9

Das türkische Alphabet


Das türkische Alphabet hat 29 Buchstaben :

Aa, Bb, Cc, Çç, Dd, Ee, Ff, Gg, Ğğ, Hh, Iı, İi, Jj, Kk, Ll, Mm, Nn, Oo, Öö, Pp, Rr, Ss, Şş, Tt, Uu, Üü, Vv, Yy, Zz

Aussprache:


c: wie in in Dschungel "Dsch"

ç: wie in Tschechische Rep. "Tsch"

e: wie in hätte "ä"

ğ: weiches g , etwa wie das Dehnungs "h"

ı: ungerundeter geschlossenen Hinterzungenvokal, auch: ungerundetes u

j: wie in Journal "J"

s: massig, wie in Haus "-s"

ş: wie Schule "Sch"

v: wie in Wasser "W"

y: wie in Jacke "J" oder jodeln

z: starkes s, wie in Sage


Die anderen Buchstaben werden fast wie im Deutschen ausgesprochen.

Not: Bu ne simdi diyorsaniz eger, okuldan birkac arkadas türkceye merak duydugunu ve bloguma arada bu konuda da yazsam iyi olacagini dediler bende alfabeden basladim biraz arastirip biraraya getirerek. Yanlis buldugunuz herseyde uyarilara ve yardima acigimdir, almancasi tam olmayan biri olaraktan :P

PS: Was das sein soll, ein paar SchuleKollegen interessieren sich für Türkisch und haben mir vorgeschlagen dass ich ab und zu auf mein Blogseite auch zufüge. Ich wollte als erstes von dem Alphabet beginnen zu schreiben. Für fragen und Fehlern bin ich bereit, auch wenn ich nicht ganz übersetzen kann :P ( Damit will ich auch mein Deutschkenntnisse verbessern )

9 comments

21/2/11

BEN DE KELEBEĞİM BİZE ALMANCA ÖĞRETECEK DEDİM.ORTAOKUL VE LİSE DE ALMANCA OKUDUM VE HİÇ BİRŞEY ÖĞRETEMEDİLER BİZE NE ACI Kİ.

21/2/11

na dann..:)

Bravo canım öğret,duyur sesimizi :) Öpücükler :)

bende bune yahu oldum bir anda.çok güzel yapmışsın tebrik ederim ya.

:)Cok iyi fikir bence de,tebrikler cokgüzel yapmissin.
Aslinda bende sana birsey sormak istiyordum ne zamandir.Bir konuda fikrine ihtiyacim var.Su almanca ögrenme meselesi hakkinda ne yapmaliyim nasil yapmaliyimda basimi hic birakmayan minik kizima ragmen ögrenebilmeliyim?Bu konuda cok dertliyim,neredeyse 4 yildir avusturyadayim ve hicbir isimi kendim halledemiyorum .Sen o kadar güzel seyler basariyorsun ki tüm olumsuzluklara inat, seni kalpten tebrik ediyorum.Kesinlikle fikirlerine ihtiyacim var.Hatta belki bu uzun bir post konusu bile olabilir, ne dersin?
Sevgiler...

almanlara türkçe öğretmek iyi bişi :)))
keşke tüm dünya türkçe konuşsa da yabancı dil sorunumuz çözülse yoplaum olarak değil mi ama :)))

Faydalı bir yazı, tanıtıma katkısı olacağı kesin.

oh sen biz görüşmeyeli Türkçe derslerine başlamaşsın...
Sevgilerimle

bende almanca ogrenecez sanmis ve bir anlik sevindirik olmustum :))) ama bu daha guzel biz almanca ogrenecegimize almanlar turkce ogrensin dimi ama :))
odulun var canim kabul edersen cok sevinirim ;))

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top