6

Ho$uma Giden Ögütler ve Yorumlarim

Dinlediğin her şeye inanma, sahip olduğun her şeyi harcama ve istediğin kadar uyuma.
(Fazla uyumanin iyi olmadigini hep okuyorum ve onayliyorumda, tembellik sadece.Sahip oldugum herseyi harcamayida sevmem, yarinida düsünmek gerek sonucta bu dünyada)

En sevdiğin şiiri ezberle.
(Ezberimde birkac siir var, evlendikten sonra siirlerle aram sogudu nedense)

'Seni seviyorum' dediğinde, cidden söyle.
(Bunu kesinlikle öyle yapiyorum zaten, öylesine diyemiyorum bu lafi, dememde)

Üzgünüm dediğinde, o kişinin gözlerinin içine bak.
(Bu cok önemli, gercekten üzgün oldugunu yansitir hem insanin)

Evlenmeden önce en az 6 ay nişanlı kal.
(Bende 6 ay gibi nisanli kaldim ama bu nisanlinin bulundugu uzakligada bagli biraz tanimak icin biraz)

Başkalarının düşleriyle asla alay etme.
(Bize sacma, ulasilmaz gelen bir hayale belkide o kisi ulasabilir yahut herkesin hayali kendine önemlidir zaten)

Tutkuyla ve derinden sev.
Sonradan yara alabilirsin belki, ama hayatı komple yaşamanın tek yolu budur.
(O tutku sonra gidiyor ama güvensizlik girince yahut araya tatsizliklar girince)

Anlaşmazlık durumlarında, dürüst ol.
(Dürüst herzaman olmali zaten!)

Kimseyi kırma, hakaret etme.
(Hakaret etmeyi sevmem, ama kirma konusunda bazen istemeden kirdigimiz oluyor bunu cabuk telafi etmek önemli)

İnsanları akrabalarına göre yargılama.
(Kesinlikle! Bazen hayati darmadagin bir aileden ne güzel bir evlat cikabiliyor, bunu cok gördüm cevremde)

Yavaş konuş, ama hızlı düşün.
( Mantikli! Düsünmeden konusmamakta gerek ayrica! Pratik zekayi severim)

Biri hapşırdığında 'çok yaşa' de.
(Güzel yasa demek daha dogru olmaz mi, cok yasayip ne olacak sanki)

Anneni ara.
(Önceki yillara göre gitgide daha cok ariyorum, ucuz bir hat aldim sirf annem icin bu numaram :)

Kaybettiğinde, ders al.
(Kaybetmeyi sevmem ama ders almayi bilirim)

3 'S'yi unutma: Kendine Saygı; başkalarına Saygı; herşeyde Sorumluluk.
(Sorumluluk sahibi olmak yasamin gidisati icin cok önemli bence!Sorumsuz gevsek insanlari tembel buluyorum)

Küçük bir anlaşmazlığın büyük bir arkadaşlığı bozmasına izin verme.
(Arkadaslik kolay kurulmuyor artik,helede iyi bir arkadasliksa bu kesinlikle bozmaya izin vermemek gerek)

Hata yaptığını farkettiğinde, onu hemen düzelt.
(Hatanin neresinden dönülürse kardir ne de olsa!)

Konuşmaktan, sohbetten hoşlanan bir kadın/erkekle evlen.
Yaşlandığınızda, konuşma yeteneğiniz her şeyden daha önemli olacak.
(Bunu cok yerinde ve önemli buluyorum!)

Değişikliklere kucak aç, ama değerlerini yitirme.( Aynen ben:P )

Suskunluğun, bazen, en iyi yanıt olduğunu unutma.
(Kesinlikle, bunu yasayarak ve yasatarak gördüm)

Daha çok kitap oku, daha az televizyon seyret.
(Bunu yapmayi cok istiyorum)

Allah`a güven ama arabanı kilitle.
Deveni bağla sonra tevekkül et).
( Herseyi Allah'tan oturdugun yerden beklenilmez zaten, elinden geleni yapip gerisini Allah verecektir)

Evde sevgi dolu bir atmosfer önemlidir.
Huzurlu ve uyumlu bir ortam yaratmak için elinden geleni yap.
(Özellikle cocuklar icin böyle bir ortam cok önemli)

Satırlar arasını oku. (Ayrintilari severim)

Dua et. Duada, ölçülemeyecek bir güç saklıdır.
(Duaya karsi inanilmaz hissettigim duygularim var, benim icin dua etmek cok önemli)

Yılda bir kez hiç gitmediğin bir yere git.
(Iyi fikir keske imkan olsa)

6 comments

şeker bu öğütler çok doğru, yorumların da gelişime ne kadar açık olduğunu gösteriyor. kişisel gelişimimizi olumlu yönde arttırmamız duası ile...

Adsız
16/10/08

bu öğütlerin kaynağı neresi ? çok özel ve çok gerçekçiler bilmesem Lokman aleyhisselamın oğluna nasihatı olsa gerek derim ama biliyorum onun nasihatlarını demek istediğim önemli ve seçilmiş kişilerden çıkmışa benziyorlar .Mutlu olmak ve mutlu edebilmek için önemli nüanslar.

16/10/08

İyi güzel de keşke insan hepsini yapabilse o zaman herşey dört dörtlük olurdu.

16/10/08

Hepsi çok güzel gerçekten.. Ama bunları okuduğum kadar uygulayabilsem keşke..

Adsız
17/10/08

çok güzel ...yorumlarında öğütler de....bu öğütleri bu vasıtayla hatırlattığın için tşk.

17/10/08

insanın,güsel yaşaması ve bu güselliği etrafındakilerede yansıtması adına düşülmüş güsel notlar.
herbirini uygulayamasakta çaba göstermek gerek gelişmeye,,
yorumlarınıda ayrca güsel birer içsel ses olarak okudum yüzüme yayılan bi tebessümle:)
sevgiler canım arkadaşım,,

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top