7

BaLKoNuMDaN ReSiMLeR

Bu yazim az laf cok resim olacak :)

Hani $u yazimda bir cicek tohumu diktigimi söylemistim iste cicegin cikmis hali...


Birde domates dikmistim balkona, onun ilk cicegi ve ilk cikan domateslerin görüntüleri...

Corbalara lezzet veren nanelerim ve dekoratif amacli cam uzun vazoya diktigim büyük papatya veren ve suan kurumak üzere olan bitkim:(


Cilekler ve kaktüslerimden bir foto...
Aslinda imkanim olsada kocaman bir bahcem olsa cok seyler yetistirebilsem:)
Insallah ileride birgün...
Ilkokul cagina dek köyde büyüdüm ne de olsa, bitkiler hep cekiyor beni kendine...
Evinde bitki olmayan insanlara hayret etmisimdir hep, yani benim icin bir evde bitki OLMALI, tipki yemek masasi, vitrin, koltuk gibi bir eksiklik gibi gelir bana...
Bol bitkili-yesilli günlere :)
10

Aa bende di$ teli varmis :D

Ben di$ teli takiyordum takip edenler bilir, hala takiyorum ...

7 ay oldu sanirim bu tedaviye baslayali.

Düzelecek yerler düzeldide, doktorun yer acilsin diye aldigi saglam dislerin bosluklari ne olacak onu merak ediyorum simdi! Umarim sonucu bekledigimden iyi olur! Bir sorun cikarsa zaten, hem o kadar para öde hemde yapamasin!!Düsünmesi bile kabus! Saglam 2 disim cekildi sonucta bu tedavide!

Neyse bunu düsünmeyeyim ben, pozitif olayim :) Hersey cok güzel olacak insallah:)

Doktor kontrolüne gidiyorum ama eskisi gibi cok degil, ayda bir kez falan.
Diyalog $öyle:

Doktor : Bir sikayetin var mi?

Ben : Yok.

Doktor : $urasi rahatsiz etmiyor mu telin?

Ben : Hayir, gayet iyi.

Doktor : Rahatsiz ediyormu$ gibi gözüküyor!?

Ben : Hayir, hic tel var mi yok mu onu bile farketmiyorum artik, bir parcam gibi oldular hehehe

Doktor : ?! :)

$ikayetim yok napayim doktor hanim, sanirim yapacak birsey bulamadi ondan!

Artik gercektende agzimda tel varmis yokmus düsünmüyorum bile, aklima gelmiyor!
Önceden agzimi acmaya cekinirdim, ilk takildigi siralar, hem aklim oradaydi :)

Insan herseye alisiyor burdanda bunu cikardim kendime :)

Nasil daha icten gülmüsüm burada degil mi, ilk ekledigimde biraz zoraki idi :)
5

HaYIRLI KaNDiLLeR

Mirac Kandilimiz mübarek olsun!
Hayirli bir sekilde geciririz insallah...
Allah tüm dualarimizi kabul etsin!

11

PaRaCI Schmetterling :D


Elime yine ipleri aldigim bir zaman bir kelebek daha örmek istedim.
Önceki ördügüm 2 kelebekte piyasada yok suan evde.
En son gördügümde zaten ilk yaptigimin pestili cikarilmisti kizim tarafindan :D
Birde ilk calismamdi o nedenle saglam yapmamisim sanirim.

Simdiki ördüklerimi koparmasi imkansiz, acayip saglam dikiyorum ve kendim kalite kontrol yapiyorum hatta önce :)

Derken i$te bu kelebek geldi oyuncak kutumuza :)

Gözleri yesil yesil bakiniyor...

Kizimin kumbarasiyla cok iyi aralari, ee para var i$in ucunda hehe:D Seni cikarci kelebek :)

Bu arada kizim krese giderken hergün yaptigim amigurumilerden aliyor eline arkadas olarak, gecen kizimi alirken kadin sordu " Kizinizin oyuncaklarini siz mi yapiyorsunuz?" diye. " Hergün acaba bugün ne var elinde diye bakiniyorum" dedi :D Kendiside örgüyü severmiste..


Zaten bu gidisle ögrenimede baslamazsam vakit cok olacak örmeye, amigurumilerimi satisa cikaricam :D Ama ögrenim hayatina atilirsam biraz zor vakit bulmak, bari vaktim varken yapayim bol bol kizim bayram etsin simdilik :)


Not: Ba$liktaki yazi almancada " Schmetterling= Kelebek" demek.

7

AceMi AiLe


Bu resimlerdeki manzaralari yasadigimiz icin, beni biraz kizimin bebekligine götürdü bu :)
En aci verici nokta ise anne ve baba hani yatakta yatiyorlar yorgunluktan bitap sekilde :D
Tabii buradaki baba biraz abartilmis, babalar daha rahat oluyor genelde, yani uyuyabiliyorlar hemde horul horul :D

Altini degisme konusundada babalara birakmiyoruz zaten acil olmadikca :)
Neyse burada ayrimcilik yapmayayim simdi , yani demek istiyorumki :D aileler cok sürünüyor ilk baslarda acemilik cekiyorlar ilk cocuksa!
Ilk cocugu olacak olanlara tavsiye, büyüklerinizden yardim aliniz ilk aylarda!

Biliyor musunuz kizimin uykulari düzeliyor mu neee, amanin nazar degmesin :)
Yani 2 sene oldu hakettim ama degil mi :D
2 sene icinde deliksiz en fazla 2-3 saat uyudum hep, sabaha dek 10 ila 20 arasi uyanarak :D
Krese baslayali falan kiz gece kalkmiyor pek, icmek istiyorsada icecegini aliyor yataginin basindan iciyor cok sükür!

