11

Davos Ekonomi Zirvesi

Politika sevmem, ilgilenmem bu konulardada hic yazmisligim yoktur zaten. Gerci bu israilin yaptiklarina karsi yazmamak ne mümkün ki...
Bu konuda birkac kisiden tepki aldim, israilin yaptiklarini cok begenenler sanirim bunlarda. Hatta birisi cvp hakki vermeden laflari saymis engellemis, zavalli...

Neyse konu bu degil zaten. Dün ki tüm dünyaya damga vuran o dakikalardan bahsedecektim ben. DAVOS Ekonomi Toplantisi'ni tesadüf izledim ama tamda basbakanin ayrildigi kismi falan.

O israil basbakani ne saygisizlik yapti sesini yükseltti onlari göremedim pek ama netten okudum biraz.

Sayin Erdogan'in böyle yürekli ve onurlu durusu beni öyle sevindirdiki...
Hangi ülke basbakani böyle birsey yapabiliyor? Bazilari bir yarasi olursa iclerinde sakliyorlar cesaretsizlikten, boyun egiyorlar ve realist olmuyorlar.

Böyle büyük bir toplantinin dakikalari herseyi organizeli olmasi lazimken! Birilerine fazladan dakika konusma hakki diye birsey cok sacma!

Arap ülkelerinin basbakanlari düsünsün biraz, böyle konusmak onlara da yakisirdi!

Gazzeliler cok sevinmisler, "Erdogan artik bizimde basbakanimiz, böyle basbakaniniz oldugu icin gurur duyun"..vs. dediler TRT'ye.

Tüm dünyadan önemli kisilerin oldugu bu yerde Erdogan bu önemli konuyu konusmakla cok iyi yapti bence, bu toplantiyi cok iyi kullandi!

Insallah haksizliklar karsisinda önünde kim olursa olsun hakkini arayan nice nice liderler olsun Türkiye'de. Bu vatan topraklari kolay kazanilmadi! Ne büyük önderlerimiz var tarihimizde.

Hem biz koskocaaa Osmanli torunlariyiz :) (Birde su Viyana'yi alsaymisizya eskiden geriside gelirdi belkide, ahh Viyana ahhhh :) )

Neyse iste, bu konudada yazmadan gecemedim :)

SananaAki arkadasim sende cok güzel yazmissin, sevgiler.
10

Sevgiler Miami

Heyoooo bugün posta kutuma baktigimda bir paket beni bekliyordu icinde masum masum "beni ac cabuk" dercesine :D
Ben bu paketin resmini daha önceden gördügümden hemencecik ismine bile bakmadan tanidim :)
Bu kart hem size kimi hatirlatiyor desem ne dersiniz?

Tabiki sevgili Moonsun :)

Amerika'dan ne kadar cabuk gelmis hayret ettim. 22 sinde vermis, 27 si elime geldi.

Canim Moonsuncum birde kartin yanina hediyeler ilave etmis :) Dudak koruyucu vardi hemde cok güzel renksiz olmasina karsin simli bir isilti veriyor, meyveli kokusuda cok güzeldi. Kizim bir süre elinden birakmadi sürdü hatta kac kez, birde " parliyor mu anne " diye soruyor bana :D "Bak baba anne böyle sürüyor dudagina" diye beni taklit ediyor :D Dudaginin disinda burnuna bile sürdü hanimefendi, cok güldürdü beni.

Anahtarlik ise tam bir Miami hatirasi yani, üzerinede baliklar, yunuslar ve deniz kenari :) Cok sevdim :)

En cokta el emegi kartina baktim durdum, zarfin önünede kalp yapistirmissin cok sevimli yaa :)
Kartta yazdigin notunda cok samimiydi :) Iyiki varsin arkadasim, kocaman sevgiler gönderiyorum buradan güzel yüregine :)

Ilk firsatta sana yazicam, bu arada bir tane mektup yola cikti bugün birisine :)
3

161. sayfa 5.cümle

Bir mim daha, zaten bir baslayinca bir süre mimler pespese geliyor :)
Sevgili Bal Küpü tesekkürler :)
Konusu ise en son okudugumuz kitabin 161. sayfasinin 5. cümlesini yaziyoruz.
Degisik bir oyun degil mi :)
Ben kitap okumam derim hep ama elimde suan 4 yarim kitap var :D Yaa birini bitirmeden baskasina baslayinca böyle oluyor iste, yarim islerde oldum olasi beni rahatsiz etmistir siradan baslayip bitirmeliyim hepsini...
En son elime aldiklarimdan birini ben bu oyuna katicam.
"Benimle Oynar misin Anne"
Bu kitapta ki 161. sayfada mutfakta cocugumuzla yapilabilecek aktivitelerin basligi ve ilk örnegi var:
Sadece 5. cümleyi yazarsam anlasilmayacagindan kisa özetleyeyim.
Cig bir yumurtanin altindan ve üstünden delik aciyoruz igneyle, üst delik biraz daha büyük olsun. Sonra cocugumuza verip icini bosalttiriyoruz ve bos kabugu boyayip disinida boyanmis baklagillerle süslüyoruz :)
Bende kimi söbelesem acabaaaa?
NnevV ve Fulya hadi bakalim kolay gelsin :)
20

Kokulu bir gün

Bugün bol kötü kokulu bir gündü ama bir o kadarda güzeldi.
Nasil mi oluyor hem kötü kokulu hem güzel anlatayim ama hassas olanlar okumasin lütfen :D

Ailece kaynimin kizinin dogumgününe gitmek üzere kalktik sabah ki ilk görüntü cok fenaydi.
Kizimi aksam bir güzel yikamistim ben misler gibi ama sabah abartisiz yakinda omuzlarina cikacak sekilde ishal heryer, "olamaz, caniiiiiimm bu neee yaaa, bu zamana kadar ben böyle birsey görmedim" diye esime seslendim.
Evi bir kötü koku sardiki sormayin...
Dogumgünü erkendi biraz bizde gec uyanmistik, hazirlanma telasina birde kizimi yikamak eklenmis oldu. Neyse gittik, eglendik, pasta yedik hediyemizi verdik. Kizim icin cok güzel degisiklik oldu, gittigimiz yer, dogumgünü icin ayarlamislar cocuk oyun parki kapali kocamaaaan bir yer.
Esimle bizde bol bol oynadik, sadece cocuk icin degil yani :P Ziplama, kayma, araba sürme, duvara tirmanma, binlerce top olan havuz hatta discosu bile vardi ve daha neler neler :)

Cocuklari oynarken bazi ailelerde relax yapiyorlar, kitap okuyan, kahve icen, sohbet eden, yemek yiyen...(Bu arada Viyana olanlar icin adres vereyim, TIKLAYIN)

Kizima orada tatli vermeyecektim aslinda sabahi olaydan sonra ama diger cocuklardan ayiramadim, zaten hediyesini zor verdi biraz kendinin olsun istedi sanki kiskandi biraz.

Gitme vakti geldi "kaynim sizi eve birakayim arabayla" dedi. Iyi olurdu tabiki metroyla onla bunla gitmektense. Kizimi arabada iyi görmedim pek, eve yakin geldik ki yutkunmaya basladi biraz, ter basti. Tam durduk inmeden kizim arabanin icine kustu, hemde o kadar cok ki ben bile sasirdim. Bu zamana kadar hic böyle olmamisti, hatta bebekler kusarya hani yemekten sonra öyle sorunu bile olmamisti. Arabanin ici batti tabii bende sasirdim o an.

