10

Sigara nerde, biz yokuz orda

Kizim kapti sifayi, bir haftadir daha yeni kendine geliyor gibi bakalim...

Halasinin sözü vardi gecen hafta oradan sonra oldugunu tahmin ediyorum. Cünkü evin alma kapasitesinin 3 kati davetli vardi, sigara icilen bir ortamdi, havasizdi, camlar acikti hep ve soguktu biraz, kizimda tam kapi girisinde oynadi yer olmadigindan ve terliydi bazen. Bense ikramliklari dagitmaya ve sonra bulasiga bakayim derken pek ilgilenemedim, esim ilgilendi ara ara.
Sigara icilen ortamlara mümkün oldugunca götürmüyorum kizimi, yani hemen hemen hic diyeyimde görümcemin sözlenmesi konusunda gitmemek olmazdi dedim ama sonrasi bayagi bir hastalandi cocuk...

Atesi oldu 3 gün, ates düsürücüyle 3-4 saatte bir yeniden cok yükselmis halde devam etti bu günler, en son artik 40 a yakin görünce dedik dogru hastaneye. 5 tane ilac alip geri geldik.

Bademcikleride sismis. Ilaclari veriyorum düzenli ama miktarini doktorun dediginden az veriyorum :S Antibiyotikleri sevmem pek, yaa günde 3 kere verilir mi antibiyotik cok asiri geliyor bana. Ben kizima günde 2 veriyorum buna karsin cocuk sabah basini zor kaldiriyor normalde uyumaz sabahlari uzun, ilac kullanali ögleyi buluyor kendini kaldirmasi...
Esime kalsa doktorlarin dedigi gibi ver diyorda, ben bir cocuk icin agir buluyorum bir sürü ilac ve birde 3 kez antibiyotik. O nedenle birazda kendi hislerime göre veriyorum desem sacma olur mu bilmem ama öyle :S Belkide kendimde ilac sevmedigimdendir...
Devamli gözlemliyorum nasil ilerliyor hastalik diye.

Biliyor musunuz bu evden önceki oturdugum yerdeki aile doktorumuz vardi o aklima geldi simdi. Doktor bize kac kez grip berbat halde gittik ilac yazmadi :S Doktor neler yapabiliriz evde falan söyledi, öneriler verdi, nasil beslenmeli...vs. Demekki beni kafa yapima uygun doktorlarda varmis demistim o zaman :)

Kizim gecen yil akut bronsit olmustu ve tüm soguk havalar boyu bayagi zorlanmistik...Evde aylarca burnundan bir aletle ilac buhari uygulamistik, bu yil böyle birsey yasamayiz umarim cünkü yakinda benim icin önemli günler basliyor yani egitim alaninda.

Kis mevsimi kizim kaloriferli ortamda duramiyor pek, kalorifer havayi kuruttugu icin. Suan yataginin kenarlarinda bile islak bezler asili :/ Temiz ve nemli havada olmaliymis.
Yani hava sogukta olsa kalin giydirin temiz havaya cikarin diyordu doktor. Bazen biz evde sicacik ne güzel birsey olmaz diye sakiniyoruz ama yanlis yapiyoruz demektir!

Sigaradan nefret ediyordumda daha eder oldum kizimin bu bronsit durumundan sonra. Cok sevdigimiz ve sigara icen kisilerle görüseceksek kizima ya kayinvalidem bakiyor evde , götürmüyorum yani. Yahut bize gelecekse misafir balkona ya da merdiven bosluguna rica ediyoruz ne yapalim keyifleri bozulacak biraz ama kizim daha önemli :S Kimsede buna karsi olmuyor zaten nedenini anlatinca. Hatta gecende kizimida götürmemiz gerekti kayinvalidem hastaydi, gittigimiz yerdeki ev sahiplerinden rica ettik mutfakta icmelerini falan.
Insan cocugunun hastaliginda neler düsünüyor neler yaaa...