Darisi uykusuzluk ceken tüm annelere, sizi cok iyi anliyorum :)

Pamuk $ekerine gömülmü$ Dilanur'um :) Sende ayni o pamuk $eker gibisin zaten kizim benim gözümde :)

Kizim hakkinda ayrintilarla daha sonra sizlerle olucam!

3

Sadece bir TIK, bu cocugun karnini doyurmak istemez misin?

Blogcu dostlarim blog gezinirken aksam bu duyuruyu blogumda yayinlamadan gecmek istemedim, sizide tiklamaya davet ediyorum!

Bu resimdeki cocuga bakinca bizim cocuklarimizin ne kadar sansli oldugunu düsünüyorum :(
Cocuklarin kemikleri sayiliyor, onlarin anne-babasida isterler eminimki cocuklari doysun diye :((
Biz azcik yemese cocugumuz tüh yemedi diye üzülüyoruz...
:((


Hergün bilgisayar karşısında saatler harcıyoruz ve bu zaman süresince bir çok site de turluyor, mouse ile yüzlerce hatta binlerce defa oraya buraya TIKLIYORUZ.

Şimdi günde sadece 2 TIKLAMAYLA dünyadaki aç insanlara yardım etmeniz için olanak sağlayan bir site var.
Orada göreceğiniz sarı düğmeye tıklayın.Dünyanın herhangibir yerinde aç bir insan yiyecek alıyor size hiç bir maliyeti yok, yiyeceğin parası reklam logolarını görmeniz ile reklam yapan sponsorlar tarafından ödeniyor.

Tüm yapacağınız bu siteye girmek ve yiyecek bağışla (Help Feed The Hungry) düğmesine TIKLAMAK.

Bir saniye sürüyor, günde sadece bir kere bağışta bulunabiliyorsunuz.

(Bannerini blogunuza eklemek istiyorsaniz buyrun buradan istediginiz secin.)

**********
6

BeNi MuTLu eDeN $eYLeRrrr


*Insanlarin benimle icten ilgilenmeleri.
*Birisine emek harcayarak hazirladigim seyi begenmesi.
*Ummadik bir anda gelen hediye.
*Ibadetlerimi, yapmam gereken islerimi yaptiktan sonraki rahatlik duygusu.
*Ciceklerimin cicek acmasi.
*Kalabalik kahvalti sofrasi.
*Sevdiklerimle yapilan piknikler.
*Alisveris yapmak.
*Saclarimin biri tarafindan taranmasi.
*Eve alinan yeni birseyler.
*Süslenip püslenmek.
*Gelen mektup ve mailler.
*Sevdigim biriyle birlikte yemek yapmak ve yemek.
*Ikindi cayi ve yaninda pogaca.
*Benim icin hazirlanmis yemek, icecek yahut bu tarz birseyler.
*Sevdiklerimle telefonlasmak, mesajlasmak.
*Arkadaslar arasi yapilan toplanmalar, gezmeler ve eglenceler.
*Bir cocuga hediye almak ve verirken sevindigini görmek.
*Birseyleri tek basina basarabilmek.
*Herzaman yanimda bana destek olan birilerinin oldugunu bilmek.
*Kizimin bana elini uzatmasi, dokunma istegi, gülmesi..vs.
*Kizimin yeni seyler yapabildigini görmek.
*Daha önce bilmedigim yeni birseyler ögrenmek.
*Kizimin yahut sevdiklerimin resimlerini cekmek.
*Bol yesilli-cicekli dogal ortamlarda dolasmak.
*Bilgisayarima yeni bir program kurmak ve kullanmak.
*Yagmurlu bir günde iyice islanmak ve yagmurun etrafa verdigi o mis kokuyu koklamak.
*Meyveyi dalindan alip yemek.
*Topluca yapilan bisiklet turlari.
*Kendime bakim yapmak.
*Bazen cocukca oyunlar oynamak.
*Yeni bir kitap satin almak.
*Motorsiklete binip (arkaya), kollarimi acarak uctugumu hayal etmek.
*Bol cesitli, sohbet esliginde yapilan uzun kahvaltilar.
*Yeni arkadasliklar kurmak.
*Güneslenirken kemiklerimde hissettigim sicakligin verdigi his
*Kaslarima dair aldigim iltifatlar ( Epeydir duymadim ama bekarken cok duyardim ).
*Nostaljik sarkilar dinlemek.
*Sevdigim renklerde yeni basörtüleri almak.
*Birisinin hamile oldugunu yahur dogum yaptigini duymak.
*Yasli biriyle edilen sohbet ( babaanne, anneanne, nine, herhangi yasli komsu...vs.).
*Günesle birlikte yagmurun yagmasi ve gökkusaginin olusmasi..( Hep düsünürüm acaba gökkusaginin diger ucunda hazine var mi? :) )
*Bir magazada sevdigim birseyin indirimde oldugunu görmek.
*Dondurma yemek, özellikle külahta olacak ve icinde mutlaka biraz kirazli olmali!
*Kizim cümle kurmaya ba$layali onunla sohbet etmek:)
..........................
.....................
........................

Not: Insanin mutluluklarini not etmesi güzel birsey. Bununla birlikte bazi seylerin farkina variliyor.
Bu liste zamanla güncellenecek ve mutluluklarimi yazmaya devam edecegim.
4

CaY icmek vazgecilmezimdir!