Esim kizimi aldi eve götürdü, yüzü bembeyazdi yavrumun.

Bende arabadaki pislikleri temizlemeye koyuldum, ee adamcagizda birsey diyemiyor ama pislikten hosnut olmadi tabiki. "Kizim, büyüyünce amcanin arabasini temizlersin artik bir kez borcun olsun" :)

Kizim bugün cok eglendi, bizde öyle ama baslangici ve sonu pis sekilde bitti iste.

Kizim simdi eminim kendi dogumgünü bekliyordur sabirsizlikla o hediyeleri görünce :D

Seni seviyorum güzel vahsi sarmasigim benim :D (Kendini sevdirmiyorsun cok ve mesafeyi seviyorsun ondan vahsi dedim sana :P)
14

Boyayin beni renklerle...

Bazen kendimi taniyamiyorum!
Renklerimden uzaklasiyorum ve bir grilik siyahlik geliyor üstüme hic sevmedigim sekilde.

Bugünde taniyamadim kendimi sevmedim renksizligimi, bir süre tanismaya calistim kendimle :)

Icimde firtinalar kopuyordu, sebebide yok gibi.
Bir bunalma, icimde daralma...vs.

"Noluyo sana, kendine gel pisssst" dedim arada bir nefsime.

Nefsimi terbiye edemedim gitti zaten, sevmiyorum onu, benim istedigim gibi olmuyor, beni kendine uydurmaya calisiyor durmadan.

Kizimda tam bugüne özel biraz yaramazdi hemde hasta ondan, bronsiti geri geldi maalesef, gecen gece hastanede aldik solugu öksürük krizi geldi cocuga durmadan öksürdü durdu, simdi daha iyi cok sükür, basladik yine buhar tedavisine evde.

He nerde kalmistim, kizimada birkac kez " kizim anne bugün biraz kötü az yalniz kalayim " falan dedim. Cocuga yanlis davranmaktan korktum. En ufak hatasinda abartmaktan korktum.

Gerci biraz azar isitti benden, biraz sesli kendini anlatma- hatasini anlatma da diyebiliriz buna.

Esim uyaninca discide randevum vardi ona gittim, disciden sonrada dolanicam biraz dedim onada. Aslinda ondanda birseyler bekledim "Ne oldu seni iyi görmedim pek, neyin var"..gibi.

Discide canimi acitti bugün, epeydir böyle terlememistim discide...

Düsündüm durdum gezinirken...

"Bir psikologa mi gitsem acaba"

"Neden sebepsiz böyle oluyorum, yahut ufak sebeplerde mutsuz oluyorum."

"Eskiden daha cok gülümserdim"

"Beni pozitif biri zannedenleri yanilticam bu defa :D"

"Bu siralar birseyler yapmam gerek aktiviteli"

"Gececek merak etme..."

"Allah'im sen hep yanimda ol, yardimini esirgeme benden, gönlümdeki sevgini cogalt, nefsim seninle arama girmesin hicbir zaman!"
8

Herseyden 4

Ayci beni mimledi, vakit gecmeden unutmadan hemen yaziyorum:

Yaptigim 4 is:

*Staj yerleri ariyorum bu siralar kendime.
*Kariyer planlama kursuna gidiyorum.
*Evdeki isi hic söylemiyorum yapmak istemeyince cokta zorlamiyorum kendimi, ev isi hic bitmez nasilsa :)
*Is sayilmaz diger kalanlar sevilerek yapilanlar :)

Defalarca izleyebilecegim 4 film:

*Filmleri tekrar tekrar izlemeyi hic sevmem, nadirdir tekrar izleyecegim film!
Ilk kez izlerkenki etkisi olmaz tekrarlarinda, bazi karmasik filmlerde daha iyi anlamaya sebep olur ama.

Yaşadığım 4 yer:

*Samsun
*Viyana
Baskada bir yerde uzun süreli yasamadim :) O yüzden 4 yer yazamiycam.

Izlediğim 4 tv programı:

*Trt Int izliyorum ara ara her aksam dizi oluyor onu takip etmeye calisiyorum.
*Hergün Spongebob izliyoruz kizimla :)
*King of Queens yabanci komedi diziyi izliyoruz, evli ciftin komik diyaloglarina bayiliyorum :)
*Hava durumunu takip etmeye calisiyorum, Viyana'da bu önemli, ani hava degisimleri olabiliyor.

Tatil için gittiğim 4 yer:

*Tatil icin genelde ailemin yanina giderim, onlarin özlemi baska yere gitmemi engeller :)
*Kars'a gitmistim ama dayimin evlilik vesilesiyle.
*Istanbul'a gittim ve cok sevdim, yine yine yine gitmek istiyorum :)
*Viyana disina gittim esimle mopedle( bu ped dediysem hani 50 cc lik motorsiklerin kardesi yani :D )

En sevdiğim 4 yemek:

*Etli yemekler, pilavla birlikte.
*Dolmalar
*Firin yemekleri
*Tuzlular,börekler

Hemen şimdi olmak isteyeceğim 4 yer:

*Ailemin yani
*Istanbul
*Gökler,bulutlarin üstü :)
*Manevi tarafa bir gidip gelmek isterdim nasil diye önceden görürdüm :P

Bir yagmur damlasi olsaydim düsmek isteyecegim 4 yer:

*Kupkuru kurak topraklar
*Susamis güzel meyve agaclari - cicekler
*Nesesiz bir insanin yüzüne düsüp onun dikkatini cekmek isterdim
*Susamis birinin agzina :) Susuzlugunu gidermesemde yinede bir damla olurdum dudaginda :)

Veee tarafimdan söbelenen 4 kisi :

*Moonsun
*Seinep
*Gamzeli Anne
*Mavianne

Kolay gelsin bayanlar :)
15

Fark Etmeli Insan

Farkında olmalı insan...
Kendisinin, hayatın olayların, gidişatın farkında olmalı.
Farkı fark etmeli, fark ettiğini de fark ettirmemeli bazen...
Bir damlacık sudan nasıl yaratildigini fark etmeli.
Anne karnına sığarken dünyaya neden sığmadığını
ve en sonunda bir metrekarelik yere nasıl sığmak zorunda kalacağını fark etmeli.

Şu cok geniş görünen dünyanın, ahirete nispetle anne karnı gibi olduğunu fark etmeli.
Henüz bebekken 'Dünya Benim!' dercesine avuçlarının sımsıkı kapalı olduğunu,
Ölürken de aynı avuçların 'Her Şeyi Bırakıp Gidiyorum İşte!' dercesine apaçık kaldığını fark etmeli.
Ve kefenin cebinin bulunmadığını fark etmeli.

Baskın yeteneğini fark etmeli sonra.
Azraillin her an sürpriz yapabileceğini, nasıl yaşarsa öyle öleceğini fark etmeli insan
Ve ölmeden evvel ölebilmeli.

Hayvanların yolda kaldırımda cöplükte ama kendisinin güzel hazırlanmış mükellef bir sofrada yemek yediğini fark etmeli.
Eşref-İ Mahlukat (Yaratılmışların En Güzeli) olduğunu fark etmeli.
Ve ona göre yaşamalı.

