7

20 yil önce istedigim ToKa

Bu yil Türkiye'deyken bir taki dükkaninda bu resimdeki tokayi ve daha bir sürü buna benzerlerden gördüm. O an taa ilkokul zamanina gittim.
Sinifta her seviyeden cesit cesit cocuk vardi. Ben ise bir esnaf kizi olarak her istedigimi alabilecek gibi degildim. Siniftan biri bu kelebek tokalardan almisti bembeyazdi onunki. Cok güzelde yakistirmisti kendisine. Sonra günler gectikce birkac kizda daha gördüm ayni tokanin baska renginden almislardi.
Hani birsey moda olurda cevrede cok görürüz hatta begenirsek bizde alirizya, onun gibi bende cok begeniyordum ama aklimin ucundan bile gecirmiyordum almayi durumumuzu bildigim icin :/
Nasil kiskaniyordum ve benimde olsa diye hayal kuruyordum eminim...
O siralar ayni kizlar yine birsey modasi daha cikarmislardi, teneffüslerde cubuk kraker yemek. Böyle 2-3 kiz ellerinde cubukla citir citir yiyerek sohbet ederek gezinirdi. Ama ben zaten babamin bakkalindan cubuk aliyordum o cok cekici gelmiyordu... Böyle baskalarinda olan ulasamadigim seyler sanirim beni etkiliyordu :S Ya da aynisi bende de olsa onlarda olunca daha güzeldi, daha degerliydi...

Taki magazasinda bu tokaya bakarken o kizin sacindaki beyaz tokayi ve bunlari düsündüm iste... Bende bu rengini secerken kendime, yanimda bulunan anneme anlattim bu ilkokul hatirasini...
"Niye o zaman demedin hic" dedi bana. O zamanlar tokadan daha mecburi masraflarin bilincinde oldugumdan deme geregi bile duymamistim. Ben hep ailesine yük olmamaya calisan bir cocuktum, o psikolojideydim, nedenini bilmiyorum...
Annem ben o tokayi alirken gülümsedi ve sevindi, onunla paylasinca bende mutlu oldum yillar sonra da olsa o zamanki duygumu bilsin istedim :)
Simdi evde bunu takinip gezinmek mutlu ediyor beni :)

Not: (Gecmisime, cocukluguma dair unutamadiklarimi yandaki Unutulmaz kategorisinden okuyabilirsiniz)
~♥~

7 comments

2/9/11

o zaman alamamak cazip yapmıştı biraz da tokayı belki?

Kiyamam ben sana....kimbilir sana o zaman nasil pahali bir sey gibi gelmistir o toka. Annen duyunce ici sizlamistir kesin....

insanın unutamadığı ne çokşey var,geçmişe dair. bazıları derinden etkilemiş. olmadık zamanda karşımıza çıkıveriyor böyle karşımıza...

Adsız
3/9/11

Of ya cok uzuldum ama bunlar buyutuyor iste bizi... Ne kiymetli simdi o toka, ne anlamli...Kirazcekirdegi.blogspot.com

tokayı görünce bende hatırladım hemen, yanlız benim annem kurdele ve evdeki plastik serpil çakmaklı tokasıyla aynısını yapmıştı, ben istemeden, demekkki bi ampul yandı, ben bunu yaparım dedi o zaman :)))

çok duygulandım. benim çocukluğumda buna benzer geçti. her istediğimizi alamadık ama bu günlerimize şükürler olsun.. :)

Merhabalar . Bu tokayı bende hatırlıyorum. Hatta bundan evde kendimizde yapıyorduk. Yazıyı okuyunca bende alamadıgım bir çok şeyi hatırladım. Aynı yazdığınız gibi içimde biriktirdiğim bir çok mutlulugu hüznü yıllar sonra bende anneme söyleyince sizinki gibi tepki vermişti . neden o zaman söylemedin diye. Hap durum düzeltmekmi biz kızların işi. Oglanlar hiç umursamaz bu konuları.
Rabbim tüm isteklerinize kavuştursun gülü gülü kullanın.
Sevgiler...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top