12

Yamuk oturmalara son versem

Benim kendimde en sevmedigim seylerden biri bilgisayar basinda sekilden sekile girmektir.
Düzgün oturmayi hic beceremem, yani deniyorum ama ilk dakikada kendiliginden eski halimde buluyorum kendimi yine ve "offff" luyorum sadece.

Cünkü bu oturuslar yüzünden kollarimda, ayaklarimda agrilar cektigim oluyor uzun oturmussam yanlis sekilde.

Bu konuda yazilar okudum birazda yazmak istedim. Eminim benim gibileri vardir, belki daha beterleride var midir ki :S

Dizüstü bilgisayar taraftari hic degildim ama bu yüzden sirf bu yil cok düsündüm bilgisayarimi degistirmeyi, hala kafama uygun bulursam degisicem gercide...

Bileklerde bile bir damarin alti mi varmis, kalinlasiyormuymus neymis, yani hep ayni sekil mausun üstünde oldugundan zavalli bilegimiz...

Maus padlerinizi bilekli olanlardan almanizi öneririm yahutta bileginizin oldugu yere rahat bir minik inekcik koyabilirsiniz benimki gibi :) Yani basit bir önlem ama ise yariyor bayagi.

Birkac egzersiz gördüm onuda paylasmak istiyorum, özellikle boynumuza dikkat edelim, yoksa boyundaki damarlar beyne iyi kan gönderemiyormus ve buna bagli bir sürü sorunlar...

"Nerde hareket orda bereket" :)

Son olarakta netten bir iki öneri:

Eğer gözlük kullanıyorsanız sizin için doğru gözlük olup olmadığını kontrol edin.
Gözünüzün kurumasına izin vermeyin ve sürekli olarak kırpın.
Ara sıra ekrandan farklı bir yere bakarak konsantre olmaya çalışın.
Ekrana yakın oturmayın.
Monitörünüzü göz seviyenizden aşağı şekilde yerleştirin.
Ekranınızın renk ve parlaklığını ayarlayın ve öyle kullanın.
Çok parlak ve göz alıcı olmamasına dikkat edin.
Sık sık oturuş pozisyonunuzu kontrol edin. Dik oturun.
Birde benden bir tavsiye PC yaninda yesil yaprakli bir bitki bulundurun ve arada bakiverin, yesil gözlere cok iyi geliyormus!

Umarim birilerinin isine yarar bu yazim :) Ben bu konudan cok muzdaribim!

12 comments

Sizede hayırlı bayramlar

10/12/08

Hey Allah senden razı olsun. Hareketleri görünce yapmak hatırıma geldi de yapıverdim. Vücudumun kütürtü sesini eşim bile duydu valla...

masa üstü de kullandım şuan dizüstü kullanıyorum bende de aynı sorunlar fazlasıyla mevcut ama dizüstü daha tehlikeli ve sindirim sistemine bile zarar veriyor tecrübeyle sabit hiç tavsiye etmiyorum olursa da yine masa üstünde kullanılmalı bence.Egzersiz hareketlerine bayıldım :D denedim üstelik cidden rahatlatıcı.

10/12/08

şekilden şekile girenlerden biride benim:) sırf bu yüzden kendime bir masaj aleti aldım :)

al benden de o kadar.. bazen kardeşimin netten sipariş verip aldığı o rahat pc koltuğunda oturunca olmuyor ama sıradan sandayelerde pc başında oturmak zorunda kaldığımda aman yarabbim tam bir facia ile karşı karşıya kalıyorum kalktığımda :pPp

bir de ben kendimi çok kaptırıyorum net başındayken makale ya da benzeri bir şey okurken soluksuz bilgiye aç bir şekilde okuyorum sanki az sonra elektrikler kesilecekte ekran kapanacak :pPp O yüzen hemen okumaya çalışıyorum gözlerimi bile kırpmadan. Bir de astrolojik analiz yaparken çok vakit harcıyorum çok kaptırıyorum konsantre olmak için. Sonra başım felaket ağrıyor saatlerce gözlerini kırpmadan monitöre odaklanmış bir hatun olarak :/

önerdiğin şeyleri arada bir deniyorum cidden işe yarıyor mesela bir süre başka bir yere bakmak, gözleri sık kırpmak (ki gözlerimi bazen lens solüsyonum ile nemlendiriyorum pc den kalktıktan sonra ıslak kalması ve kurumaması için) başı sağa sola çevirmek, dik oturmak gibi filan. İnekçiğie bayıldım bu arada :D

11/12/08

aynı sorunlar bende de varrr..boynumda ağrılar başladıı buu pc yüzündenn ..dediğin egzersizleriii uygulayacağım aplaa pc başındaykenn :) teşekkür ederis :) bu aradaaa ii bayramlarr dilerim..biraz geç olduu ama kusura bakma..ellerinden öperim : )

Benim işime yarayacağa benziyor, teşekkürler. Bende aynı sorundan müzdaribim.

HAYIRLI BAYRAMLAR bu arada :))

Bu hareketlerin hepsini biliyorum ama (bilgisayar öğretmeni olduğum için:) uyguluyor muyum?
-Malesef
Ama uygulamak lazım elbette. Yoksa gerçekten bel ve kol ağrıları oluşuyor. Ve omuz ağrısı tabiki de.

11/12/08

yıllardır bilgisayar başında çalışan birisi olarak pek çoğunu biliyor ve uyguluyorum ama bazen bilgisayarın başında pelte kıvamına geldiğim de oluyor yeşilliği bilmiyodum bunu deneyebilirm .. bu arada nice sağlıklı bayramlara :)

ah şeker hiç sorma o bel ve boyun ağrıları benim yakamı hiç bırakmıyor. Doktora gittim ısrarla bişeyin yok dedi, biliyorum ki yanlış oturuştan ve bilgisayar başında olmaktan kaynaklanıyor ama malesef dediğin gibi alışılmış olandan vazgeçmek zor otomatik hareketlerimiz. allah tan annemin ısrarla aldığı masaj yatağımız var bizim evde yattığımda epey rahatlatıyor beni. ağrısız sağlıklı günlere...

12/12/08

minik inekciğe bayıldım :)

15/12/08

inekciğe bayıldım:D,maalesef bende biras yamuluyorum bilg.başında akşama kadar işyerinde:( keşke daha hareketli bir yaşamım olsa,bu bileklik felan ilk kez duydum,güsel bi yazı olmuş canım sağolasın kelebekim:D

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top