6

Yasadigin ülkenin dilini ögrenmeli!

Gecen haftalarda gazetelerde okudugum üzücü bir haber aklima geldi ve rahatsiz ediyor beni.
Ben Türküm ve milletimin insanlarini güzel yerlerde görmek isterim hep!

Avusturyadaki Türklerin %70'i ilkokul mezunuymus, %20 küsürü lise mezunu ve geri kalani Üniversite mezunu... Ve devaminda yaziyorki ögrenimde en zayif olan Türkler diye, Üniversitede okuyanlarda cogunlukla yarim birakirmis.

Bu haber kesinlikle yalan degil ama buna eminim simdiye dek deneyimlerimden.

Benim kendi esim mesela lise mezunu degil, burada dogup büyümüs cogu genc böyle.
Okumanin degeri bilinmiyor, öyle güzel imkanlarin icinde bulunuldugu halde!

Türkiye'de fakir olup öyle basarili cocuklar varki onlar aklima geliyor bu durumlarda...

Zaten cogu göcmenimiz nerde hatayi yapiyor bence biliyor musunuz?
Gelir gelmez basliyorlar fabrikaya, temizlik isine, insaata...gibi yerlere, baska yerlerde is yok cünkü dil bilmeyene. Bence önce dil ögrenmeleri gerek, sonrada tahsilleri neyse onu gelistirmeleri ya da ilerletmeleri. Disaridanda bir sürü sinavlar veriliyor artik is harici vakitlerde isteyen ögrenir.

Gencler özellikle gelip hemen calismak yerine biraz kendini gelistirebilirler. Büyüklerde desteklerini esirgememeli, parayi düsünmemeliler hep!

Ben artik katildigim kurslarda yahut ortamlarda biktim bazi laflari duymaktan, bana söylenen bazi laflari yazayim simdi;

"Sen degisik bir Türksün, ögrenmeye aciksin sadece evde oturanlari gördüm ben hep"

"20 yildir burada yasayip dogru dürüst almanca konusamayan cok Türk var, sen kisa vakitte ögrenmissin"

Ya da benim hobilerimin belirli ilgilerimin oldugunu görenler bunu olaganüstü görüyor.

Türkler kendini böyle tanitmamali! Ben kendim adina elimden geleni yapiyorum en önce kendim icin tabiki.

Tranvay durdu gecenlerde herkes indi, Türk böyle sari lüle lüle sacli bir kadin geldi, Türk oldugunu zannetmemistim, "sey soföre bir sorsanaa neden durmus, benim almancam yokta".
Kadin yollari falan biliyordu baska tarafa giderken banada söyledi buradan daha kisa diye oradan düsündüm burada yeni olmadigini.

Ben sahsen birileriyle bir yerlere gitmeyi hic sevmiyordum baslangicta, cünkü bu bagimli olmak demek, özgürce kendini ifade edememek demek. Bir doktora bile yalniz gidemeyecekse insan nasilyasar burada senelerce, hep birilerine rica mi edecek, birazcik beynini calistirsa, insan 60 yasindada birseyler ögrenir isterse!

6 comments

sana katılıyorum canım sadece dilini değil her yönüyle yaşadığı yerin farkında olmalı insan ...hayatta olduğumuz sürece öğrenmenin yaşı yoktur derler ya öğrenmeye mecburuz sonra da başımıza bi iş gelince bilmiyorum demek çare değil... nedemişler ''bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp'' ...insan yeterki istesin...paylaşım için teşekkürler..

Selamlar çok haklısısnız. Maalesef oradaki gurbetçilerimizin çok büyük çoğunluğu para biriktirmek uğruna ve sözüm ona özünü yitirmemek uğruna ne o ülkenin dilini öğreniyor ne de yaşadığı şehri. Hiçbir etkinliğe katılmıyorlar. Avrupada yaşamalarına rağmen Türkiyedekilerden çok daha geri kalmışlar. Bu durumda haklı olarak yabancıların Türkleri ve müslümanları yanlış tanımalarına yol açıyor. Sizi tebrik ediyor ve paylaşımlarınızı bekliyorum. Sevgilerle...

8/2/09

ne kadar da doğru yazmışsın gerçekten de yurtdışına gittiğimizde bizi görünce şaşırıyorlar kafalarında farklı bir türk imajı oluşmuş böyle kişiler yüzünden

canımcığım çok haklısın. seni bu konudaki duyarlılığın için kutluyorum. inş orada yaşayan türklere de örnek olursun. herkes bulunduğu şartların gerektirdiklerini öğrenmeli yapabilmeli. herkes aklını çalıştırabilmeli. sevgiyle kal...

10/2/09

kendini geliştirmek nerde olursan ol gerekli bişey,öğrenmek bizim için,farkında olmak,öğrenmek lazım yaşadığımız yerde söz sahibi olabilmek için bencede,kocaman alkış sana benden:)

Adsız
28/4/12

Bende abusturyada 1.5 yildir yasiyorum ve benide sasirtiyorlar.Daha yeni almanca ögrendim ve ögrenmeden öncede okulda küfür edenler bile vardi türklere cünkü hepsi bütün türkleri ayni görüyorlar.Ama insan dili ögrenince bagimli olmuyor digerlerine heryere kendisi gidebiliyor ve almanca konusuncada herkes sasiriyor....

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top