15

Fark Etmeli Insan

Farkında olmalı insan...
Kendisinin, hayatın olayların, gidişatın farkında olmalı.
Farkı fark etmeli, fark ettiğini de fark ettirmemeli bazen...
Bir damlacık sudan nasıl yaratildigini fark etmeli.
Anne karnına sığarken dünyaya neden sığmadığını
ve en sonunda bir metrekarelik yere nasıl sığmak zorunda kalacağını fark etmeli.

Şu cok geniş görünen dünyanın, ahirete nispetle anne karnı gibi olduğunu fark etmeli.
Henüz bebekken 'Dünya Benim!' dercesine avuçlarının sımsıkı kapalı olduğunu,
Ölürken de aynı avuçların 'Her Şeyi Bırakıp Gidiyorum İşte!' dercesine apaçık kaldığını fark etmeli.
Ve kefenin cebinin bulunmadığını fark etmeli.

Baskın yeteneğini fark etmeli sonra.
Azraillin her an sürpriz yapabileceğini, nasıl yaşarsa öyle öleceğini fark etmeli insan
Ve ölmeden evvel ölebilmeli.

Hayvanların yolda kaldırımda cöplükte ama kendisinin güzel hazırlanmış mükellef bir sofrada yemek yediğini fark etmeli.
Eşref-İ Mahlukat (Yaratılmışların En Güzeli) olduğunu fark etmeli.
Ve ona göre yaşamalı.

Gülün hemen dibindeki dikeni, dikenin hemen yanı başındaki gülü fark etmeli.
Evinde 4 kedi 2 köpek beslediği halde cocuk sahibi olmaktan korkmanın mantıksızlığını fark etmeli.

Eşine 'Seni Çok Seviyorum!' demenin mutluluk yolundaki müthiş gücünü fark etmeli.

Dolabında asılı 25 gömleğinin Ssdece üçünü giydiğini, ama arka sokaktaki komşusunun o beğenilmeyen gömleklere muhtaç olduğunu fark etmeli.
Zenginliğin ve bereketin, sofradayken önünde biriken ekmek kırıntılarını yemekte gizlendiğini fark etmeli.

FARK ETMELİ.

Ömür dediğin Üç gündür,Dün geldi geçti Yarın meçhuldür,

O halde ömür dediğin bir gündür,

O da Bugündür.

15 comments

Adsız
20/1/09

Eşine 'Seni Çok Seviyorum!' demenin mutluluk yolundaki müthiş gücünü fark etmeli.

Ömür dediğin Üç gündür,Dün geldi geçti Yarın meçhuldür,


O halde ömür dediğin bir gündür,


O da Bugündür.


yazıı çok güzelmiş canım ama bu kopişlediğim yerlerin altını çizdiim ...

Adsız
21/1/09

merhaba canım güzel mektubunu ve armağanlarını aldım...mail de attım sana bir de blogumda tşk yazısı yazdım senin için...nasıl mutlu ettim beni anlatamam...canım benim... bu arada çok güzel bir yazı gerçekten... "Anne karnına sığarken dünyaya neden sığmadığını
ve en sonunda bir metrekarelik yere nasıl sığmak zorunda kalacağını fark etmeli." hele bu satırları içimi titretir her okuduğumda...Paylaşımın için tşk...

Allah bizleri fark edenlerden ve fark ettikleriyle yaşayanlardan etsin.

21/1/09

yine güzel konulara değinmişsin hatırladığımız iyi oldu ben son günlerde trojan ile uğraştım malesef senin sitende de bir pop up çıkıyor download-provider diye bir ara

bugün 2. kez karşıma çıktı bu yazı
hayırdır :))

21/1/09

"evinde dört köpek, iki kedi beslediği halde çocuk sahibi olmaktan korkmanın mantıksılığını farketmeli." işte bu kelimeler benim için, kim ne deserse desin sanki benim için yazılmış bu cümle. beni nasıl ürpertti anlatamam. ağzına sağlık.

Çok sevdiğim bir Can Yücel şiiri bu, hatta bence en güzel şiiri...

çok sevdiğim bir şiir arkadaş haklı rabbim bizi farkettirenlerden eylesin
sevgiler

Kisacasi sahip oldugumuz icimizdeki zenginligi farketmeliyiz :)) Sevgiyi :)

22/1/09

yine çok güzel ve sevdiğim can yücel şiirii,teşekkürler...

Adsız
22/1/09

Bir saat tefekkür bin rekat nafile namazdan faziletlidir. buyuruyor peygamber efendimiz (sav.)

Bu ''farketmeli'' yazınla tefekküre sevk ediyorsun, Allah razı olsun gereğince amel ettirsin inşaallah.

canımcığım daha önce de okuduğum, ve çok beğendiğim harika bir yazı. Paylaştığın için sağol...
Farkındalıklarımızın artması duası ile...

Adsız
23/1/09

çok güzel ve anlamlı bir yazı olmuş. tebrik ederim..

23/1/09

fark yaratmali!

2/2/09

bu yazıyı bende not almıştım bloğuma,çok beğenerek okurum arada,fark edebilmek adına sahip olduklarım noktasında,güsel yazı iyiki paylaşmışsın,okuma fırsatım oldu tekrar ne güsel:)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top