Kizim bezden kurtulamadi bunuda yazayim aklima gelmisken.
Hani bir yazi yazmistim burada, sizden gelen yorumlarla bende gecede bezsiz birakmaya basladim. Bazen oldu 3-4 kez tuvalete kalktik gece yinede islandi, bazende kuru kaldigi oldu. Ama baktimki 4 kez kalkmakla olacaksa bu is olmayacak gibi dedim ve 2 hafta sonra biraktim artik, cünkü hic gelisme olmadi, diyelim 4 degil 3 kez kaldirdim cocuk yine islatti, yani benim kaldirmama bagliydi kuru kalmasi tamamen. Kayinvalidemde "üsür cocuk gece islak olunca hem daha alisir acele etme" deyince bende hak verdim.
Benim icinde hic kolay degildi cünkü cocugu yatagindan egilerek kaldira kaldira belim catliyordu hergece, uykusunu bölmüs oluyordum kac kez...
Aslinda bos yere kendimi yormusum diye düsünüyorum, ne gerek acelesi ne yaa.
Sadece gece bezlensin bir süre daha elbet sonra alisir birgün, bu konuyu yaz mevsimine biraktim yine.

Kizimin öyle güzel diyaloglari oluyorki beni güldüren ama unutuyorum sonra, bir kenara not etmek lazim. Beni bazen nasil güldürüyor :)

Yataktan yataga konusuyoruz bazen onunla. O kendi yataginda ben kendi yatagimda, aramizda 2-3 metre falan var. Bazen daha cok konusmami istiyor bazende mesela gecen gece "anne tamam daha ses yapma" dedi. Bende yataginin kenarindaki müzigi acmasini istedim. "Ama anne kolum agriyor durmadan müzik isteme, hastayim ben dinlenmeliyim :S ". " Tamam kizim son kez ac daha istemiycem :P " En iyisi o müzigi benim yatagima takayim :D

10 comments

Ay kıyamam ben ona çok geçmiş olsun canım. Bende sigarayı bırakmadan önce mutfakta içerdim kızımın yanında pek içmezdik özellikle eşim hiç içmezdi.
Ve çocuklar bizden daha fazla laf biliyorlar valla. Bazen benim kızımda öyle bir cümle kuruyor ki ağzım açık kalıyor.

Sevda
22/11/09

Gecmis olsun, büyümüsde kücülmüs :D
sanada ALLAH zihin acikligi versin yeni döneminde :)

çok geçmiş olsun..ama 8 saatte alınan antibiyotikse 3 kez vermen gerekir diye düşünüyorum tekrar çok geçmiş olsun...

Çok geçmiş olsun canım...

Çocuklaerın yanında nasıl sigara içilirki???
Uzun yıllar kullandım ama evde mutfaktan başka biryerde içmedim 7 aydır kullanmıyorum ve nefes aldığımı hissediyorum küçücük beden ne yapsın...

22/11/09

Canım sigaralı ortama sokmamakla en iyisini yapıyorsun.Çok geçmiş olsun.Allah'tan acil şifalar diliyorum.
Sevgiler...

Gecmis olsun canim. Benim kizda kapti sifayi dun. Ama cok sukur idare ediyoruz oyle ates neyim yok cok sukur.
Turkiyede doktorumuzda senin kafadandi. Gerekmedigi surece ilac vermezdi ve dedigi gibi kendi kendine gecerdi hastaligi kizimin, antibiyotik hic kullanmadik henuz.

24/11/09

ah canım miniklerin hasta olmasına kıyamıyorum acil şifalar

25/11/09

geçmiş olsun sizede canım bizde on gündür başımızı kaldırmadan yattık pervin sultanla,bide ben işe geldim bırakıp onu öylece,nasıl koydu içime bi bilsen:(
öpüyorum sizleri hep iyi olun inş.

Çok geçmiş olsun Canım ya. Nerden de içerler şu ..ıkkımı. Çocuğumun sağlığı daha önemli wallaha. Alınan alınsın, gücenen gücensin. Bu aralar canın sıkkın galiba. Takma kafayı bir şeye.

Gece bezi için acaba yatmadan önce tuvalete götürüp yatırsan nasıl olur? Gerçi yazın denemekte fayda var. Üşümesin yavrucak.

Sevgiler.

26/11/09

BENİMDE İÇİM YANIYOR ONLAR HASTA OLUNCA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN :(((

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top