Sizlere bu yazimda bitkisel caylari önerecegim cünkü cok fayda görüyorum ben bu caylardan. Bazen ilac kullanmaya hic gerek kalmiyor.
Bunun yerine günde bir yahut bazen iki kez bitkisel cay iciyorum! Icmezsem bir eksiklik hissederim, bu bende aliskanlik olmus.

Mutfakta bir cekmecem tamamen caylarla doludur; Papatya, kusburnu, yesil cay, elma- melissa, karisik bitkili, rezene, ihlamur, adacayi, karisik meyve cayi, bögürtlenli cay (en cok ictiklerim bunlar genelde) .

Bunlar disinda bazen alisveris yaparken baska caylar alip denedigimde oluyor. Cay kesfine cikiyorum yani. Siyah cayi da seviyorum ama sadece ikindi cayi esnasinda icerken, bazende limon ilave edip öyle iciyorum.



Resimdeki cay kutusuda kullanisli sekilde, icinde 6 cesit var. Herbiri neye faydali yaziyor üzerine üstelik. Sindirme, agrilara, sakinlestirici, iyi hissettirici, strese.vs...cay cok seylere faydali gercekten.

Haydi bundan sonra daha cok cay icelim!
Ayrica cocuklarimizida alistiralim, disaridan buzlu cay iceceklerine taze evde demlenmis güzel caylar icsinler anneleri!


Cay diye diye simdi canim cekti gideyimde bir karisik bitki cayi iceyim, hafif karnim agriyordu iyi gelir:)

Saglikli günler dilerim..

8

YaR SaCLaRi KaBaRIK KaBaRIK :D

Biri bana bu saclar gercek degil desin...
Parlak, dümdüz, kiriksiz, dolgun ve saglikli.
Kiskaniyorum iste :(

Benim saclarim ise donuk, dalgali, kabarik, kirikli ve saglikli gözükmüyor!
Evleninceye dek sacla ilgili hic sorunum yoktu ne alaka bilmiyorum ama öyle. Belkide stres, sorumluluk duygusu..vs. sac dökülmesini getirdi biraz.

Hamilelikte saclarim asiri derece güzellesmisti, hep böyle kalir ins. diyordum.
Bilmiyordumki dogum sonrasi avuc avuc sac döküldügünü...
Inanin abartmiyorum öyle oluyor, bilenler bilir! Bilmeyenlerde ögrensin :)
Saclarim seyreklesti bayagi, neyse nasilsa emzirmeyi birakinca saclar yeniden cikar dedim. Kizim emzirmeyi birakali 1 bucuk yol oldu nerdeyse ama sac dökülmem tam bitmedi, tamam eskisi gibi degil ama yinede normal gibi gelmiyor!


"Sana bir cilt doktoru yolu gözüküyor kizim" dedim kendime.
Haftaya persembe gününe randevu aldim, bakalim hangi vitaminim eksik yahut neler verecek bana!

.......................................................................................................................................
Benim sac üzerine bildigim birkac seyi yazayim bu konuya girmisken;

*Saclarinizi sicak suyla yikamayin, kepek olma ihtimali yükselir, fizik hocam demisti lisedeyken sonra nettede okudum zaten. Sicak yikiyorsaniz saca $ok uygulayabilirsiniz, yani sicak ve sonra soguk,bunu birkac kez yapinca cok iyi geliyormus saca ve derisine.

*Zeytinyagi, limon ve yumurta karisimli maskeden yaptigimda sacim az daha yumusak ve iyi gözüküyor ama gecici olarak(düzenli yapmadigimdandir), belki size iyi gelir deneyin.

*Sacima kur uyguladigimda, hani hazir sac kurlarindan, sonra biraz masaj yaptiktan sonra üstünü sicak havluyla kapatip 15 dk. bekliyoruz ve saclar bayagi yumusacik oluyor.
Mesela ben bunu kullaniyorum bazen.

*Saclari kuru taramayin, daha cok kiriliyormus ben bunu cok yapardim. En iyisi hani yikarken sampuanliyoruzya o esnada tararsak hem sampuan icine daha iyi isler sacin hemde yikama sonunda taranmis olarak banyodan cikmis olunur.

*Saclari asiri fönlemek ve düzlestirme aletini cok kullanmak da saca iyi gelmiyor, sacin nemini aliyormus.
*Birde yengem her sabah suda haslanmis yumurta ye demisti saclar icin eksik olan gerekli vitamini karsiliyormus.(Her sabah yiyemiyorum, bikiyorum, gözüm yumurta görmek istemiyor sonra)
......................................................................................................................................
Ben bunlari biliyorum yani sadece, uygulama az oldugundan saclarim böyle zaten hemde vitamin eksikligi olmali bende!

Sizin var mi özel sac icin iksirleriniz?

13

MuBBY

Bir Amigurumi ile daha karsinizdayim.

Ben biri bitince baska baslarim genelde ama bir birakirsamda bir süre elime almam:)

Farkettimde gitgide bedenleri büyütüyorum, ilk yaptiklarim 10-12 cm civariydi bu ayicik 20 cm.

Tabiki örmesi daha uzun sürüyor beden büyüdükce, gün icinde ara ara elime aliyorum ve farketmiyorum ilerledigimi, Tv bakarken falan.

Hatta gecen gece Msn basinda örüyordum bos kalinca :D

Bitince ailece adini "Mubby" koyduk, nedeni yok öyle geldi aklimiza :D

Bunun ölcülerini yabanci bir siteden baktim.