Gülün hemen dibindeki dikeni, dikenin hemen yanı başındaki gülü fark etmeli.
Evinde 4 kedi 2 köpek beslediği halde cocuk sahibi olmaktan korkmanın mantıksızlığını fark etmeli.

Eşine 'Seni Çok Seviyorum!' demenin mutluluk yolundaki müthiş gücünü fark etmeli.

Dolabında asılı 25 gömleğinin Ssdece üçünü giydiğini, ama arka sokaktaki komşusunun o beğenilmeyen gömleklere muhtaç olduğunu fark etmeli.
Zenginliğin ve bereketin, sofradayken önünde biriken ekmek kırıntılarını yemekte gizlendiğini fark etmeli.

FARK ETMELİ.

Ömür dediğin Üç gündür,Dün geldi geçti Yarın meçhuldür,

O halde ömür dediğin bir gündür,

O da Bugündür.
14

Kulagim ferahladi

Bugün bilgisayari actim kizim oynarken bir yandan melodiler olsun istedim evin icinde.
Yolum youtube düstü ve derken "Sordum Sari Cicege" ilahisine rastladim ve defalarca dinlemek istedim, herzaman cok severim bu ilahinin hem müzigini hem sözlerini.
Hatta costum bir ara bende söylemeye basladim bayagi sesli bir halde. Hani su senfoni tarzi olani var onu dinlerkene oradaki bayanlar gibi yapmaya calistim agzimi kocaman acip ince bir sesle :D :D Birde ilahinin baska bir yorumunuda Bedia Akartürk'ten dinledim, biraz oynak olmus ama degisikti. Zaten cesit cesit her türden dinlemek mevcut, hepside ayri lezzet verdi dogrusu :)

Bu ilahinin yeri var aslinda bizde.
Kizimin karnimdayken en cok dinledigi seydi, esim söylerdi hep.
Baskada ilahi bilmediginden hep bunu söylerdi, kizim dogduktan sonrada bir süre söyledi ama sonra minik dualara gecis yapmistim ben ve öyle kalmisti ilahimiz :)
Kizim bugün sevdi dinlerken :)
Kimbilir belki hatirlamistir taa karnimdayken dinlediginden :)


Sordum sarı çiçeğe, annen baban var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba, annem babam topraktır.

Hak la ilahe illallah Allah la ilahe illallah (nakarat)

Sordum sarı çiçeğe, benzin neden sarıdır?
Çiçek eydür derviş baba, ölüm bana yakındır.

Sordum sarı çiçeğe, sizde ölüm var mıdır?
Ciçek eydür derviş baba, ölümsüz yer var mıdır?

Sordum sarı çiçeğe, evlat kardeş var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba, evlat kardeş yapraktır.

Sordum sarı çiçeğe, boynun neden eğridir?
Çiçek eydür derviş baba, kalbim Hakka doğrudur.

Sordum sarı çiçeğe, sen beni bilir misin?
Çiçek eydür derviş baba, sen Yunus değil misin!
18

Dua Edelim mi Birlikte?...

Allah’im lütfet ki gittigimiz her yere baris götürelim,

Bölücü degil, bagdastirici, birlestirici olabilelim.

Nefret olan yere sevgi, yaralanma olan yere affedicilik,

Kusku olan yere inanç, ümitsizlik olan yere ümit,

Karanlik olan yere aydinlik ve üzüntü olan yere sevinç saçici olmayi

Bize lütfet Ya RABBi!


Kusurlari gören degil kusurlari örtenlerden,

Teselli arayanlardan degil teselli verenlerden,

Anlayis bekleyenlerden degil anlayis gösterenlerden,

Yalniz sevilmeyi isteyenlerden degil sevenlerden olmamiza yardim et.

Yagmur gibi hiçbir seyi ayird etmeyip, isigiyla tüm varligi aydinlatanlardan,

Toprak gibi hersey üstüne bastigi halde hiçbirseyini esirgemeyip nimetlerini herkese verenlerden olmayi bize lütfet.

Alan ellerin degil veren ellerin,

Affedici oldugu için affedilenlerin,

Hak ile dogan, Hak ile yasayan, Hak ile ölenlerin

Ve sonsuz yasamda yeniden doganlarin safina katilmayi bize nasip eyle.
(AMiN)
7

Filistin icin Yardim

Filistin icin yardim kampanyalarindan ikisini sizlerle paylasmak istiyorum.
Cok kisiye ulasilmasinda katkim olsun en azindan.

Sevgili Cilekli Süt'ü öncelikle tebrik ediyorum bu güzel davranisindan ötürü, kendisi aynen söyle diyor herkese:

"Istenilen yardım kuruluşunun banka şubesine Filistin adına en az 50 ytl bağış yapana doğum haritası (horoskop) analizi ve en az 100 ytl bağış yapana aşk uyumu (sinastri) analizi yapacağım. 09.01.2009 tarihinden itibaren Filistin adına yapılan yardımların dekontlarını ve (analiz için gereken) doğum bilgilerini mailime gönderen herkesin analizini en geç 1 hafta içinde mail adreslerine göndereceğim. " Detaylari okumak icin BUYRUN .

Sonra bir ikinci yardim kampanyasini ise Miray'in blogunda okudum.
Milli Egitim tarafindan düzenlenen bir yardim organizasyonu, detaylar icin BUYRUN .
14

Kariyer Plani

Bu hafta kariyer planlama kursuna basladim, buraya isci kurumuna bagli olaraktan yönlendirildim, yani devlet yönlendiriyor ve isteyen gidiyor.
Böyle firsatlar ne güzel degil mi?

Yani böyle kurslarin özel, pahali herkesin gidemeyecegi türden olmamasi...

Burada danismanlar var ve sizin icin caba harciyorlar, neye yatkinsiniz, hangi meslege uygunsunuz diye yaklasik bir planlama yapiliyor. Bu plana ek iyi nasil ulasabilirsiniz? Neleriniz eksik?

Özellikle hedefsiz kisiler icin, yahut "ben ne olabilirim ki severek calisirim" sorusuna cvp arayanlara birebir kurs.
8-14 saatleri arasi kurstayim yani. Hic Türk yok, bir tane olsa hic fena olmazdi diyor insan :)


Bu arada ben size Üniversiteye kabül edildigimi demistim ve almanca yeterlilik sinavi olmaliymisim demistimya hani. Iste o sebeple bilgi almaya gittim yetkili kisiyle görüstüm, konustuk ettik ve yeterlidir diye mühürü basti adam :D Bende sinav falan icin tarih verir diye düsünüyordum, belkide böyle benim konusmami denedigini bilseydim heyecan yapardim, ben sanki arkadasimla konusur gibi rahattim baska düsünceyle gittigimden :D

Bu kariyer kursu bana göre degil yani ben zaten Üniversite'ye gitmeyi cizmisim yoluma kismetse Mart'ta basliyor, Subat'ta kayit islemlerimi tam halletmem gerek.

Kariyer kursuna niye gidiyorum o halde?

Hem almanca pratik yapmak konusmak icin, hemde kisisel gelisim yönünden iyi oluyor, degisik insanlari tanimak ve birde buraya giderken devletten maas aliyorum.

