6

5-6 Yaş Çocuğu Olanlara

Bu yil kizima dayisi okul öncesi ögrenim icin bir sürü calisma kitabi almis, sadece 10 kiloya yakin kitap getirdim ucakta... Bu tip kitaplar burada yok mu? Ee var tabiki ama böyle kaliteli, türkce olan detayli birseyler yok. Ben cok mutlu oldum dayisi oyuncak yahut baska birsey yerine böyle ögrenimine katkida bulunacagi bir hediye verdigi icin :) Diger seyler fazlasiyla mevcut cünkü evde.

Kizim daha Türkiye'deyken baslamisti arada o kitaplardan calismaya, kimi bos bulursa onunla :)
Buraya geleli ise düzenli hergün birseyler yapiyoruz. Bazen cizgilerle ilgili calismalar, bazen matematikle, bazen renkler ve sekillerle...Birde uygulamali calismalar var onlara yeni basladik ve ben buradan bir-iki birsey paylasmak istiyorum.
Birinci uygulamamiz resimde görüldügü gibi, bunu ben banyoya astim ve sabah-aksam dis fircaladiginda isaretliyorum, boyuyorum. Egerki isaretlerin hepsi dolduysa bu tablo bittiginde beyaz disi kesip yakasina asiyoruz ödül olarak :) (Yeni alisan cocuk icin belki birkac bos kalma hakki verebiliriz, kizim zaten düzensizde olsa fircalardi ona tamamen dolu olursa beyaz dis asilacak dedim).
Aksi halde diger cürük dis yakasina asilacak ki bunu hicbir cocuk istemez ve gayret gösterir o beyaz disi kazanmak icin ;)

Bir ikinci uygulama ise yemekle ilgili. Resimde görüldügü gibi yemekten önce ve sonra el yikiyorsa. (Resimde sadece yemekten önce yaziyor ama ben her ikisini ögrenmesi icin öyle dedim kizima).
Yemegini kendi bitirirse, tüm tabagindakileri yerse ve masadan kalkarken "afiyet olsun" derse. Bu sonuncuya da ekleme yaptim ben. Yemege baslarken "Bismillah" bitirince "Elhamdülillah" derse.
Bu resmide buzdolabinin üstüne astim ve üstüne isaret koyuyorum yahut boyuyorum. Bu tabloda en fazla bir yuvarlak bos kalma hakki verdim kizima, yemeginde cok az birakirsa bir ögünde o zaman o dairenin minicigini boyamadan biraktim mesela. Bu uygulamayi basariyla gecersede ufak bir hediye alacagimi söyledim, bu eve herzaman girmeyen degisik bir cikolatada olabilir yahut baska birsey, size kalmis.

Bunlari yaparken nasil egleniyor bir görseniz, onun icin oyun gibi ve zevkle yapiyor.

Sizde evinizde buna benzer bir cizim yapabilirsiniz biraz süsleyerek ;)
Umarim birilerinin isine yarar ;)

Not: Kitabimizin adi,  Aile Katilim Kitabi (Erdem Yayinlari).

6 comments

cok güzel güle güle kullansın bu cesıt etkınlıkler cocuklara alıskanlık kazandırmada faydalı olabılıyor tavsıye edılebılır gercekten:)

Adsız
14/9/11

mimin var canım

14/9/11

Ay ne tatlı şeyler bunlar bayıldım ben..Benim kızım daha çok küçük bunlar için şimdi..Ama senn kızın güle güe kullansın ve hayırlara güzel davranışlara vesile olsun inşallah..sevgiler..

Adsız
14/9/11

ne hos, güle güle kullansin:)

16/9/11

Benim yeni 5 yasina girmis bir kizim var. Bu tablolar tam bize gore imis. Hem belli bir duzen kurmak icin hem de aliskanlik kazanmak icin birebir.

ne kdar iyi bişey öğreniyor çocuklar. çpk hoşuma gitti. hem eğlendirici hem eğitici :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top