6

Açığı kapat, Kapaliyi aç...

Bir adam sohbetlerinde diliyle hep cömertlikten söz ediyor, ama eliyle hiç de cömertlik yapmıyordu.
İşte bu cimri adam bir gün İbrahim Ethem'e rica etti: Herkese nasihat ediyorsun, bana da nasihat et.

İbrahim tek cümlelik nasihatını şöyle yaptı: Sen açığı kapat, kapalıyı da aç!.

Adam bir şey anlamamıştı.

Mecburen sordu: - Açık nedir ki onu kapatayım, kapalı nedir ki onu da açayım?

İbrahim de kısaca açıkladı: - Açık olan hep cömertlikten söz eden çenendir, onu kapat. Kapalı olan da Ramazan boyu yoksula hiç açmadığın kesendir. Onu aç!.

Adam, tebessüm ederek söylendi: - Vallahi bir doğru ancak bu kadar veciz söylenebilir!.


Bu söz gerçeğin ta kendisidir!.
Ne dersiniz, bu sözün bize de şümulü olabilir mi?
Biz de çoğu zaman hep cömertlikten, yardımdan söz ediyor, ama elimiz cüzdanımıza bir türlü varmıyor, bir yoksulun yüzünü güldüren yardımda bulunamıyor muyuz?
Bizim de açığı kapayıp kapalıyı açmaya ihtiyacımız mı var yoksa?

Bir düşünsek mi acaba?.

6 comments

3/9/08

ramazan ramazan,sahur sahur okudum yazıyı,güzel olmuş :)

3/9/08

Birçok insan dilencilere falan önyargılı davranırken ben her zaman duygusal yaklaşır ve yardım ederim. Eşimde her ay bankadan maaşının 40 da biri kadar yardım yapar. Ayrıca 3 yıldır doğuda bir çocuğun eğitimini destekliyorum, Kardeşini Seç sitesinden seçtiğim. Ama dün akşam haberlerde Deniz Feneri'nin bir çeşit dolandırıcılık yaptığını gördüm. Şok oldum. Güvendiğim bir kurumdu. Yardımların ihtiyaç sahiplerine ulaşması için yardım yapsak da yine de Allah herşeyi görüyor ve biliyor. Önemli olan bence yapmak ya da yapmamak arasındaki seçim. Yardımı yaparken kandırılıyor muyum diye düşünmekten ziyade Allah'ım bu yardımı hayırlı bir yere ulaştır diye dua ederim. Bence o yolunu bulur.

gerçekten çok doğru bi düşündümde insanlar en azından eskiden yoksulu bırak birbirleri ile yardımlaşırlardı...

artık onuda yapan yok ALLAH hepimize cömert insanlardan olmayı nasip etsinn (amin)

filiz
3/9/08

selam adresinize izinsiz dalış yaptım ne güzel yapmışım,ne güzel bir nüktedan,günün anlam ve önemine uygun,elleriniz dert görmesin ben de beklerim,sevgiler.
hamdiyefiliz

3/9/08

Çok anlamlı insanı bir kez daha düşündürüyor

3/9/08

Merhaba
Ziyaretine çok sevindim.Etler yeterince pişiyorlarmı sebzeler pişene dek diye sormuşsun, evet pişiyorlar. 180 Derecede pişirdim. Kaç dakikada piştiğine hiç dikkat etmedim, o yüzden bilmiyorum.

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top