13

Tea Time

Cay hakkinda sizlere birkac öneri yazacagim;

*Cayi kuru hava almaz bir kapta muhafaza edin.(Kapali teneke kutularda, vakumlu ambalajlarda, cam kavanozlarda saklayanilirsiniz.)

*Cay kutusundan cay alirken mutlaka kuru bir kasikla alin.

*Su kaynadigi anda suyu demlige ilave edin.

*Cayin lezzetinin daha iyi olmasi icin bür süre (5-7 dakika) demlemeye birakin.

*Cay suyunu 10 saniyeden fazla kaynatmamaliyiz! Bunun icin su isiticilar iyi sanirim, kisa kaynayip kapandigindan.

*Cayi kaynatmamalidir, yani demligin üst kismini.

*Eger sütle birlikte icmek istiyorsaniz fincana önce sütü ekleyin sonrada cayi, daha iyi karismasi icin.

*Yesil cay altligi olmayan fincanla, siyah cay ise altlikli fincanlar sunulur.

*Caydanligin, cay bardaklarinin ve cay icin kullanacagimiz malzemelerin metal olmamalari ve deterjanla yikanmamali iyi olur, cünkü cayin tadini degistiriyor bu malzemeler. En sagliklisi cam ve porselen.

*Demlenmis cay ilk yarim saat icinde en iyi aromayi ve kokuyu vereceginden kisa süre icinde tüketilmelidir.

Cay hakkinda merakli iseniz ÇayHanem'e buyrun :)

13 comments

çayla ilgili bilmediğimiz ne çok şey vra öyle
teşekkürler bilgiler için

benim anlamadığım bir mevzu var şu su kaynatma konusunda...

bazıları
su iyi kaynatılmalı diyerek su kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha kaynatılmal derken

bazıları da senin gibi 10 saniyeden fazla kaynamasın diyor...

ama... suyun kaynama sıcaklığı bellidir.
Yani su 10 dakika da kaynasa 1000 dakika da kaynasa
sıcaklığı kaynama sıcaklığıdır.

kaynama sıcaklığının üstüne çıkan su buharlaşıp gider.
yani farketmemesi lazım gibi....



diğer merak ettiğim konu ise:

çayı mı suyun üzerine yoksa suyumu çayın üzerine dökmenin lazım olduğu...

bazıları kaynar suyu çayın üzerine dökünce tadı daha acı olur diyor mesela...

Mavianne kesinlikle öyle, her isin incelikleri var ;)

Orjinal Delikanli, bende internette okudum ve kendimde bu sekil demliyorum, yani az kaynatarak, sizinde dediginiz gibi zaten kaynama noktasi ayni derece ise fazla kaynatmanin anlami olmaz sanirim.
Demlige önce cay konulmali tabiki, suyun icine cay koyuldugunu hic görmedim desem :S
Güzel cay demlemeler :)

Harika bir paylaşım.Çayla sütü denememiştim.
Sevgiler...

14/9/09

hemen bir çay suyu koyuyorum ocağa:)

ayy caydan nefret ederim desem? Hic icmem desem? Yilda sayili bardak anca icerim. Hatta bir yil boyunca bir bardak bile cay icmedigimi bilirim : )

15/9/09

Benim babam cay tiryakisiydi. Suyu kaynadiktan sonra 1-2 saniye dinlendiri, önceden soguk suyla nemlendirilmis olan demlikteki cayin icine döküp, en az 20 dakika demlemeden o cayi önüne koyarsak asla icmezdi:)
Öyle 5-7 dakikada demlenen cayi da caydan saymazdi bile:)
Ama senin tavsiye ettigin tarzda cayi icmek daha saglikli biliyorum.
Sevgiler

Bir çoğunu bilmiyordum....

15/9/09

ashe kadar olmasada bende pek çay kullanmayanlardanım,aslında arada bitki çayları içerim,rezene ve kekik çayı favorim:)

çaya bayılan biri olarak çok ii oldu bu bilgiler,saol..

Adsız
15/9/09

Annem bir çay tiryakisidir. Çocukluğuma dair keskin anılardan biri her daim ocakta çay olduğudur. Çaydanlığın dibi hiç soğumazdı bizde, ve hatta akrabalar/arkadaşlar falan derdi ki "gece 1de de gitsen evinde çayı hazır olur" veya "Kahvehaneden daha çok çay içiliyo sizin evde" gibi.
Bu kadar şeye rağmen aksi gibi ben çayı hiç sevmem, bu sene ev arkadaşlarım sayesinde biraz alıştım gibi ama limon yoksa çay da yok benim için :)

Canim, Kadir gecen mubarek olsun. Dualarinda bizide unutma lutfen.

Kocise daha iyi bir cay yapabilmek icun cok iyi oldu bu bilgiler, merci ;))

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top