20

Lahmacunuma 9 puan :P

Birkac gündür grip ve öksürükle arkadas olmus gecinip gidiyorum :)
Bu hafta kursada gitmedim zaten izne ciktim hastayim diye.

Bugün esimle degisik birsey yapalim yiyelim diye düsündük.

Dün bir restoranta gitmis lahmacun yiyememistik, yapan kisi gelmemiste, orasi da devamli gittigimiz yerdir. Birer mercimek corbasi ictik ciktik, ögleye yakindi.

Dün yiyemedigimiz lahmacunu evde yapalim diye düsündük bizde, daha dogrusu benim fikrimdi :)

Bu zamana dek bir kez lahmacun yaptim evde o da cok basarili olmamisti, pisirirken hamur ayni chips gibi kitir kitir olmustu, gazli firinin icinde pisirmistim kapagini acip onunda etkisi vardi tabiki.

Esim hamuru yogurmayi kabul etti, bu siralar omuz agrilarim varda hem ondan (birde zor hamurlari yogurmayi sevmiyorum :P)

Hamurda neler vardi hemen yazayim cok kolay cünkü: yarim kilo un, bir paket maya ( bu paket burada satilan ayni vanilya paketi gibi boyut olarak az miktarda yani), bir su bardagi süt, yarim su bardagi su ve yarim cay bardagina yakin sivi yag. Bu hamuru iyice yogurup, dinlendiriyoruz (ben isitilmis firinda bekletiyorum cabuk kabarsin diye).

Ic malzemeleri icin kiyma, maydanoz, sogan, karabiber, pul biber, biber ve domates salcasi.

Soganlari rendelerken gözümden nasil yaslar geldi, bagirdim bir ara acidan :D Agliyo gibi görünen ben gercek aglama haline geldim yani ne soganmis ama :)
Sonra acil banyoya gittim bir ara gözüm cok yandiginda direk gözümü bembeyaz havluya sildim, rimeller falan akmisti gözümden siyah siyah. Esimde "havlu pis oluyor ona silme" deyince, biraz ona bozuldum tabi :P Pis olsun, yikanir gecer banane :P

Esim kizimizi kresten almaya gitti ve bende kayinvalidemin verdigi pizza tenceresinde güzelce pisirmeye koyuldum bir yandanda lahmacunla birlikte yemek icin birseyler hazirladim.

Bu ikinci seferi ben basarili buldum :) Cok az kenarlarinda kitirlik vardi ama, tadi ve piskinligi bunu unutturuyordu :P

Bundan sonra daha cok lahmacun yapicaz bu kesin :)
Not:Resimde pismemis halini görüyorsunuz :)

20 comments

Adsız
4/2/09

mımm enfes görünüyor çiğ hali bile:)
ellerine sağlık kelebek:) bundan sonra istediğin gibi yaparsın artık:)

4/2/09

ben de çok severim, evde hiç denemedim, ellerine sağlık ceydacım.

ben de denemek isterim,ama cesaret edemiyorum.
sizin lahmacun güzel gözüküyor,elinize sağlık

4/2/09

güzel görünüyor eline sağlık ben de hastayım bu aralar

Oh oh Allah muhabbetinizi artırsın yerim sizin aşkınızı ben yaa :)) Maşallah nazar değmesin :)

Omzum ağrısa ve canım lahmacun istese benim paradaysım da hamur yoğurur mu acaba :/ :))

bende çok severim lahmacunu:)hele bide vde yapmışsın ne güzel tertemiz ne koydun ettin biliyosun ellerien sağlık çok leziz görünüyo çiğ hali bile bide ayran ohhh afiyet olsun:)) bu arada benim puanım 10 üzerinden 10:))

4/2/09

hımm çok severim lahmacunu
senin ki de çok güzel gözüküyr
soğan doğrarken sakız çiğneyince gözün yaşarmyrmş.
biraz saçma geldi ama olabilir de:)

Afiyetler olsun canim,mmh lahmacun cokta güzel olur,ben birara yapayim dedim,yaptim ve adini pizza koydum cünkü alti baya bir kalin olmustu neyseki esim tam isten gelir gelmez yetisti ve az kalan parcayi incecik aciverdi sagolsun:))sevgiler..

Kelebekim ben de goruntuye bakarak sana 10 uzerinden 10 veriyorum :) Bravo valla :) hmmm olsa da yesem :))

harika olmuş ellerine sağlık
afiyetle yemişsiniz,
ben de geçende pide yapmayı dnedim
ama mayalı poğaçaya daha çok benzedi :)

Lahmacuna bayılıyorum. Hele bir de acılı olursa. Eline sağlık.

5/2/09

Geçmiş olsun Ceyda. Hastalık Avusturya, Türkiye dinlemiyor valla.Bu arada lahmacunda ağız sulandırıyor yani:))

6/2/09

bende tam dicektim ki, CIG LAN BU CIGGGG :)
ama pismemis zaten ;)

lahmacun gorunutusu 10 puan..ben de piza tenceresi almak istiyorum ne zamandır...içinin kabı çıkan var dediler daha kullanışlı diye onu aramaya başladım...ilk fırsatta yapıcam bu tariften

6/2/09

Elinize sağlık harika görünüyor. İnsan kendisi yapınca daha da lezzetli oluyordur eminim :)

6/2/09

çok güzell görünüyor ya.lahmacunuda çok severim :) ellerinize sağlık aplaa :) eşinidee takdir ettimm sanaa yardımcıı olmak için hamur yoğurduğuu içinn :))

resme baktım. yazıyı okumadan yorum yapıyorum, çok canım çekti çok:) geçen pzt günü yemiştim oysa. afiyet olsun...

10/2/09

ellerinizle ve beraber vakit geçirerek yapmış olmanız apayrı bir lezzet katmıştır eminimki,sevgiyle yapılan şey daha bi lezzetli olur,maşallah,sevginize ve lahmacununuza:D
benden de 10 üzerinden 10 el emeği bu harika lahmacuna:)

Adsız
13/2/09

canım ben de bugün yaptım.Muhteşen oldu.Sizin tarife göre yaptım ama tek kişi yoruyor :)Ben de bir dahakine eşimle yapmayı düşünüyorum gerçekten..ellerinize sağlık..

26/12/11

evde yapıldığını söylediğimde türkiyedekiler şaşırıyorlardı, halbuki avusturyada biz lahmacun partileri yapıyorduk :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top