Üniversiteye basladigim andan itibaren bu isci kurumuyla baglantim kesilecek sanirim, o zaman ayri burslara yardimlara basvurucam. Tek esimin maasiyla zor geciniriz gibi geliyor ama burada yardim ediyorlar cok sükür o yönden icim rahat en azindan.

Durumumu yazayim dedim belki herkese ugrayamayabilirim, mektuplarimi geciktirebilirim.

Kizimi almaya gidecegim birazdan, kurstan gelirken tam ögle uykusunda oluyor yahut yeni uyanmis oluyor o yüzden eve geliyorum önce sonra almaya cikiyorum.
Off cocugu sabah getir götür havada soguk, bu konuda icim hic rahat degil!
Kis mevsimi gecsede kat kat giydirilmekten kurtulsa kizim, tam 15 dakika kapi önünde geciyor en az.

Kisa herseyden özet oldu bu yazimda :)
Sevgiler
15

HaYDi HoBiLeRi CoGaLTMaYaa :)

Hobi edinmek ister misiniz?

Yani simdiye kadar yaptiklarinizi bir tarafa koyup, yeni birseyler denemek!
Eskileri tabiki atmiyoruz, sadece bekletmeye biraz özlemeye aliyoruz.
Ben bunu yapamam, edemem diyenleri sevmem!
Cünkü bastan zaten kaybetmis oluyorlar önyargilariyla...
Insan öyle bir varliktir ki, isterse ugrasirsa herseyi yapabilir!
Yani adim atmak ve istek önemli!

Yeni hobi edinirkende önyargi olmadan bir denemeden birsey kaybedilmez düsüncesiyle baslanabilir! Baktikki zevk aldik, devamida böylelikle gelir!

Ben simdi aklima gelenleri madde madde yazicam!


1- Müzik Dinleyin ve Dans Edin: Eger müzik dinlemeyi sevmiyorsaniz, size yakin olan bir tarzda dinleyin, dünyada öyle cok müzik cesidi varki! Ayrica dans bilmeseniz bile kendi capinizda sallanip, ellerinizi hareket ettirmeniz bile mutluluk verecektir!
Müzik dinleyenler ise degisik hic dinlemedigi bir tarzi dinleyebilirler!

2- Fotograf Cekmek: Fotograf cekmek zevklidir, hemde sanildigindan fazla! Özellikle iyi bir poz yakalayinca...Fotograf makinaniz olmasi bile sart degil artik telefonlar bile gayet güzel cekiyor! Zamanla belkide her yerde her an bir poz yakalamaya calisirken bulacaksiniz kendinizi!

3- Resim Yapmak: Alin kagit kalemi cizin birseyler...Ben bazen önüme birsey koyup onu cizmeye calisirim mesela. Yagli boya ile duvariniza ufak bir sekil cizin ve boyayin!

4- Örgü Örmek: Kocaman birsey örmeniz sart degil, once ufaktan baslayin. Mesela örgüden bir mutfakta kullanabileceginiz tutacak yapabilirsiniz, dümdüz örerek.
Örgü örmek icin netten faydalanabilirsiniz, ilmek dahi bilmeyenler icin animasyonlu gösterilen siteler var! Sonrais eminim gelir, örgüde iyi bir teparidir ve bende cok seviyorum!

5- Sabun Yapmak: Evde hic sabun yaptiniz mi? Bende yapmadim ama yapilacaklar listemde duruyor! Kendi sabunumu yapip, süslemek isterim. Icine meyve kabuklari, dilimleri bile koyabiliriz yanarken mis gibi kokar! Bu konuda neler gerekli Hobby magazalarinda danisilip alinabilir sanirim.

6- Pasta-kek-kurabiye Yapmak: Internetten bir tarif alin, kafaniza ve evdeki malzemelere en yakin hangisiyse, girin mutfaga! Hic mutfakta deneyiminiz olmasa bile ,deneyin sadece!
Ilk defalik mükemmel olmayabilir ama eliniz alistikca ustasi bile olabilirsiniz!
Özellik yapimi kolay seyler secebilirsiniz baslangic icin!
Hem yeni lezzetler tatmak, hemde yeni bir ugras edinmek cok hos olacaktir!

7- Oyun Oynamak: Burada oyun deyince her tür girer icine. Isterseniz netten oyunlar oynayin stress atmak icin, isterseniz evde hangi oyunlar varsa!
Mesela biz arada esimle Amiral Batti, Santranc, 9 Tas, UNO, Tavla..vs gibi oyunlar oynariz.
Özellikle arkadas toplantilarinda birlikte oynanan oyunlar öyle zevkli oluyorki!
Mesela 2 gruba ayrilip yüzük saklama oyunu, cocuklugumun vazgecilmeziydi!
Sonra hirsiz-polis oyunu…
Isim-Sehir bulma oyunu…
Ben cok seviyorum kalabalik halde oynanilan oyunlari!
Bize gelen herkes oyun oynamadan gitmemeli zaten:)

8- Dogayla Olmak: Bol agacli güzel mekanlarda yürüyüs yapin bol bol, hem temiz hava iyi gelir hemde kafaniz dinlenir!
Evden cikmak istemezsenizde dogadan esintiler bulunsun evinizde!
Bitkiler dikin balkona yahut uygun mekana!
Sevdiginiz herseyi dikebilirsiniz! Büyüdüklerini görmek öyle mutluluk vericiki!

9- Film Izlemek: Arada bir sevdiginiz DVD leri koyun izleyin sirayla!
Yahut yeni bir film kiralayin izleyin.
Birde arada arkadaslarinizi cagirip birkac film bir arada, güzel bir video aksami yapin!
Filmler bittikten sonra ise filmlerden neler alindi msjlarini konusun!

10- Yeni bir dil Ögrenmek: Bir dil ögrenmek bazi insan icin hobi olabilir! Size hos gelen, konusmayi hayal ettiginiz bir dil üzerine sözlük alin, arada bir kelimeler ögrenin!
Birkac kelime bile bilseniz yinede cok güzel!

11- Taki Yapmak: Taki yapmak günümüzde cok yaygin. Internette basit yapilis semalari bile var. Belki kendizi icin belki cocugunuz icin yahut arkadasiniz icin birsey deneyebilirsiniz!

12- Blog Olusturmak: Internette gezinen biriyseniz, vakit ayirabiliyorsaniz arada birde olsa, bir blog olusturabilirsiniz! Bende zamaninda neden olmasin deyip acmistim blogumu! Hala devam ettigime göre demekki güzel seymis:)

13- Koleksiyon Yapmak: Sevdiginiz birseyleri biriktirin! Bu cok sey olabilir, diyelimki eski bir örnek Pul! Cesitli yaprakalr toplayip bir deftere yapistirip biriktirmekte güzel olur bence!

14- Kartpostal Yapmak: Sevdikleriniz icin kendiniz kart olusturabilirsiniz! Hemde el yapimi olur, daha degerli olur yani! Ayrica bunu cocuklarla birlikte yamakta zevkli olur, onlarda birseyler ögrenirler.

15- Hikaye Yazmak: Eger hayal dünyaniz genisse, oturun yazin bol bol! Akliniza ne gelirse, hayal edin sadece, gerisi gelir! Belki bu sekilde kendi kitabinizi bile olusturabilirsiniz!

