15

Burada böyle,begenmezsen ülkene

Asagida ne güzel pozitif seyler yazmistim ama bu yazimda gicik bir konuya deginmek istiyorum. Aslinda yazmayacaktim ama sonra yazmak geldi icimden ki görün bakin neler yasiyoruz diye.
Hani asagida günde en az 5 kisiye selam verin diyordu, ee güzel ama bu icten gelmeli degil mi, insan kötü bir günündeyse yahutta karsidaki kisi suratsizsa vermeyedebilir!

Ayni binada oturan bir yasli bayan var, bir kez esime demisti selam verseniz iyi olur gibisinden, o gün ben selam vermistim esim vermemisti, neyse biz düsündük ki kadin demekki yakinlik istiyor, iyi biri gibi geldi. Sonra baktik bu kadin ayni konuyu gene dile getiriyor. En son da bugün esim selam verdi kadina ve bende kizimin hirkasini giydirmekle mesgulken geldi bana sende selam vermen gerek gibi konustu bu. Ben sabah uyanmisim kahvalti bile etmemisim dogru düzgün, cocugun yaramazliklariyla bogusmusum, kendi kocama bile günaydin dememisim daha, asagi indim kadin bana ne diyor yaa.

Kadina yöneldim ve: - Selam vermek zorunda oldugum nerde yaziyor? Ben binanin hicbir yerinde böyle birsey okumadim.

Kadin: - Yazmiyor ama Avusturya'da gencler yaslilara selam veriyor, bu olmasi gereken birsey.

Ben: - Ama bu bir kural degil, istersem veririm istersem vermem. Hem icimden gelmeyince anlamida yok sanirim

Kadin: - O halde vermeyecekseniz ülkenizde yasayin, burada böyle.

Ben: - Hem bugün belki kötü günümdeyim ya da vermek istemiyorum, bunun mecbur oldugunu söyleyemezsiniz.

Kadin: - bla bla blaaa bir yandan gidiyor.

Ben: - Bu ne komik bir olay böyle yaa , diyerek kahkaha attim sirf o gicik olsun diye.

Biliyor musunuz baskasi olsa kaba konusabilirdi, ben oldugunca sakin kaldim ama kadin benim gicik olmami sagladiya bundan sonra ilk ayni konuyu actiginda bagirarak bunu kafasina sokmasini ona hicbir zaman selam vermeyecegimi söyliycem ve onun gibileri oldugunca savaslarin herzaman devam edeceginide...

Yaa böyle olaylara takilmamak lazim cünkü Avusturya'da böyle kisiler cok var. Almanya'da böyle degildir. Avusturya gercek bir Türk düsmani ülke bence, bazen böyle bir ülkede nasil yasadigima sasiyorum ama iyi insanlarda cikti karsima!

Iste insana böyle ülkelerinde fazlalikmis gibi davranmalari yok mu...

Bu ülkenin ekonomisi hep yabancilarin sayesinde kalkiniyor. Isciler ve her türlü zor islerdekiler hep yabanci, buralilar hep memur yahut rahat islerde...

Iste bu yüzden Türkler ileri, hep ileriii yürümeli...

Burada onlarin tuvaletlerini temizleyenleri görünce üzülüyorum iste ben bu yüzden... Bir Türk baska yerlerde olmali diyorum! Hayat, gecim derdi iste...

Böyle insan ayrimi yapan insanlara Allah akil fikir versin, kötü birsey yazmiycam.

15 comments

11/4/09

Ceydacıım okuyunca nasıl sinir olduum inan anlatamam !! yuh ya ne demekk ,, git yol o saçlarını kadının !! cıks cıkss inan çok ama çok sinirlendim iyi haddini bildirmişsin ben olsamda ömrü billah selam bile vermeyi bırak yokmuş gibi davranırdım

Keyfinin kahyasımıymış ona ne sen bana havale et onu heleki sabahları, bak bi daha senin yolundan bile geçmez:))

selam verilmekle insanlık vasıfları kazanılmış olsaydı kendisi insan olurdu.
çok sinir bozucu

Adsız
12/4/09

AHHH canim kizim almanya bu konuda cok daha beter inan bana...
Yok sanki onlarin gencleri nasil davraniyor bilmiyoruz. Saygi kim onlar kim?
Türkler burda kendilerine ait bir dünya kurdular. Gecenler de daha bir yakinim,cocugu okula gidecek,toplanti oluyor ve almanlar söyle bir öneri getiriyor "yabanci cocuklar ayri bir sinifa alinsin." düsün 4. nesil olucak bu cocuklar hala yabanci. Cocuklarin anneleri bile almanlardan iyi almanca biliyor.Neyse türk anneleri iki hafta bir ugras ve medya tehtidiyle okulun adi irkciya cikmasin diye siniflari ayirmaktan vazgectiler.
Ben yeni nesil türk genclerinden ümitliyim. artik her yerde her mevkiide varlar cok seviniyorum. Henüz yeterli degil ama olucak.Sizler yeni anneler cocuk egitimi konusunda cok bilinclisiniz.Insallah erkek kiz demeden egitimli nesiller yetistireceksiniz.
Öpüyorum gözlerinden
Sünter

12/4/09

Canim yaa nasil da uzmus bu kadin seni :( Bir daha gordugunde ayni seyi soylerse sakin hiddetlenme bence, sakin sakin bak gec... Ne demektir bu boyle !! Kafayi yemis anlasilan :P

Selam vermek tamamen senin tasarrufun. İster verirsin ister vermezsin. Hoşlanırsın verirsin, hoşlanmazsın vermezsin. Tabi ki verilmesi hoş olur ama kadının tarzı da ne tuhaf. İnsanın selam veresi varsa bile vermez :)

Geçiniz. Siz yolunuza devam edin arkadaşım.