Renkleri falan tipkisiydi, sadece orada ayicigi korsan olarak yapmislardi, yani gözünün birinde siyah sey var, birde siyah minik cantasi takiliydi kolunda.
Ben korsan yapmak istemedim:)

Aldigim sitenin linkini verecektim ama simdi denedim acilmadi :(Yapmak isteyen olursa veririm tabiki adresi belki sonra acilir!


Mubby hemen balkona atladi ve daha olmamis olan cilegime sulandi :)

Olmadan kimseye yedirmem :D


Amigurumileri yapiyorumda elyaf kalmadi iclerine doldurmaya.

Bunca zamandir yaptiklarimida kizimin bir yastigini bozmustum duruyordu kenarda onun iciyle dolduruyordum :)

Amigurumi severler diger yaptiklarimi görmek icin tiklayin yanda etiket bulutundaki amigurumi yazisina...

Tüm örgü severlere kolayliklar!

9

BeNDe oKuMaYa GaZ VeRiYoRuM aRTiK :)

Dün görümcem Türkiye'den geldi.
Istanbul'a kardesimin yaninada ugrayacagini bildigimden, kardesime kitap ve dergi siparisleri vermistim öncesinden.

Kardesim son güne biraktigindan ( vakti olmadi sanirim ) bu iki kitabi ve bir Genc Beyin dergisini göndermis, cok sevindim, hepsi olsaydi daha cok sevinecektim ama:)


Esim "Bir Deliyle Evlendim, Hekimoglu Ismail" kitabini görünce biraz bozuldu gibi ama bu kitabi ben merak ettim napiyim:)

Digerinide bir blogta okumustum ve onuda listeye eklemistim.

Genc Beyin dergisini bir kez daha öneriyorum simdi canli canli inceleyince:)
Daha okuyamadim, cünkü 65 sayfa dopdolu! Bir kitap gibi yani bu dergi...
Ben bu kadar dolu dergi hic görmedim daha önce, her kiyi kösesi bile dolu, kapak sayfasinin arkasi bile dolu!

Türkiyedekiler daha hala okumadiysaniz yani pes derim size:) Ben taa buradan siparis edip aldim, sizin ayaginiz altinda hemde!

Anneme söyliycemde her ayinkini alsin biriktirsin benim icin gidince ondan alirim:)
Bir sene boyuda okurum birikenleri artik:) Okuma özürlü biri olan benim okuma istegim artiyor bu tip güzel dergilerle.

Görsellik olarak az karisik görünüyor, birde renksiz ama icindekiler bunlari gözardi ettiriyor insana.

Bu arada bu Genc Beyin seminerlerde veriyormus, bazilari ücretli, ücretsizlerde varmis.

Mesela bu ay 26 Temmuz saat 17:00-18:30'da ücretsiz bir Semineri sizler icin yaziyorum ;
"Es Seciminde Dikkat Etmeniz Gerekenler",programdan 20 dk. önce geliniz diyor ve gecikenler iceri alinmayacakmis, cocuksuz gidiliyormus!
Ayrintilar icin sitesine BUYRUN...


Bence haftasonu plani olmayan ve bekar olanlar icin cok güzel bir Seminer olacaktir:)

Kiz Fulya, sen aklima geldin simdi:)

Sevgiler
4

eNGeLLiLeR iCiN eNGeLSiZ eRiSiM iSTiYoRuM!

Aslinda baslikta engelli yazmak bile gelmedi icimden ,yani elim gitmedi o sekil yazmaya ama adi öyle konulmus olmasindan yaziverdim!
Engelli degil ki onlar!

Heryeri saglam olup kafasi öyle engelliler var ki, gercek engelliler böyleleri bence!
(Birine falan kizmadim hee, böyle sinirli bir uslüp olarak anlasilmasin..)

Bugün evimizde biricik Türk kanalimiz olan TRT Int'de Türk Site'ye bakarken bir site tanitildi ve ben bunu blogumda anlatmaliyim dedim o an.
O siteyi cok begendim cünkü!
(Site birazdan aciklanacak sabir:) )

Engelliler icin kurulmus bir site ve her konuda bilgi var onlari kapsayan!

Ne basarilara imza atmis kisiler var, yani engelli olup kendine güvensiz kisiler icin belki bu sayfa cok güzel bir örnek olacak,sayfa degil tabiki oradaki kisilerin yasadiklari, paylastiklari...

Egitim,saglik,hukuk,önemli adres telefonlar,kampanyalar, duyurular..vs. daha bircok konularda engellileri iceren bircok bilgiler var!

Sayfanin sol üst kösesinden yakinlastirabiliyoruzda!!

Ne güzel düsünülmüs bu site, yapana ben tesekkür ediyorum!
Bu arada devlet artik herseyi yaptirirken onlarida hesaba katarak yaptirilmali!
Mesela burada (Viyana'da) bu bakimdan hersey düsünülmüs cok güzel sekilde ve keske ülkemdede böyle olsa diyorum!
Engellileri daha cok ise alinsin diye, ise alana Firma'ya devlet destek veriyor ( yardim ediyor bir sekilde, ayrintilarini tam bilmiyorumda )!
Insallah bu konulara daha cok önem verilir!
(Bu konular belki suan ilgilendirmiyor olabilir bizi ama ne malum bizde bir engelli olmayacagiz diye bir garantimiz var mi?)

Eee yeter artik degil mi adresi vereyim simdi :)


Vakit AYiRaLiM..., neye mi?


idare Edilecek Üç sey: Dilimiz, huyumuz, hareketlerimiz.
Sevilecek Üç sey: Cesaret, nezaket, yardim.
Nefret Edilecek Üç sey: Kin, kibir, nankörlük.
istenen Üç sey: Saglik, dostluk, huzur.
Düsünülecek Üç sey: Hayat, ölüm, sonsuzluk.