16- Hayvan Beslemek: Evinize bir hayvan alabilirsiniz. Benim tercihim kus, su kaplumbagasi yahut baliklardan yana:)

17- Bisiklet Sürmek: Bisiklet hic sürmedim daha demeyin sakin! Cok güzel bir spor!
Sürerken hem zevkli hemde spor yapmis oluyor insan. Ben bisiklet sürmeye bayilirim, helede yaz aksamlari serin havada!
Ögrenmeside zor degil! Ilk baslarda denge saglamak önemli, her an düsecek gibi oluyor insan ama zamanla denge olayi kapaninca bas gaza git:)

18- Enstrüman Calmak: Yukarida müzik dedik ama enstrümani unuttuk! Ilgi duydugunuz bir enstrümanin kursuna gidebilirsiniz! Bunu bende ilk firsatta uygulamak isterim!
Flütten baska calabildigim yok:)

19- Dj'lik Yapmak: Sesiniz güzelse, biraz müzikten cakiyorsaniz ve konusmayi seviyorsaniz online dinlenebilen bir Radyoya basvurun ve deneyin! Bende bu isi birkac yil yaptigimdan, cok zevkli ama kizim olali biraktim!

20- Kitap Okumak: Benim gibi az okuyan biride bu basligi en sona koyar iste! Okumayi sevdiginiz alanlarda kitaplar alin kendinize ve birinden baslayin...Az okuyanlar özellikle kitap alirken danisip arastirip almali bence, yoksa akici bir kitap olmazsa hepten birakirlar okumayi:)


Gecenin bu vakti aklima gelen hobiler bunlardi. 20 taneden yapmadiginizi secin ve bunu yapicam deyip yola koyulun!
Amac bos durmamak, ee bos durani seytan bile sevmezmis degilmi!

Hobi arayanlarada fikir vermis olmusumdur umarim!
(Aklima geldikce yeni maddeler eklemeye calisirim)

Bol hobili günler:)
4

Cocuklar icin öneriler

Cocuklar icin anadili ögrenmek önemli, özelliklede yurtdisinda yasayan cocuklar icin. Cünkü cogu cocuk anadilini tam ögrenemeyince bir baska dilide ögrenemiyor ve okulda dil problemleri yasaniyor. Cocugumuza anadilini iyi ögretmeliyiz ki diger dilleride zorluk cekmeden ögrenebilsin!
Alfabeyi cocuklara oyun halinde ögretmek icin bir site var.
Hem ayrica güzel masallarda var, kizim begendigi icin eminim sizin cocuklarinizda begenecektir :) Özellikle yurtdisindakilerin ihtiyaci olan bir site diye düsünüyorum.
Buyrun siteye: Müzikli Alfabe

Birde cocuk konusuna girmisken kizimin begenerek saatlerce izleyebilecegi bir cizgi film önermek istiyorum. Biz Youtube'de izliyoruz. "Ücüzler Cizgi Film" yazin hemen karsiniza cikar zaten. Öyle basit kelimelerle konusuyorlarki, 2 yasindan sonraki cocuklar cok anlasilir bir sekilde :) Ben bile severek izliyorum :) Ne sekerler degil mi :P
0

Balina stili takilan balik :)

Arkadaslar amigurumi sayfami üzülerek kapatiyorum, nedeni ise ortada.
Örmeye vaktim olmuyor ve güncelleyemeyincede rahatsizlik veriyor orda öylece durmasi :S
Hem benim iki blog neyime ki birini ancak götürüyorum :P
Iste bu nedenle diger sayfama eklediklerimden burada olmayanlari hemen ekliyorum ;)

Epeydir aklimdaydi bir balik yapmak ve yaptim :)Bu biraz balina tipli bir balik oldu, ee balinalar mavi olur ama benimkisi benim gibi farkli olmayi seviyor bazen :P Ayrica bu kuyrugu pullu bir balina oldu :)
Kizim artik ördügüm oyuncaklardan daha cabuk bikiyor, sanirim artik evde cok oldugundan :S Acaba bundan sonra yaptiklarimi satsam mi diyorum ama bunada vaktim olmayabilir diye düsünüyorum, hem Mart'ta Üniversite baslayacak ve bu cok önemli benim icin...
Neyse simdilik öreyim yine öyle ben :)

Yapilisi hakkinda yazayim, eminim yapmak isteyenler olacaktir ve ilmek sayilarini bilmek isterler :)
Bu sadece gövdesi ve basi ayni andada, diger parcalarini göz karari yapabilirsiniz.6, 12, 16, 24, 32, 36(2 sira), 48(6 sira), 42(4 sira), 38(3 sira), 30(7 sira), 20(2 sira), 10 .
Artik kacar araliklarla artirip kücültme yaparsiniz biraz matematige kaliyor gerisi :)
Kolay gelsin :)

15

Eskisehir'den Ask geldi :)

Bugün cuma hayirli bir gün, üstelik havada -10 dereceye ragmen günes parliyor birazda olsa insana pozitif enerji yayiyor.
En büyük pozitif enerjiyi ise az önce aldim.

Simdi anlatmaya baslayayim ayrintili halde, severim yazmasini nasilsa :D

Esim kizimizi krese götürdü o esnada ben geri yattim sicak yataktan cikmak ne zor helede kis mevsimi :P O ara kapi tikladi, ee benimde kalkmaya niyetim yok gibiydi, neyse kalkayim dedim ya postaciysa diye aklima düstü sonradan birisinden mektup bekliyordum :P

Baktimki kimsecikler yok giden gitmis bile ben uyusuk kalkana dek :D

Sonra esim geldi ve yataga bir paket atti "Postaciiii" dedi bir yandan :D Meger postaciyi asagida görmüs almis paketi :)

Sevgili Nevin'den gelmis, nisandan sonra bana yazacagini demisti.
Sadece yazmamis yanina birde hediye eklemis ki atraksiyonluydu bizim icin :)

Ben actim önce mektubun üstüne yapismis o güzel cicekleri gördüm, özenilmis benim icin diye öyle mutlu oldumki :)

Mektubunu iki kalemle yazmissin sanki bu dikkatimi cekti, birkez yazip sonra üzerinden tekrar gecilmis gibi, zahmet etmissin canim :) Yazdiklarinin samimiyetini taa ilk cümlelerden anladim zaten, cok icten yazilmis bu mektup icimi isitti. Birde böyle süslü püslü olmasi, yüregine saglik :)

Böyle hayirli bir günde yüzümü güldürdün, Allah'ta seni güldürsün hep :)

Hee bu arada hediyene geceyim:

Hediye olan kutuyu salladim "sulu birsey bu sanki, parfüm mü acaba ama degisik bir sesi var" dedim esime :D Actim ve kolyeyi gördüm, yanindaki krem birsey zannettim kutuyu üstten :D Sonra kutudaki midye resmini icinden cikan inciyi görünce kutuyu aldim elime aaa midye var icin diye ürktüm az :D Ben hic midye ellemedim hayatimda, yani kabuk elledim sadece kuru deniz kenarinda.