NnevV canim aslinda dedigin gibi onlari yokmus farzedip görmezden gelmek en cok bu koyar sanirim ama benim amacim ayni durumu baska bir Türkede yapmamasi, eminim kac kisiye daha yapti.

herseyden azcik sana havale edeyim o halde ben iyi olur :P

Kübracim insan kendi ülkesinde bile sorunlar yasiyor insanlarla burada nasil olmasin diyorum bazen ama yinede insanlik disi geliyor böyle seyler bana.

Sünter Anne, bilmiyorum ama burada sirf Türklere karsi bir parti bile var, oyzamanlari hep TÜrklere karsi plakatlar asiyorlar. Almanya'da hep daha iyi oldugunu düsünmüstüm cünkü sayica artik bayagi bir cok Türkler orada.
Insallah dedigin gibi yeni nesiller iyi egitim alirlarda gelecek iyi olur. Bende ellerinden öpüyorum, sevgiler :)

Moonsuncum haklisin aslinda kizginca davransam sanirim hosuna gidecek beni kizdirdigi icin amacida öyle birseyler yapmaktir bu tiplerin. Bir dahakine en iyisimi hic bakmayarak geceyim yok gibi.

Hayal arkadaslarim sen yoluna ben yoluma diyorsun yani ;) Allah'tan cok görmüyorum bu insanlari.

12/4/09

ilk başta yaşlıdır üstelemeseydin selam verseydin diye düşündüm ama galiba bu insanlar kral gibi türklerden saygı bekliyorlar

dediğin gibi kötü şartlarda çalışan işçilerimiz var keşke olmasa boyun eğdirmeseler

ancak galiba biraz da bizim halkımızın sucu çünkü sen de demiştin orada yaşlanıp da daha dili öğrenmemişler var senin gibi gayret gösteren çok azsa saygıyı nasıl kazanacaklar

dengesiz birine catmisin anlasilan..burdada cnm bazen oyle dengesiz tipler cikiyor..densizligine ver.bunlara alttan almiyacaksin hicbir zaman ozaman tepene biniyorlar//afedersin horoz gibi diklesceksin ki haddini bilsin..bosver takmaya bile degmez..
sevgiler...

Canım onun derdi belli ırkçı bi moruk işte o kadar açıkki bu.. ne kadar iyi niyetli olursan ol yine beğenmez bu tipler emin ol.. boşver hiç yaranmaya çalışma aksine suratına bakma ben olsam böyle yapardım..

Deli mi nedir??Sinir oldum okuyunca avrupa'da bu olaylar yasaniyor sanirim teyzemde Almanya 'da yasadi bir donem hatta yazlari hala gidiyorlar anlatir boyle seyler...

Amerika'da biraz farkli genelde bulunan Turklerin cogu okumus mevki sahibi kisiler9tabi Amerika nin secerek insan almsi bunun en buyuk sebebi) universitede okuyan basarili ogrencilerimiz cok fazla cok sukur.Umarim Avrupa daki yeni nesilde oyle olur .

SLM, EMİNİM İNSANIN ÜLKESİNDEN FARKLI BİR YERDE YAŞAMASI ÇOK ZORDURR. AMA SAYGI KURALLARINI İNSANLAR KENDİLERİ BELİRLİYOR MECBURİYET YOK. ÇOK SİNİR OLDUM VALLA . EN GÜZEL CEZA ONA HİÇ SLM VERMEMEK OLUR BENCE. SEVGİLER....

Sadace TÜRK olduğun için ona selam vermek mecburiyetinde olduğunu düşünüyorsa ZIRVALAMIŞ, ama yaşlı olduğu için saygı görmekse niyeti bunu daha insancıl bir dille iletmesi gerekir ve anlık davranışın için anlayış göstermesi gerekirdi diye düşündüm yazını okurken. Yurt dışı ülkelerde yaşayan çok insan bu tip sorunlarla karşılaşmıştır sanırım, Allah bu cahil, taraflı insanlardan korusun inşallah...

canımcığım çok ilginç bir olay kadın tamam milliyetimize düşman belli ama talebi selam verilmesi:) bu da güzel yaw:))))
bence her gördüğünde selam vermelisin boyu uzuyor mu kısalıyor mu bu selamı alınca onu da test etmelisin:)))
bu arada türkler dış ülkede barbar kaba biliniyor derler ya demek ki doğru slm vermeyişini kadın türklüğüne bağlıyor ve o anki ruh halini hesaba katmıyor demek ki. sıkma canını olur mu...

15/4/09

anneminde daha önceden yazdigi gibi,
burasi daha berbat! zannedersem avusturya, isvicre ve almanya birbirine cok benziyorlar!

fransa da hic böyle bir sorun yok, cok göcmen oldugu icin. burda da cok var ama en hor bizlere davraniliyor!

ben her gün neler duyuyorum bir bilsen!
sen türk gibi degilsin diyorlar!
ne yani? türk dedigin 3 gözü 5 kulagi mi oluyor.

veya, sen evden cikinca bas örtünü cikariyorsun dimi sorulari!

sanki her türk basörtüyle geziyor.

veya senin besikkertmende vardir sorulari - bunlar artik bunaltiyor insani - en iyisi sürekli dalga gecmek.

ben genelde, evet benim besikkertmem var, noluuur beni kacir benimle evlen kurtar beni bu cileden diye cevaplar veriyorum öyle utaniyorlar!

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top