1. Düsünmeye vakit ayir; düsünce, güç için kaynaktir.
2. Eglenceye vakit ayir; eglence; gençligin sirridir.
3. Okumaya vakit ayir; okuma, bilginin pinaridir.
4. Duaya vakit ayir; dua, güç anlarda direnmenin destegidir.
5. Sevmeye vakit ayir; sevgi, yasami tatli kilandir.
6. Anlasmaya vakit ayir; anlasma, hosgörünün anahtaridir.
7. Gülmeye vakit ayir; gülmek, ruhun müzigidir.
8. Vermeye vakit ayir; vermek, günün aydinligidir.
9. isini yapmaya vakit ayir; is, huzurun kaynagidir.
10.Tesekküre vakit ayir; tesekkür, yasam pastasinin kremasidir.


Not: Bu yaziyi mailime gönderen minik Ayse'nin annesine cok tesekkür ediyorum ve sizlerle paylasmak istedim.
7

KuZuCuKLaRIM

Hayvanlardan en cok hangisini seversiniz?

Bir test yapayim size simdi hayvan deyince aklima geldide.
Önce bana en sevdiginiz hayvani ve onu neden sevdiginizi söyleyin? Sonra ikinci olarak sevdiginiz hayvani ve nedenini?
Sonucu size yazicam bir süre sonra:)

Ben en cok kuzucuklari, civcivleri, kuslari, baliklari ve kelebekleri severim.
Severim ama öyle icli dislida olamam hayvanlarla, bu konuda coook korkagim hemde cok!
(Miniminnacik bir cekirge vardi balkonda ve ben o gün esim gelene dek balkona cikmadim, düsünü yani!)
Esimin bana aldigi bir iki birseyi paylasicam, kuzucuklu olduklarindan cok seviyorum:)

Mesela bu kart cok sirin bana göre, üstündede " Varligindan cok mutluyum" yaziyor, arkasindada " oldugun gibi kal" yaziyor.

Ikinci olarak kuzucuklu kupaya gecmek istiyorum.

Bunu esim anneler gününde kizimin hediyesi olarka bunu vermisti, kizimda anneler günümü kutlamis oldu yani, haberi yok o ayri :D


Üzerindeki yazilari okuyunca yüzümde gülümseme olusuyor hep, en sevdigim kupa bu oldu evde:)
"Anne Sensiz hersey aptal" yaziyor. Sonrada kupadaki resimleri ok isaretiyle göstererek devam ediyor yazi "Kupa aptal, cicek aptal, kelebek aptal, agac aptal, böcek aptal, günes aptal, digerleri aptal, ben aptalim " hehe

Son olarakta bu yumo$ yastigimi cok seviyorum. Ben bunu bir yerde görüp cok begenmistim ve esim gececi calistigindan ona demistimki " sen yoken buna sarilip yatardim..vs." o da aldi bana hemen. O gün bugündür ben bu yastiga öyle alistimki, yatakta kolumu üstüne atmasam yahut yanima koymasam olmuyor, esim bazen " keske almasaydim kiskaniyom hee " diyor :D

Ayrica kizimla aldigim günden beri benim senin yapiyoruz, ben yastiga sarilinca cok kiskaniyor ve hemen almak istiyor benden " benim yastigim bu " diyo:) Biraz veriyorum sonra dikkati baska yerdeyken aliyorum yine :D

Koca kadin ne isin var yastikla dimi :D

Yok yok ben daha küccügüm:)
3

BiR GüZeL YoLDaYiZDiR uMaRiM...

"Bir yol bulabilmek"
kolay iş değildir dünya keşmekeşinde.
Emek ister, firaset ister, nasib ister herşeyin evvelinde...
Çıkmaz yolların bol,
Yolsuzluğun diz boyu olduğu bir devirde
Bir yol bulabilenler,
Şanslı insanlardır işin hakikatinde
Ama nedendir bilinmez,
Yolda olduğunu düşünenler
Bir türlü yol alamazlar hayat dehlizinde
Az gidilir uz gidilir,
Dere tepe düz gidilir,
Bir ömür bitirilir,
Ama dönüpte bakınca geriye,
Sadece gönüller hoş edilir
Derler ki büyükler,
Mesafeleri eritebilmek için gönül ateşinde,
Evvelen bilmek lazım yolcu olduğunu,
Ahiren tanımak lazım yolu
Ve de halisen sebat etmek lazım
Gereklerinde yolun dosdoğru
Yolcu olduklarını bilenler
Yolda vakit kaybetmezler
Varmak için bir an evvel menzile,
Seraplarda gönül eylemezler
Tanımak gereklidir yolu,
Kaybolmamak için kuytu köşelerde
İşin sırrı renginde ve nev'inde
Yollarında sözleri üzere dimdik duranlar
Hırçın geçitlerinde vaktin yolda kalmazlar
Ne kadar kurak esse de rüzgarlar
Yola düşerken yol azığı hazırlayanlar
Başkalarının yolluklarına muhtaç kalmazlar
Bir yol varsa hakikate varan
Bir yolcu lazım kendini arayan
Bir hancı varsa yolcuları ağırlayan
Bir aşk lazım yola koyduran..
Yolcu yolsuz olmaz,
Gönül ehli yolda kalmaz,
Aşk olmadan yol alınmaz!

Not: Mailime gelen bir güzellik daha, cok begendim!

8

Origami'den CiCeK



Bir Origami calismasi daha yapasim geldi.

