9

Asya Mutfagindan bir lezzet

Sogani kalin kalin istediginiz gibi dograyin, ince olmasin ama!
Tava ve icine yag ilave edip kizdiriyoruz biraz.
Sogani atiyoruz tavaya, ilk adimi attiktan sonra geliyoruz diger malzemelere.
Simdi mantik olarak sirada ne olmali?
Tabiki tavuklar, cünkü sebzeler daha cabuk piser nasilsa.
Tavuklar önceden küp yahut uzun ince sekilde kesilip istedigimiz gibi soslanip tavaya ekleniyor.
Tavuga bence sadece karabiber ve köri ilave edin birazda limon.

Sonra tavuklar hafiften pisince, üstüne gelisigüzel dogranmis mantarlar, hemen ardindanda renkli biberler evde(sari yesil kirmizi), üstüne tuz ilave ediyoruz ve agzini kapiyoruz biraz.
Mantar suyunu salacak önce ve mantarin suyu bitene dek pisirecegiz o zaman pismis demek :)
Ama hep agzi kapali olmasin, pismesine yakin tavanin kapagini acin.

Ben tavugu cok severim, mantarida öyle ama hic ikisini birlikte yapmamistim, hep yapicam yapicam derken gecende denedim ve bayildim, tek kelimeyle sahane bir lezzet ya bu sekilde.

Hatta iki gün ardindan tekrar yaptim :D
Favori yemeklerime eklendi bile :)

Bu yemek Asya Mutfagindan diye biliyorum, onlar WOK tavasiyla yapiyorlar ve en leziz o sekil oluyormus, hani su dibine dogru sivrilen tava ( ben normal tavada yaptim ).

Denemeyenler benim gibi ertelemeyin sonra pisman olursunuz:)

Afiyet seker olsun:)

9 comments

30/10/08

Hımm güzel görünüyor tavukla mantar birleşirde güzel olma mı hiç ellerine sağlık :)

31/10/08

Mantar tuketmeyen bir ileyiz malesef. ama tam da bu tarifi okumusken, bugun de yemegimin adi belli degilken denemek istiyorum bugun, yanina da bi pilav ohhh...hem kolaymis da, tam benlik yani ;)

31/10/08

ben tavuğu da mantarı da çok kullanırım bu tarz yemeği ben de yapıyorum ama içine biraz soya sosu da katıyorum. köri ise olmazsa olmaz zaten

31/10/08

mantar ve tavuk benımde sevdıklerımdendır :)) bende yapacagımmmn yaaa

31/10/08

ay bu arada ellerıne saglık demeyı unutmusum:)))) acıktıgım her halımden bellı oluyor sanırım

mantarı sadece pizzada severim malesef. Ama tavuk her yemege yakışır. Asya yemeklerini Hollandadayken annemde cok denerdi :)

31/10/08

Ellerine sağlık. Mantarı (domates,maydanoz,baharat vb.)ile pişirip, bu içi üçgen kesilmiş yufkaya enlice yayvan sigara böreği gibi paketleyerek, pamukla az yağ sürüp , yağsız bir şekilde iki tarafı pişirilen börekte güzel ve çok kolay oluyor. Mantarlı çin böreği gibi bir şey...Afiyet olsun.

off mantara bayılırım, çok canım çekti yaw. benim gibi yemeyi seven birine bu işkence yapılır mı:)))
ellerine sağlık şeker, çok hoş görünüyor, ben tavuk soteli mantar çok yedim kesinlikle harika bir lezzet. afiyet, şeker , bal olsun...

4/11/08

asya mutfağına ait olduğunu bilmiyor olmama rağmen,tavuğu yemekten en çok zevk aldığım yer mantarın yanı:D ikisini uzun zamandır çok yakıştırarak yaparım ve tadını damağımda bıraka bırakada yerim:))

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top