Cok uykusu olan esimde öyle bakiniyor benden daha merakli sekilde :D

Yataktan kalktim mutfakta bir güzel actim midye kutusunu bir kasikla biraz dürttüm icini :D
Incim seftali rengi cikti, banada zaten Ask cikmasa sasardim :)
Bu arada icinden cikan inciler rengine göre anlam ifade ediyorlarmis, sizin icinde yazayim;

Beyaz inci:saglik, Krem inci:mutluluk, Seftali inci:ask, Mor inci:servet, Siyah inci:bilgelik

Suan boynumdaki bu güzel kolyeyle gezinmeye basladim bile. Eminim herseye olan sevgime dahada sevgi katacaktir :)

Nevincim cok tesekkürler, yani benim icin cok özeldi :) Ilk firsatta cvp yazmaya calisicam. Ayrica gene mektup yazmayi planladigim kisiler var siradalar :)
12

Mutlu evliligin SIRRI :D

Kahvede sohbet eden adama arkadaşları:
''Senin aile yaşantına hayranız, eşin ve çocuklarınla çok mutlu Bir yaşantın var.
Karının bir dediğini iki etmiyorsun.
Bu Mutluluğunun sırrını bize de anlat yoksa pısırık olduğunu düşüneceğiz.'' derler.

''Kısaca anlatayım..'' der adam.''Düğünümüz bittikten sonra karım kendi atına, ben de kendi atıma bindik evimize doğru gidiyoruz.
Benim bindiğim atın ayağı takıldı ve sendeledi.
Karım eğildi ve benim atıma 'Bir' dedi.
Biraz daha ilerledik ve benim atımın ayağı tekrar takılıp tökezlediği zaman eşim tekrar eğilip atıma 'İki' dedi.
Az sonra atım tekrar aynı şekilde tökezleyince eşim atından indi at'a 'Üç' dedi ve çeyizinden tabancasını çıkartıp atımı alnından vurdu.

Ben şok olmuştum...

Eşime bir hışımla çıkıştım ''Yazık değil mi atı neden vurdun kadın manyak mısın sen?'' diye bağırdım...
Karım arkasını döndü ve bana 'Bir' dedi.
Ve o günden sonra karımın bir dediğini iki etmedim.

Not: Arkadasim göndermis maille, cok güldüm :D Ne yöntem ama :D
18

Sürmeli Gözler

Asure günü ne yaptim?
Öncelikle oruc tuttum cok sükür ama nedense bugün böyle carpti beni birseyler.
Acaba soguk havadan mi, disari cikmistim islerim vardi, sonra camasir günümdü bugün.

Esim sagolsun yanimdaydi ve camasir isinin cogunu o yapti hemde sonra kuruttu ve katladi yerine koydu, böyle zor anlarda nasilda iyi geliyor es destegi, gözümde büyüyor adeta.

Esimle alisveris yaptik eve eksigimiz yoktu pek sirf Asure gününe özel, evimiz bereketli olsun bir yil boyu diye kücük bir alisveristi.

Yolda gelirkende ben basladim aldiklarimiza birseyler uydurmaya.

Toz seker : Yuvamizin tadi seker gibi olsun...

Kiwi : Eksimsi kivilerdendi, o nedenle dedimki; evimizde sorunlar olsa bile eksimsi halde yinede bunlar atlatilabilecek tada cevrilecek türden olsun...

Köy elmasi : Köylerdeki o dogallik gibi, hic kendimiz olmaktan cikmayalim, bozulmadan kalalim...

Muz : Bunu sagliga bagladim, Allah bize hep saglik versin diye.

Un : Beyazlik, güzellikleri cagristirdigindan, güzel islerle amel edelim...

Makarna sosu: Evliligimiz sossuz sade makarna gibi degilde, bol soslu yani aktiviteli güzel gecsin :)

...vs. birkac birsey daha vardi iste böyle.

Esim özellikle alisveris torbasina bakip bakip böyle dilekler belirttikce hepsine birseyler bulabilecekmiyim diyede hem beni denemek icin sordu durdu :)

Cok sükür gündüzki agir halim gitti, basimdaki agri cok kötüydü ama iftar ettikten sonra hap ictim miniklerinden. Minikleri nasil oluyor derseniz, miligrami düsük cocuklara verilen cinsten. Ben hap icmeyi hic sevmemde, bir yandan yaparken bir yandan bozuyor gibi geliyor bana.

Iste böyle...

Daha günüm bitmedi, okunacaklar, dualar ve birkac sey daha var bugüne özel yapacagim.

Hee birde gözlere sürme cekmek iyiymis bugün, göz hastaligi görmezmis insan özellikle gercek sürme ama. Tesadüfki gecen gün kayinvalideme gitmistim haci görmeye gitmiste, bana sürme verdi eyeliner gibi ayni, sürdüm durdum.
Gözlerim kara kara geziniyorum :)
12

10 Muharrem 1430

Muharrem ayinin 10. günü Asure günüdür. Bu günde Allah on Peygambere on degisik ikram ve ihsan etmistir. Bu ikramlar:

1. Allah, Hz. Musa’ya (a.s.) Âşura Gününde bir mucize ihsan etmiş, denizi yararak Firavun ile ordusunu sulara gömmüştür.

2. Hz. Nuh (a.s.) gemisini Cûdi Dağının üzerine Âşura Gününde demirlemiştir.

3. Hz. Yunus (a.s.) balığın karnından Âşura Günü kurtulmuştur.

4. Hz. Âdem’in (a.s.) tevbesi Âşura Günü kabul edilmiştir.

5. Hz. Yusuf kardeşlerinin atmış olduğu kuyudan Âşura Günü çıkarılmıştır.

6. Hz. İsa (a-s.) o gün dünyaya gelmiş ve o gün semâya yükseltilmiştir.

7. Hz. Davud’un (a.s.) tevbesi o gün kabul edilmiştir.

8. Hz. İbrahim’in (a.s.) oğlu Hz. İsmail o gün doğmuştur.

9. Hz. Yakub’un (a.s.), oğlu Hz.Yusuf’un hasretinden dolayı kapanan gözleri o gün görmeye başlamıştır.

10. Hz. Eyyûb (a.s.) hastalığından o gün şifaya kavuşmuştur.


Asure günü neler yapilabilir?

1- Aşure günü oruç tutmak sünnettir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Aşure günü oruç tutanın, bir yıllık günahları affolur.) [Müslim, Tirmizi, İ. Ahmed, Taberani]

(Aşure günü oruç tutan o yıl tutamadığı [nafile] oruçlarının sevabına kavuşur.) [Deylemi]
(Aşure günü bir gün önce, bir gün sonra da tutarak Yahudilere muhalefet edin.) [İ.Ahmed]
[Yalnız Aşure günü oruç tutmak mekruhtur. Bir gün öncesi veya bir gün sonrası ile tutmalı!]

2- Akrabayı ziyaret edip, hediye ile veya çeşitli yardım ile gönüllerini almalı.

3- İlim öğrenmeli! Hadis-i şerifte, (Aşure günü, ilim öğrenilen veya Allahü teâlâyı zikredilen bir yerde, biraz oturan, Cennete girer) buyuruldu. Ayrıca Kur’an-ı kerim okumalı, kazası olan kaza namazı kılmalı.

