4

FIRINDA SebZeli KöFTe

Ramazan bitmeden bir yemek tarifi daha ekleyeyim.
Aslinda cogumuzun yaptigi ve begenerek yedigi birsey ama birde benim dilimden dinleyin :D

Ayrica bu tip yemekleri ben göz karari yaparim, yani miktar ölcmem ve baharatinida nasil seviyorsak öyle ayarlarim.

Öncelikle köfteyi hazirliyoruz, ben köfte baharatiyla yogurdum kolaylik acisindan. Icine ekstra bazen sarimsak, ekmek tozundan ve maydanoz ilave ediyorum.

Köfteleri bitirince sebzelerde sira.
Önce patlicanlari soyup güzelce tuzlu suda bekletelim, patlicanlarin aci suyu ciksin diye.
Suda bekletmedende yaptigim olmustur ve tadi birbirini tutmuyor, yani sart oldu patlicanlarin tuzlu suda dinlenmesi :)
Patates, biber ve domatesleride sevdigimiz bir sekilde dograyalim.
Suda bekleyen patlicanlari iyice suyunu süzüp, havlu kagida alalim, kuru iken kizartmasi daha kolay.

Kizartmaya baslayalim patlicanlardan, istedigimiz miktarda, yani tam pismeyecek sekilde...
Kizaranlari havlu kagida alalim, fazla yagini ceksin diye. Cünkü patlican cok yag cekiyor.
Patatesleri, biberleri ve domatesleride kizartinca biraz sira geldi hepsini bir firin borcaminda birlestirmeye.

Bunlari güzelce tuzluyoruz tabiki, ben bazen kizarttiktan sonra tuzlarim.

Hepsini siraladiktan sonra icine azcik salcali baharatli su ilave ediyoruz ve firina koyuyoruz.
Orada onlar kendini salana dek pisiyorlar.

Yaninda yogurtlu bir salata iyi gidiyor ayrica kesinlikle pilavla cok güzel yeniliyor.

Afiyet olsun :)

4 comments

ellerine saglık arkadaşım. Çok severim bu yemegi :)

Aksama yemege sendeyim Kelebek'im :)

28/9/08

kelebek aplacımmm yine döktürmüşsünn maşaaallah ^-^ patlıcanlı şeylerii acayip severim..ellerine sağlık :)

1/10/08

patlıcanı sevmem ama köfteyede hayır demem ama görüntü beni kandırmaya çalışıyorr (ye beni ye beni) diyee

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top