4

Pratik (Mercimek) Çorba


Mercimek corbasini coook severim. Helede kivamini tutturdum mu misss!
Kendi pisirdigim tarziyla sizlere aktarmak istiyorum. Cünkü cok pratik oluyor ;)
Öncelikle corbaya ne katilacaksa hepsini bir tencereye dogruyoruz ( 1 havuc, 1 orta patates, 1 sogan, bir iki maydanoz yapragi ve bir bardak yikanmis mercimek). Sonra üstüne su ilave edip pisiriyoruz taa ki sebzeler yumusacik olana dek. Devaminda el mikseri yardimiyla corbayi iyi bir kivama getiriyoruz (sebze parcalari yok olana dek). 
Tencerede yag ile unu kavuruyoruz, biraz salca ilave edip mikserledigimiz corbayi icine döküyoruz yavasca, bir yandan karistiriyoruz devamli. Corba koyu gibiyse biraz kaynamis su ilave edebiliriz durulastirmak icin. Baharatlari  ve tuzu ilave edip bir süre böyle pisiriyoruz kisik ateste. 
Vee servis yapilmis corbamizi limon suyu ilavesiyle mis gibi iciyoruz. 

Sizde benim gibi hazir corbadan mümkün oldugunca uzak durmaya calisan biriyseniz bunu deneyin, cok vaktinizi almadigini göreceksiniz ;)

Afiyet olsun :)

Not: Mercimek corbasi ingilizcede Lentil Soup imis, bunuda bilmiyordum az olan ingilizce kelime dagarcigima ilave ettim :P

4 comments

Bende aynen bu sekilde duduklu tencerede pisiriyorum canim :) Ellerine saglik :)

Bende böyle yapiyorum ama tek fark un katmamam... ellerine saglik

off en sevdiğimiz çorba..ne mutlu ki kızımda çok seviyor.. ben içine arada kerevizde koyuyorum.. çok lezzetli oluyor.. elinize sağlık..

29/9/11

Mercimek çorbası olur da sevilmezmi hiç :)
Ellerine sağlık canım..
Afiyet,şifa olsun..
Sevgilerimle..

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top