4- Sadaka vermek sünnettir, ibadettir. Hadis-i şerifte, (Aşure günü, zerre kadar sadaka veren, Uhud dağı kadar sevaba kavuşur) buyuruldu. (Şir’a)

5- Çok selam vermeli. Hadis-i şerifte, (Aşure günü, on Müslümana selam veren, bütün Müslümanlara selam vermiş gibi sevaba kavuşur) buyuruldu. (Şir’a)

6- Eve ufak tefek erzak alinirsa, bir sene evde bereket olur. Çoluk çocuğunu sevindirmeli! Hadis-i şerifte, (Aşure günü, aile efradının nafakasını geniş tutanın, bütün yıl nafakası geniş olur) buyuruldu. (Beyheki)

7- Bu gün gusledenler bir sene ufak tefek hastalik görmezler.
14

Boykot MiMlenmesi

Miray'in israili BOYKOT Mim Dalgasi baslatmasi cok iyi oldu bence.
Benide mimlemis, seve seve önceki yazilarimda yazmis olsamda tekrar yaziyorum markalardan.
Bende özellikle önceden kullandigim ve suan artik elimi sürmediklerimi yazicam buraya!

Mc Donalds: Nadirde olsa gittigim bir yerdi artik kesinlikle yok, ailemden herkeside bu konuda uyaricam ayrica!

Nestle: Bu markayi eskiden beri boykot ediyordum, artik ismini duyunca nefretlik uyandiran bir marka halinde yasamimda, bundan sonra kullanmam zaten imkansiz!

Nokia: Telefonlarini bayagi kullandigimiz bir marka ailecek ama ilk firsatta telefonumu degistiricem ve baska bir marka alicam!

Danone: Ara ara hayatimda olan bir marka artik boykot listemde en basta olanlardan oldu!

Coca Cola: Ben bunu boykot edeli cok oluyor, kesinlikle eve almiyorum. Esim disarida icerdi o da artik icmeyecegini söyledi!

Maggi: Yemek soslari yahut corbalarini alirdim, bunuda sildim defterden!

Disney: Bunun karakterlerinin kitaplarindan yahut oyuncaklarindan kizima almisligim oldu ama artik ne alicam ne de izliycem Tv'de! Baska bir sürü daha güzel cizgi filmler var izlenebilecek!

Loreal: Ürünlerinden kullaniyordum bu da listemden silinenlerin en basinda!

Ariel: Epeydir boykot ettigim ürünlerden, Omo kullaniyordum ama o da listedeymis artik buradaki marketlerin kendi üretimleri oluyor onlardan bir tane alicam.

Hugo Boss: Esimin ve benim parfümlerimizi sectigimiz markayDII, bugün esime hemen baska bir marka aldik mesela.

......vs.

Bu markalari kafamizin icine sokuyorlar resmen hipnoz etmisler bizi diye düsünüyorum simdi geriye baktigimda. Reklamlari seyrettim daha dikkatli bu ürünlerle dolu! Adamlar zenginya, markalari insanlarin gözünü boyayarak ister istemez aldiriyorlar, bilincli olunca insan bunu daha iyi görebiliyor!

Danone hakkinda daha yeni mail geldi, cocuklarin zeka gelisimini yavaslatiyormus, kendileri yemiyordur eminim! Sanirim dünyanin hakimi olmak amac...

Bu markalarin ve baska yazmadigim önceden hayatima girmis markalarin hepsi ögggg, kurtlu, igrenc ötesi artik gözümde! Dualarimiz Filistin'e...
Bende listemdeki yazmak isteyen herkesi söbeledim :)
14

Kizimin Korkulari

Anne olan cocugunun az bir degisimini hissediyor, farkediyor hemen.
Kizimin sanirim bu 2,5 yas sendromu sona erdi gibi.
O hircinliklarin cogu gitti, yani hic yok degil ama onlarda normal bence öncekine göre.

Daha önceleri benim istememle özür dilerdi hata yapinca, simdi azcik suratim inse asagi anliyor kirildigimi ve önce öpüyor yanaklarimdan sonra kucakliyor ve "özür dilerim anne, daha yapmicam" diyor :) Öyle hosuma gidiyorki! Bende gülümseyiveriyorum hemen, o da gülüyor hatta rahatlamis gibi seviniyor :)

Krese gitmeyeli disari yürüyerek gidiyoruz, yani 1 aydir falan cocuk arabasini kullanmiyoruz.

Yaa bir cocugun her hali bir baska güzel! Bebekligi ayri güzeldi, simdi ayri güzel!
Ben bu büyüdügü halleri görünce öyle mutlu oluyorumki!

Bicir bicir konusmalari benim bakakalmama sebep oluyor :)
Kendini dinletmek istiyor, yani o birsey anlatirken kesinlikle gözlerine bakilacak, Tv'ye yahut baska birseyle mesguliyet olmaz, sevmiyor :)

Bende gözlerinin icine bakiyorum hayranlikla hemde, hatta "öyle mii" "gercekten mi" dedigimde hemen " öyle , gercekten " diyor :)

Karsilikli sohbet etmeye ne kaldiki, simdiden kisa sohbetlerimiz oluyor; birbirimize birseyler anlatiyoruz karsilikli :)

Maasallah hafizasi iyi, unutmuyor gittigi yaptigi seyleri, hatirlayinca tekrar söylüyor bana o durumlari ayni sekliyle, bu beni sevindiriyor. Detaylari atlamayan bir kiz olacak :)

Beni azcik üzen durum korkulari, bunlar cogaldi.
Önceden yüksek sesleri sevmezdi, matkap yahut gök gürültüsü..vs.
Simdilerde salonda bir yerleri gösteriyor oradan korktugunu söylüyor, oturma odasiyla mutfagin arasi salon oldugundan oradan gecerken ürkek bakislarla hizlica geciyor bakina bakina.

Kac kez güzelce acikladim, korkusunun normal oldugunu söyledim, büyüyünce korkulacak birsey olmadigini anlayacagini anlattim ama yinede gecmedi tabiki. Bu konuda kesinlikle onu hep dinledim ve yardimci olmaya calistim, korkusunu kücümsemedim.
Zaten bunun yanlis oldugunuda okumustum!
Tv izlerkende dikkat ediyorum siddet iceren hicbirseye onun yaninda bakmiyoruz.

Bazende "bu bana bakiyor" diye birseyler diyor. Bakan sey ama koltuk olabilir, elbise olabilir öyle sacma seyler. Bende gözleri yok ki kizim onun nasil baksin diyorum, gülüyorum, isi $akaya vuruyorum.

Internetten arastirdim biraz bu korkular cok normalmis, hatta 4 yasa dogru dahada artiyormus sanirim.
Normal oldugunu okumak rahatlatti beni. Yani bunlar disinda degisik cok kötüde bir durum yok, öyle bagirdigi yahut asiri korktugu birsey yok cok sükürki. Bunlarda gececek elbet birgün!

Kizimi iyiki vermissin Allah'im, hayatimin en manali kismi o :)

Not: Resimde kücüklükten büyüklüge dogru gelismesini görmek istedim :)

5

Dileklerim üzerine bir Söbe

2009'dan neler istiyorum, diliyorum sorusuna mimlendim sevgili Pasa tarafindan ve cevapliyorum aklima suanda ne gelirse...Bu arada bende birilerini söbeleyeyim, hmm. SananaAki BananeSan ve Ayci sizi söbeliyorum :)

*Öncelikle saglik, huzur dolu olsun evim hep :)

*Manevi yönden daha güzel seyler yapalim, yasayalim istiyorum esim ve ben hatta cevrem.