Biraz gezindim nette ne yapsam diye... Birbirinden güzel cicekler gördüm origamiden, iclerinden bunu denemeye karar verdim, aslinda gözüm gül vardi onda kaldida o az daha zordu.

Yapilis asamasi resimlerle gösterilmis, buyrun buradan bakabilirsiniz.

4. resimde takildim, nasil 5. halini aldi diye ama o ic kismini keserek o iside hallettim:)

Bu cicegin hepsi bir yapista bitmiyor tabiki, her bir yaprak bir Post it kagidindan, yani 5 tane kagit gerekiyor toplam.

Ilk yapragi yavas yaparsiniz ama gerisi ezbere hizli hizli geliyor.

Yapraklar bitince, yapistirdim bir araya getirerek.


Ayrica dal ve yapragi benim uydurmamdir:) Kagidi burusturup edip onuda cicege yapistirdim.
Bir 10 - 15 dk. ayirip yapin bence, hatta birine hediye edersiniz ellerimle yaptim diye:)

Okuduklarimdan notlar....

Durgun su çabuk kirlenir ve bozulur. Nice suyu bataklik haline getiren durgunluktur. Çalismayan insanda durgun su gibidir. Kirlenir ve bozulur.

Sabah kaybettigimiz bir saati, degil bir yil, ömrümüz boyunca arasak bulamayiz. Kaybettigimiz saatler ne kadar çoksa eserimiz o kadar eksik olacaktir.

Etrafiniza, üç gün sonra bir daha hiç görmeyecekmis gibi bakiniz.
Üç gün sonra bir daha hiç duymayacakmis gibi dinleyiniz sesleri...
Belki o zaman her zaman bakip da göremediginiz, isitip de güzel bulmadiginiz ne harikalarla karsilasacaksiniz.
Belki o zaman sahip oldugunuz zenginlikler karsisinda sasirip kalacaksiniz.

Insanlar ak kagittir baslangiçta.
Ona yazi yazarlar.
Nice kalem oynar üzerinde.
Kötü bir hatira, bir ayrilik gününün derin hüznü, coskun bir nasihat, bir arkadastan yansiyanlar, anne-baba... ona binlerce kelime yazar.
Bir insanda gece vardir gündüz vardir.
Bahar vardir güz vardir. Göl vardir çöl vardir.
Kolay degildir o ak kagidi okumak... anlamak.
Gecesine rastlarsaniz gündüzü olmayacak zannetmeyin.
Gündüzüne rastlarsaniz gecesi olmayacak zannetmeyin.

Akşamları kendimi yorgun hissediyor ve bacaklarım ağrıyorsa , o gün üretici olmuşum demektir.

Hayat bir aynadır. Siz ona gülümserseniz, o da size gülümser...
9

BaYaN MaKiNa TeKNiKeRi'nin i$e girme sansi nedir?


Baslik ilginc degil mi? Birazdan anlayacaksiniz anlamini...

Dün postaya bakiyordum. O da ne, i$ Merkezi'n den zarf gelmis. ( Bununla ilgili yazmistim okumayanlar buraya ).

" Amaaaaan, bunlarda bana is bulmak icin seferber olmuslar, ne cabukta basvurmam icin is yolladilar" dedim.

Zarfi acmak istemedim, istemedigim hangi isi gönderdiler acaba diye düsünürken bir actimki zip zip kanguru gibi gezindim biraz:)

Bana bir ögrenim teklifi yollamislar, demekki birseyler ögrenmek istedigimi gercekten iyi vurgulamisim kafalarina girmis:D
Her ne kadar ben Grafik, Bilgisayar..vs alaninda istedimsede!
Ögrenim görecegim alan Makina Teknikerligi...

Buradaki Philips Firma'si bayanlar icin bir Proje düzenlemis; bayanlarda erkek islerinde, Teknik alanlarda calisabilmeli..vs. gibi konusu olan bir Proje iste, tesvik amacli!

Bu ögrenim alani normalde 3 bucuk yol ama bu Projedeki hizlandirilmis, yogun oldugundan 2 yil sürecekmis!

Simdi benim mecbur gitmem gereken randevumda hazir Agustos'un 5'i information günü var.(Seve seve gidecegim tabiki, onlarin sundugu herhangi iste calismaktansa...)

Öncelikle anadili almanca olmayanlara almanca testi yapiyorlarmis, belirli seviyeyi gecemezsem almanca kursuna gönderiyorlar. Birde birkac hafta denemeler varmis, bu meslege istekli mi gercekten ..vs. diye!

Gelecegi olan bir meslek ve tuttum ben bunu dedim! Almanca sinavini gectim mi geriside gelir Allah'in izniyle:)


Dünyanin makinalastigi bu dünyada daha iyi ne yapilabilirki degil mi:P
Sizce bayanlarin bu tarz Teknik alanalarda calismasi nasil?

Bakin bu resmide tuttum ben,makinaci bir bayanin manikür cantasi böyle oluyor heralde :D
12

"BuNnY" Tavsancik

Epeydir hobilerime vakit ayiramiyordum.
En son amigurumi yapali bayagi oldu mesela...
Hatta yazmistim size bir sonraki sirin bir hayvancik olacak insallah diye!
Bunu yazarken cünkü sadece ayaklari kalmisti bu Bunny'nin.
Yani o zamandan beridir sirf ayak icin bekliyordu garibim:)

Bugün elime bir aldim ve "keske daha önce bitirseymisim yahu" dedim.

