23

Viyana ile Tanismam

1 Subat...
Ne önemi var acaba dogum günü mü, yildönümü mü...
Benim icin yeni bir cag atlamis gibi bir tarih bu.

Bundan 7 yil önce Viyana'ya tam 1 Subat günü geldim.

Saskin ve heyecanliydim, belirsizlik yasadigim anlar gözlerimi esime dogrulturdum ondan güc alirdim. Bir köylü kizinin sehre gelmesi gibi birsey sanki bu. Zaten ben bunuda 8 yasindayken yasamistim gerci köyden sehre, sehirdende Viyana'ya.

Hayat nereden nerelere getiriyor insani...
Farkinda degildim daha gurbetin ne oldugunun, zaman gectikce anladim.

Mart'ta evlendik ve Mayis'ta esim askere gitti burada 8 aydi ( simdi 6 ay ).
Haftasonlari eve geliyordu ve evde durmuyorduk hic. Nedeni ise kayinvalidemlerle kaliyorduk henüz ve haftasonlari genelde yurtdisinda ev oturmalari ziyaretler olur. Bizde tek görüsebildigimiz zamani kimseye kaptirmak istemiyorduk atiyorduk kendimizi yalniz kalmak icin bol bol disari.

Esimin askerligi bitti ve ayri eve tasinma karari aldik, esimde cok istiyordu, o da bagimsizligina düskün biraz, hemde kendi ayaklarimiz üzerinde durmak, gecinmek istedik.

Biraz kirginliklar oldu ama biz kararimizi almistik.

Ee bende tesettürlü olarak, rahat edemiyordum acikcasi kayinbabam ve kaynilarimin yaninda.
Onlari sevmemem demek degil bu, insanin kendine ait yuvasi olmasi bambaska hemde cok sey ögreniyor insan!
Zaman geldi gecti, aci tatli gecti gitti...

Ve yine 1 Subat gelince o günlere taa geri döndüm :)

Kendimi tebrik ediyorum, cünkü bu kadar yol aldim ve yikilmadim ayagima celme takildiginda bile savastim. Hala savasmaya devam...

Belki birgün vatanima geri dönerim ve büyük bir sirkette bilgisayarla ilgili bir alanda calisir yasarim :)

Belkide Viyana'da son nefesime dek kalirim...
Zamanla yasarsak görecegiz insallah.

23 comments

:)ne kadar güzel umutlusun, insallah ömür boyu mutlu olursun...

Canim Kelebk'im haya hep savasmak demek galiba, yalniz kalmak icin, nefes almak icin, huzur bulmak icin, mutlu olmak icin heo savasmak gerek, bunun bir adi da sanirim tatli telas :)) Siz hep mutlu olun yeter ki :))

koskocaa 7 sene ilk düşününce insan nede dilekolay geliyorr ama yaşadıklarımızz bir ömre bedell bendende viyanayaa sevgilerrrr :)

Adsız
1/2/09

Allah gücünüzü kuvvetinizi artırsın arkadaşım..

daha ilk satırları okurken gelin ayşenin de böyle cümlelerini görürüm inşallah diye içmden geçirdim bende..ona da çok dua edelim kolay değil..

sizede daha daha çok mutluluklar versin rabbim..

1/2/09

Ceydacigim bizde evlendigimiz ilk gunden beri ailelerimizden farkli sehirlerde yasiyoruz ve sadece tatillerde onlarla kaliyoruz..tatillerin suresi biraz uzadigi vakit, iyiki de kendi yuvam var diyorum, cidden insanin kendi evi gibisi yok...

Rabbim esinle ve cocugunla(larinla) mutlulugunuzu bir omur boyu daim eylesin insaallah...

Adsız
1/2/09

selamlar,
sabredince vede akıllı davranınca sonuç sana ne güzel geri dönüyor
umarım ilerki yıllarda daha mutlu olur ve umduğuna nail
olursun.sevgiler
hamdiyehome.blogspot.com

1/2/09

anılarını biriktirdiği yer insanın evi oluyor, memleketi ya da değil önemli olan huzur, tabi burukluk oluyordur ama yanyana olup gönüller ırak da olabilirdi.