*Üniversite egitimime Mart'ta baslayacagim ins, basariyla devam edeyim :)

*Ailemle yazin görüsmeyi ümit ediyorum, yani bir Türkiye tatili :)

*Kizimin kreste daha hastalanmamasini, ona daha iyi bir kres bulmayi, aklimin onda kalmamasini istiyorum.

*Kafadengi Viyana'da yasayan yeni arkadaslar istiyorum :)

*Bol bol sosyal aktivite istiyorum.

*Hayatimda yapmadigim güzel ilkler yapmak istiyorum :)

*Belediyeye eve yazilmistik, güzel ulasimi rahat kiziminda odasinin olacagi, kirasida uygun bir ev istiyorum :P Icinide hayalimdeki gibi dösemek istiyorum.

*Esimin simdiki isinde hep ömürboyu kalmasini istiyorum, hem o rahat hemde ben orada calismasindan rahatim.

*Maddi yönden darlik cekmeyelim istiyorum.

*Yardima muhtaclara yardim etmeyi istiyorum, öyle firsatlar ciksin önüme.

*Blogumda aktif kalabilmeyi istiyorum :)

*Yeni örgü oyuncaklar örmek istiyorum :)

*Namazlarimi hic gecirmemek istiyorum...

*Allah yolunda bilmediklerimi ögrenmek, bu yönde gelismek istiyorum.

*Kizimi iyi yetistirmek istiyorum.

*Cevremdeki insanlarin mutlu olmalarini istiyorum.

*Bosanmalarin azalmasini mümkünse olmamasini, yuvalarin huzurla dolu olmasini istiyorum.

*Esimle aramizdaki tek sorunun geri gelmemesini coook istiyorum.

*Dünya icin baris istiyorum.

*Gökkusagi görmek, yagmurlarda islanmak, bol bol pamuk sekeri yemek, güneslenmek, yüzmeyi tam ögrenmek, evde DVD geceleri düzenlemek, enfes yeni yemek tarifleri denemek, siir yazmak, esime yeniden asik olmak, dis tellerimle sorun yasamamak....vs.

Simdilik bunlar :P Yani gece gece bunlar geldi aklima uykulu kafayla.

Cok mu sey istedim acaba :S
12

Bu bir Blöf mü?

Ben yeni bir oyun buldum.
Hem egleniyor hem ögreniyorsunuz, yani genel kültür bayagi bir artiyor.

Sorulara vereceginiz cevap dogru yahut bu bir blöf diyorsunuz.
Sonucu ayrintilariyla görmekte cok güzel ögreticiligini ortaya koyuyor.

Mesela oradan simdi birkac soru cözücem ve ögrendiklerimi aktaricam :
*Rihanna Umbrella sarkisi ünlendikten sonra, Totes isimli bir şemsiye üreticisi ile anlaşmış ve bu marka altında Rihanna şemsiyeleri satışa sunulmuştur.

*İlk futbol oynayan Türk gençleri sarayın baskısından dolayı yabancı isimleri altında futbol oynamışlardır. Bunların ilki bir deniz subayı olan Fuat Hüsnü Kayacan'dır. Kayacan "Bobi" takma adıyla İngiliz takımlarında futbol oynayan ilk Türk futbolcusudur.

*Dünyada ilk kez 1893 yılında Fransa'da otomobillere plaka takıldı.

*Dünyanin en zengini Osmanli soyundan geliyor. Meksikalı Carlos Slim (Selim) Osmanlı soyundan gelmektedir. Ayrıca 67.8 milyar dolarlık serveti ile birincilikte olan Selim 13 yıl sonra Bill Gates'i tahtından etti.

*İnsan beyninin %80'i sudan oluşmaktadır.

......... bu liste uzar gider :)

Yani her soru ayri bir alan cikabiliyor, ister kayit olun oynayin isterseniz kayitsiz öylesine.

Ben burayi cok sevdim arada oynarim artik kafami dagitmak icin :)

15

Kirmizi Hirka

Bugün kizim resim albümüne bakmak istedigini söyledi. Kücük bir albüm gözönünde duran ve en cok bakindiklarimizin oldugu...

Bir resim acti ve ben daldim yine o zamanlara...

Kirmizi hirkam, icinde rengarenk kazagim altinda kareli kumastan etegim ve gülen bir ben :)
Suan bunu yazarken tekrar resmi actim önüme ve bakiyorum bir yandan.
O rengarenk kazagimi belliki artan iplerden örmüs babaannem. Ben renklerle belki o zamanlardan barisigimdir :)

Kirmizi hirkami hele hep sakladim, evlenene dek sakladim, suan Türkiye'de annemde sanirim.
Cok severdim o hirkayi, benim icin özel dikilmis bir balo elbisesi belki beni ancak böyle sevindirirdi.

Babaannem zaten sonralari daha öremedi, bronsit oldugundan iplerin tozu bile dokunuyordu.
Simdi hazir bir kirmizi hirkam var ama hic babaannemin ördügü gibi severek giymiyorum onu.
Zoraki renk degisikligi olsun diye giyiniyorum arada...

Ben neden gecmisimi özleyen bir insanim...
Cok süper günler gecirmedim ama özlüyorum yinede.
Tarlalarda gecti cocuklugum, topraklarla-bitkilerle evcilik oynadim.
Bayat ekmegin mis gibi kokusuyla mest oluyordum...
Hic öyle afilli bir stüdyo fotografim yok kücüklügümden.
Hatta toplam 2-3 fotografim var onlarda yurtdisindan gelen birileri tarafindan cekilmis sanirim.
Teknoloji en son köye giriyordu iste...
Karsimda karisik giyinmis, saclar gelisigüzel, utangac bir kara kiz var :D

Iste o ben :)
Seviyorum her yönüyle yasamimi :)
19

Israil'i Boykot Etmeliyiz

Sali günü Viyana'da Demonstration vardi, yani Israil'e karsi tepki yürüyüsü.
Bizde arkadasla gittik, evde oturmaktan iyidir dedik, elimizden geleni yapmak insanlik görevimiz sonra müslümanlik görevimiz! Bekledigimden fazla kisi vardi...
"Filistin'e özgürlük", "Cocuk katili Israil ve USA"...
Bombalardan zarar görmüs cocuk resimleri, filistin bayraklari...

Havada öyle soguktuki o gün.
Amerikan konsoloslugunun önüne yürünüldü ve orada konusma yapildi, dualar edildi.

Yeniyila girerken bu yilda gecen yilki gibi kayinvalidemlerdeydik.
Havai fisekleri izlemeyi cok severim, bana nese verir rengarenk isil isil yildizlar gibi.
Kayinvalidemlerde 14. katta oturduklarindan havai fisekler icin süper bir manzara olusuyor.
Ama bu yil öyle isteksiz izledim ki, izledim bile diyemem cama gittim ve geri geldim.
Her havai fisekte onlari bomba olarak düsündüm ve hep aklima Filistin'e yagan bombalar geldi.

Onlarin markalarini kesinlikle daha dikkatli boykot edicem.
Daha dikkatliden maksadim. Önceki yillarda boykot etmeye basladim ama sonra yine Mc Donalds'a gittigim oldu, sonra yine Loreal'den birseyler aldigim oldu, süre gecince unuttum sanki...
Zaten hangi markalar ve ürünler onlara ait Google'den yazinca cikiyor.
Rabbim daha bilincli olmamiza yardim eder insallah.

Back to Top