Bu tavsanciga "Bunny" ismini verdim:) Bugs Bunny'den aklima öyle geldi :)


Bunny'yi tatli mavi rengi yapmayi düsündüm, her nekadar benim kizim olsada, kizlara mavi olmaz miymis sanki, ben maviyide seviyorum:)


Evimize bir oyuncak daha katilmis oldu yani.


Bende bunu tamamlamanin mutlulugu ile hemen paylasayim istedim.


Sevgiler.
9

KiZiM KRiPPe'ye BaSLaDi

Krippe 3 yas öncesi cocuklara bakilan yer.
Bana cok bagimli bir kizim oldugundan, bakalim nasil olacak dedik durduk hep!
Ilk gün 9 Juli 2008'di. O gün bizde yaninda durduk, yarim saat falan kaldik.

Sonraki gün, ben hemen ekmek alip gelicem kizim dedim ve ciktim, arkamdan nasil caresiz bakti, 1 dak. falan agladi sonra sustu! Yarim saat sonra geri geldim ve biraktigim yerde duruyordu :D

" Anne ben seni bekledim kapida " diyor birde bana:)

3. gün ise birakirken daha zordu, cünkü birakacagimi bildiginden hic ayrilmiyordu yanimdan, hatta " anne gitme" demeye basladi ben daha birsey demeden.

Ahh kizim iyiligimiz icin olmasa ben seni birakir gider miyim hic!

Hem oraya gitmen kötü degil ki!

Hep benimlesin....Artik arkadaslik nedir ögrenmen gerek! Ayrica oradaki deneyimler elbette farklidir!

Yani 3. günde öyle acikli sekilde yarim dak. agladi.

Bende oraya yakin parka gitmistim, az kitap okuyayim dedim. Baktim tüm Krippe parka geliyor.
Kizimin elinden tutmustu Tante'si. ( Cocuklar Krippe'de ki bakicilarina Tante diyorlar burda ).

Kizim beni görmedi ama 3-4 metre önümden gecti halbuki!
Dalmis öyle, kendi halinde, saskin!
Onu gözlemleme imkanim daha cok oldu yani!

Evdeki o capcanli kiz süt dökmüs kedi gibiydi ayni :D
Tantesi nereye götürürse oraya gidiyordu citi cikmadan...
Park sefalari bittikten sonra cikiyorlardi ve kizim beni gördü.

O an cok komik ve hüzünlüydü.
Bu dudaklarini büzdü hemen, bana dogru geldi hizlica "Anneee arabami alalimda gidelim eve" dedi.
O dakikadan itibaren circir hic susmadi ve yaramazliklarina basladi:D

Hani az önce süt dökmüs kediydi bu kiz dedim:)
Sandigimdan cabuk alisacak insallah! En azindan öyle uzunca aglamiyor, en fazla bir dk. Aglamasina kiyamam cünkü!

Haftasonu girdi simdi araya yani evde olacak. Pazartesi 2 saat birakirim, sonra 3 saat derken cogalacak!

Ben ise gideceksem yahut kursa ona göre onu o kadar birakicam, yani bana bagli!

Ama en fazla günde 4-5 saat kalacak zaten.

Canim kizim, büyüyorsun:)
6

DaRaLTMaYiN BeNiiii....

Hani i$ Merkezine yazildim demistim, kurs istiycem önce almancami gelistirmek sonra bir meslek üzerine diye...
Gecenlerde randevum vardi orada ve gittim, isteklerimi belirttim.

Kizimin bakim konusu sorundu. Kayinvalidem bakamiyor, yani hergün düzenli olarak bakamaz zaten! Ona Krippe(3 yas öncesi cocuklar icin olan yerin ismi) bulduk önce ve oraya alismasi gerekli bana belirli bir kurs verilmeden önce!
Kadin Almanca kursu var ama 2 hafta sonra basliyor dedi, yani cocugun alismamis olur o zamana dedi. Sonra ise olur mu daha kurs sorarsin geldiginde dedi!
Bir sonraki randevuyu 1 bucuk ay sonraya atti.
Bu süre icinde ise haftada en az 1 is basvurusu yapmak zorundayim!

Kadin yazmis, cizmis kagidi verdi bana ve baktimki benim isteklerim dogrultusunda hic degil!
Yani benim is bulma sansimi yüksek tutmus oluyor böylelikle!
Halbuki ben i$ten hic söz bile etmedim orada, ben gencim ögrenmek ilerlemek istiyorum önce dedim!
Bence bilerek bu sekil yaptilar, nasilsa is bulurum onlar kurs verene dek diye.
Hem bana ikinci almanca kursu su zamanda basliyor diyebilirdi!
Sanki bir tek kurs var koca Viyana'da.
Ben bir sürü hazirlanip gittim oraya üstelik! Geceleri meslek kurslari, almanca kurslari aradim kagida not aldim bir sürü! Hemde onlarin sponsoru olan firmalardan! Yani baska firmalarin kursunu kabul etmezler diye! Kadina gösterdim ama hic ilgilenmedi...

eee issizlik parasi veriyorlarya, ne kadar cok bosta beklersem zararlarina, cabucak i$e postalamak amaclari!

Ama ben i$ten kacmiyorumki zaten!
Sadece daha iyi sartlarda calismak istiyorum! Ilk isime öylesine girdim ben ( Chips üretim yerine ). Hep bu tarz islerde sürünememki! Moralim bozuk, kafam karisik!...

Ama bu yolda pes etmek yok bana!

Diyelim bu i$ merkezi bana bir is gönderiyor mecbur basvurmam icin, bende saf gibi gidicem ayni! Almancam hic yokmus gibi davranicam, adam öyle birini i$e almak istemez heralde!

