilerini kesfetsinler oyunlarla.

16 comments

filiz
21/9/08

selam,
evet şimdiki annelermi yoksa çoçuklarmı daha şanslı bilemiyorum internet imdadımıza yetişiyor hemen bilge gibi ve çoçuklar daha donanımlı büyüyorlar, bizim zamanımızda bırak interneti öğle fazlada kitap bile yoktu,biz yavrularımızı kulakdan dolma büyüklerimizin tecrübeleriyle büyütdük,diyeceğim o ki ne güzel büyütüyorsunuz yavrularınızı Allah uzun ömür versin,sevgiler.
hamdiyefiliz

Adsız
21/9/08

o kitabı bende inceledim alıcakken vazgeçtim çünkü oğlumun yaşına uygun pek oyun yoktu.şuna zaten kendi oyujn oynuyor beraber yapılcak şeylere pek ragbet etmiyor hemen sıkılıyor ama bende onunla parmak boyama yapıyorum,kovalamaca oynuyoruz,el kuklalarımız var onlarla oynatıyor babası,kitap okuyoruz yap-bozlarıyla oynuyorz.:))

oyun çocukların zihinsel ve ruhsal gelişimini sağlayan en önemli etkilerden biri:))

biolog77

21/9/08

ay evet bunlar ilerde işime yarıcak kocaya varabilirsem tabi :D örendiğim ii oldu

21/9/08

Duyarlı ve dikkatli anne örneği :) tebrikler

"Mesela cocugumuza hikaye anlatmasini söyleyip o anlatirken biz resimleyebiliriz bu hikayeyi."

BENCE BU GERÇEKTEN FAYDALI OLUR :)

BİLİNÇLİ ANNELERİ ÇOK TAKDİR EDİYORUM SEVGİLİ KELEBEK..
HEM TEKNOLOJİK YARDIMLARDA ELİNİZİN ALTINDA,NE MUTLU..

ALLAH BAHT AÇIKLIĞI VERSİN EVLADINIZA.
SVGLRRR

Maşallah sana Kelebek'cim takdir ediyorum seni, çok bilinçlisin bu konularda, hem kendini eğitimine hem kızına hem evine ve tabiki evine yetişmeye çalışıyorsun, gördüğüm kadarıyla aralarında da güzel bir denge buluyorsun,ihmal etmiyorsun bazı şeyleri,

sen ne güzel, ne tatlı bir annesin. ne mutlu yavruna şeker, sana da helal...

22/9/08

oyun gerçekten çcocuğun bi parçası bencede siz hiç oyun oynamayan bi çocuk gördünüzmü dimi?

öneriler için sağol

oyun oynamak güzel
çocuklarla vakit geçirmeli insan
hayat koşturmasının içinde fırsat bulamasak da
vakit ayırmalıyız
çocuklarımız iyi ki varlar
bazen üzülüyorum
onlarla çok zaman geçiremediğim için

çocuklarla zaman geçirmek onlar için çok önemli oldugu kadar bizler için de keyifli ve dinlendirici

23/9/08

geldim geldim Kelebenk ablam :)

23/9/08

Kelebekim :)
Bak bir gun anne olursam "annelik danismanim" sen olacaksin ona gore :)
Cok guzel aktiviteler bunlar yaff :))

evet kesinlikle oyun çocuklar içn önemli mutlu kendine güveni yerinde sosyal insanlar genelde çocuklukları kaliteli oyunlarla geçmiş kişiler oluyorlar .Allahtan çizgifilm izlemeyi peluş oyuncaklarla oynamayı ve çocukları çok seviyorum bu konuda zorlanmayız inşallah :D bu oyun kitabını da merak ettim doğrusu :)

23/9/08

Merhaba size bebeğinizle çok mutlu bir yaşam diliyorum.Blogunuzda ki renkli ziyaretçi gadgetinden (pembe)eklemek istedim ama fransızca olduğu için beceremedim nasıl ekleneceğini yazarsan çok sevinirim.Oraya ulaştım,yeşil olanı seçtim ama alttaki yazıların bazısını anlamadım.Teşekkürler...

24/9/08

canım benım sen benım tanıdıgım en ıyı anlarden bırısın
kızın ıcın ne fedakarlıklar yaptıgınını cok ıyı bılıyorum o nedenle senı oylesıne taktır edıyorumkı dılerım o da sende cok mutlu olursunuz
__________
bu arada sobelendınız efendım:))

2/12/08

CANIM YA benim arkadaşında oğlu gidiyordu kreşe çocuk kreeş başladığından beri hastalıktan gözünü açamıyor doktor çocuğu kreşten alın demiş orda hastalık kapıyor iyide bakmıyorlar çocuğa demiş eğer bakacak kimsen varsa çocuğunu kreşe verme derim ben çok geçmiş olsun tekrar benimde
3 yaşında kızım var kayınvalidem bakıyor seneye anasınıfını vercem bende ama erken yaşta kreşede karşıyım anne gibi bi büyük gibi çocuğa bakamıyorlar dünya kadar para ödüyorsun ama nafile neyse kendine iyi bak annevemelek te gördüm seni bende cicekuslu nickliyim

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top