Ünv. n'oldu? Sen bilg.la ilgili bir bölümde mi okuyacaktın canımcım? Umarım dileklerin gerçek olur.. Hayırlısı olsun inşallah..

2/2/09

ardına dönüp baktığında vay be 7 sene diyorsundur,şimdi:)
çoğu zaman ben böyle hissederim dönüp ardıma baktığımda,,
hakkında daha nice hayırlı yıllar diliyorum canım her nerede olursan ol güsel günler çıksın karşına,sevgiler,,

İnşallah daha nice zamanları eritirsiniz eşinle kuzunla canımcım ama taa oralarda değil yaaa İstanbulda, yakınımızda :)))

canım umarım daha da güzel günler görürsün
herşey gönlünce olsun

2/2/09

ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN NE GÜZEL ANLATMIŞSINIZ..CESARETİNİZE HAYRAN KALMAMAMK ELDE DEĞİL TEBRİKLER...

Sevgili Ceyda,
yazdiklarini okurken yüzümde cok anlamli bir gülümseme vardi.Hani böyle birazda buruk bir gülümseme.Ben birbucuk yil önce avusturyaya geldim,alismaya calisiyorum hala.Aslinda tek derdim hala dil bilmiyor olusum. Minik bir kizim oldugundan hic vakit bulamiyorum ögrenmek icin.
Umarim yillar gecince bende böyle senin gibi düsünürüm.Hayata ve onun icin savasmaya devam.
Kalpten sevgiler.

Adsız
6/2/09

Ceydacım ,
maşallah diyeyim sana .Senin gibi güçlü bir hanımın bu hikayesini de öğrenmek beni şaşırtmadı doğrusu .

Sen her halinle güzel bir insansın.Rabbim herşeyi gönlünce versin ....

İçindeki tüm o GÜZELLİKLERİ BİZE DE AÇIP GÖSTERDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜRLER .
Ebru Yetim

gene seni can-ı gönülden kutluyorum canım. nerede yaşarsan yaşa kalan ömrünü hep mutlu, hep umutlu ol şimdiki gibi e mi. senin yaşamla savaşman çok hoşuma gidiyor. sen mutlu olmayı sadece isteyenlerden değil, bunun için çabalayanlardansın da. alkışlıyorum seni, duymasan da...

Canım arkadaşım, seni çok iyi anladım. Zaren yazarken beni anlatır gibi olmussun. İçimdekileri dökmüssün. Bunları bende hergün dile getirsem hiç bıkmam :) İnşallah dedıgın gibi benimde ayrı bir yuvam lur ve hizmetcilikten kurtulmuş olurum :)

kisa bir zaman önce sevrek takip etmeye basladim sizi ,,, eski yazilarinizdan gözüme takilanlari okuyodum simdi ... bu yazi tam benlikti cünkü bende bir gurbet geliniyim 4 yil oldu ailemden ayrilali,, ama ne 4 yil .. acisiyla tatlisiyla günler akip gidiyo rabbim hayirlisiyla karsilastirsin hepimizi ...

21/9/13

faceden de takıp edıyorum severek okuyorum dogal olusundan olmalı bu sevmem yuregı guzel bır ınsansın dılerım hersey gonlunce ılerler hayatında canım masallah...

@devinimCok tesekkür ederim :) Samimiyetimi yansitabiliyorsam ne mutlu bana, sevgiler :)

:) canım benim yaaa. Çok içten yazmışsın. Bir çırpıda okudum hemen. Her zorluktan sonra bir güneş doğuruyor Rabbim çok şükür...

seviyorum senin hayat bakis acini Rabbim ayni gucu banada nasip etsin insallah

@melek inanTesekkür ederim, evet cok sükürki her durum degisken gece oldugu gibi sabahta oluyor ardindan... :)

@Kelebegin SevdasiSagol cnm, insallah. Ben kendimi o kadar güclü bulmam, Rabbimin verdigi güc harici zayifim aslinda...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top