Yabancilar icin danismanlik bürosundan bir randevu aldim egitim üzerine diye, bakalim orada bana ne fikir verecekler...Insallah iyi bir yönlendirme yaparlar!

Bu arada hani haftada en az bir i$e ba$vuracagimya, gecen gece güzel bir i$ ilanina rastladim, Fizik Tedavi Merkezine Türkce bilen, bilgisayardan anlayan, oraya gelenleri yönlendiren, sekreterlik gibi birseydi yani.

Demekki cok Türk var gidenki böyle ihtiyac duydular:)
Hemen yazdim basvuru mektubumu birde özgecmisimi gönderdim maille, birkac saat sonra maalesef baskasina verdik diye cevap geldi!

Bu tarz bir is isterdim dogrusu, Türklere yardimci olmak isterim, ayrica almanca konusmam cogalacagindan daha cok gelistirme imkanim olurdu.
Kismet degilmis olsun!

Bu tarz güzel isler cikarsa basvurucam bakalim...

Bana dua edin bu konuda lütfen!

Sevgiler
11

DoGuMGüNüN KuTLu oLSuN Centilmenim :)

Bırak ellerimi
Üç satır yazacağım
Üç satır da sen! ...

Bırak gözlerimi
Dört yana bakacağım
Dört yanda sen! ...

Bırak yüreğimi
Bin kere seveceğim
Bin kere de sen! ...
(Ahmet Selcuk Ilkan)

12

Avrupa Kupasi'ndan geriye kalanlar:)



video

Maclar biteli oldu biraz ve bazilarimiz unuttuk bile, ben simdi geri döndürüp hatirlatmis olayim biraz size:)
Pc'ye bakinca kalan resim ve kizimdan bir videoyu eklemeden gecmek istemedim.
Bu arada Ispanya'nin favorim oldugunu belirtmistim ve kazanmalarina sevindim:)

Kizim böyle tezahüratlar ediyordu iste. Aslinda daha cok ediyordu ama videoda sakin zamanini yakalamisiz:) Maclar bitti ama hala bazen yolda bagirir " Tür ki ye" diye.

Kizimin Avrupa Kupasi 2008 maskotlari "Trix ve Flix" ile resmi.

Bu da koskocaman bir krampon. Tüm kupaya katilan ülkelerin ayakkabisi vardi böyle ve ben en cok bu Türkiye'nin ayakkabisini begendim:) 4 metre falan vardi sanirim.

Bu da Centilmenim :)
7

Akilli Kasa


Esimle alisveristeydik gecenlerde.
Kasaya geldik, baktim yan kasa cok modern birsey ve basinda kimse yoktu.
(Bu resimdekine cok benziyordu, IBM kasasiydi.)

Esimle bakinirken müsteri girdi o kasaya ve kendi aldiklarini gerekli dügmelere basarak kendi ödedi, bir görevli az kenardan bakiyordu tabii dogru mu yapiyor diye sanirim!
Yani kasalar otomatik olmus ve orada bir tane deniyorlardi sanirim.
Aldiklarini tek tek gecirip, ekrandan parayla mi yoksa kartla mi ödeyecegini seciyorsun ve ödüyorsun.

Bu bize söyle bir izlenim verdi, gitgide hersey makinalasiyor ve insan ihtiyaci azaliyor is ortaminda! Bu alanda calisan kisiler mecbur baska is türlerine yönelecekler ileride demekki!

Benim ayrildigim isyerindede bu tarz birsey olmustu. Yani Chipsleri paketleyen makinalar daha modern olmus ve bircok isciyi isten cikarmislardi.

Devir makina devri diyorum!
En cok merak ettigimse acaba hani filmlerdeki gibi gökte ucan arabalar falan olacak mi:)
Yerde yer kalmayinca göge dogru yönelecekler sanirim mantik olarak:)

Teknolojiyi seviyorum, zarar vermedigi sürece!
8

TeBeSSüM SaDaKaDiR :)

Ne kaybettirir ki bir tebessüm.
Ya da zaman kaybına uğratır mı kişiyi?
HAYIR,
hatta ASLA!!!

Peki neden bazılarımız bozuk bir yüzle dolaşmakta bu kadar inatçı?
Çünkü kaybetmeye alışkın tipler onlar.
Gülmezler,güleryüz görmezler,kızarlar,kızdırırlar,severler aslında ama belli etmezler(ne zaman belli edeceklerse),sevilmezler vs...vs...

Aslında bir bilseler tebessüm ettiklerinde neleri elde edeceklerini,hangi kalbi kazanacaklarını ,kendilerine gelecek olan güveni...
Aldanırlar hep.

"TEBESSÜM SADAKADIR"der alemlere rahmet Peygamber Efendimiz(asm).
Korur bizi tüm kötülüklerden.

Allah'ın rızasını kazanmak için bir yol,

Annemizi mutlu edebilmek için bir hal,

Babamızın en dertli gününde moral,

Arkadaşımızın gözyaşında dostluk,

Alışverişte ticaret,

Güne güzel başlamak için bir renk,

Hastaya sağlık....

Herşeyin 2.başlangıdır tebessüm BESMELE'den sonra.


Yürekten tebessüm edelim.
Karşılık beklemeden.
Çünkü TEBESSÜM SADAKADIR.

Not: Eski blogumdan getirdim bu yaziyi. Zamanla az az tasiyacagim cünkü, özellikle böyle güzellikleri anlatan yazilari arada bir hatirlamak hicte kötü olmaz sanirim!

Back to Top