12

10 Muharrem 1430

Muharrem ayinin 10. günü Asure günüdür. Bu günde Allah on Peygambere on degisik ikram ve ihsan etmistir. Bu ikramlar:

1. Allah, Hz. Musa’ya (a.s.) Âşura Gününde bir mucize ihsan etmiş, denizi yararak Firavun ile ordusunu sulara gömmüştür.

2. Hz. Nuh (a.s.) gemisini Cûdi Dağının üzerine Âşura Gününde demirlemiştir.

3. Hz. Yunus (a.s.) balığın karnından Âşura Günü kurtulmuştur.

4. Hz. Âdem’in (a.s.) tevbesi Âşura Günü kabul edilmiştir.

5. Hz. Yusuf kardeşlerinin atmış olduğu kuyudan Âşura Günü çıkarılmıştır.

6. Hz. İsa (a-s.) o gün dünyaya gelmiş ve o gün semâya yükseltilmiştir.

7. Hz. Davud’un (a.s.) tevbesi o gün kabul edilmiştir.

8. Hz. İbrahim’in (a.s.) oğlu Hz. İsmail o gün doğmuştur.

9. Hz. Yakub’un (a.s.), oğlu Hz.Yusuf’un hasretinden dolayı kapanan gözleri o gün görmeye başlamıştır.

10. Hz. Eyyûb (a.s.) hastalığından o gün şifaya kavuşmuştur.


Asure günü neler yapilabilir?

1- Aşure günü oruç tutmak sünnettir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Aşure günü oruç tutanın, bir yıllık günahları affolur.) [Müslim, Tirmizi, İ. Ahmed, Taberani]

(Aşure günü oruç tutan o yıl tutamadığı [nafile] oruçlarının sevabına kavuşur.) [Deylemi]
(Aşure günü bir gün önce, bir gün sonra da tutarak Yahudilere muhalefet edin.) [İ.Ahmed]
[Yalnız Aşure günü oruç tutmak mekruhtur. Bir gün öncesi veya bir gün sonrası ile tutmalı!]

2- Akrabayı ziyaret edip, hediye ile veya çeşitli yardım ile gönüllerini almalı.

3- İlim öğrenmeli! Hadis-i şerifte, (Aşure günü, ilim öğrenilen veya Allahü teâlâyı zikredilen bir yerde, biraz oturan, Cennete girer) buyuruldu. Ayrıca Kur’an-ı kerim okumalı, kazası olan kaza namazı kılmalı.

4- Sadaka vermek sünnettir, ibadettir. Hadis-i şerifte, (Aşure günü, zerre kadar sadaka veren, Uhud dağı kadar sevaba kavuşur) buyuruldu. (Şir’a)

5- Çok selam vermeli. Hadis-i şerifte, (Aşure günü, on Müslümana selam veren, bütün Müslümanlara selam vermiş gibi sevaba kavuşur) buyuruldu. (Şir’a)

6- Eve ufak tefek erzak alinirsa, bir sene evde bereket olur. Çoluk çocuğunu sevindirmeli! Hadis-i şerifte, (Aşure günü, aile efradının nafakasını geniş tutanın, bütün yıl nafakası geniş olur) buyuruldu. (Beyheki)

7- Bu gün gusledenler bir sene ufak tefek hastalik görmezler.

12 comments

6/1/09

ne güzel konuya değinmişssin biraz içim açıldı malum sıkıntımız büyük allah yardımcımız olsun...

merhaba iyiyim arkadaşım daha doğrusu iyi olmaya çalışıyorum minik kızım diş çıkarma çabaları ve sıkıntıları içinde 9 aylık olduk daha ilkkez çıkacak dişlerimiz bazen çok ağlıyo kıyamıyorum ya böyleyiz yani sorduğun için teşekkürler sen nasılsın...

hayırlı bir gün olsun inşallah
aşure yapmak istiyorum ben de bu sene
hayırlısı

evet doğru hatırladn delisin çalıyor du

Güzel seyler öğrendim sayende saol...

bilgiler için teşekkürler canımcım tazelemiş oldum sayende, bugün tüm müslümalar için hayırlı olsun inşallah..

Eline sağlık bencede çok güzel bir konu.teşekkür ederim ALLAH razı olsun

Adsız
7/1/09

Selamün Aleyküm Ceyda,
Bugün en az on kişiye selam vermek sünnet, ben de sana vereyim :)
Aşure günün mübarek olsun

Adsız
7/1/09

Umarım hepimiz hakkıyla değerlendirebilirzi bu özel günü. :)

Adsız
7/1/09

ne tesadüf, şimdi bu yazıyı okudum geldim ben de buraya. Bu hafta aşure pişirip dağıtacağım.Keşke yakın olsaydın. Aşure günü mübarek olsun Sevgiler sana

NE KADAR FAYDALI BİLGİLER VE NE KADAR ÖNEMLİ BİR GÜN. PAYLAŞTIĞIN İÇİN SAĞOL CANIMCIĞIM...

12/1/09

bikez daha hatırlamak güseldi bu bilgileri,,sağolasın canım:)

Ne güzel bir paylaşım. İçim açıldı. Huzur doldum. Bu kadar güzel bir ay da olduğumu bir ke daha hatırlattın saol canım

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top