7

Kendi Micro SIM kartını kendin yap ;)

Bu yazimda biraz teknik bir konuya deginicem. Ee nadirende olsa meslegimize yakin birsey yapalim degil mi :P

Bu yil dogumgünü hediyemi erken aldim esimden, Iphone4 16Gb telefon...
(Facebook KelebekGibi Sayfamiz'da baska nelerim olmasini dilerdim diyede bir albüm var, sayfamiza gelip bakabilirsiniz...Hem blogumdan cok daha aktif tutuyorum orayi, bence bazi seyleri kaciriyorsunuz :P )

Ee konuyla ne alakasi var simdi bunlarin :D Biraz uzatarak konuya girmeye calismaktan baska birsey degil :P

Eski telefonumdaki SIM kartimi iphonuma takamayacagimi görünce (Iphone 4'den itibaren micro SIM kullanildigi icin), ne yapsam etsem derken bir yabanci sitede gördügüm kendi micro SIM'ini kendin yapma fikrini sevdim ve uygulamak istedim. Ilk uygulamamda basarili oldugu icinde paylasiyorum.

1- Bu verdigim linkteki sayfayi bastirin.
2- Kagitta micro SIM sablonunu kesiyoruz, dikkatlice!
3- Iphone'dan cikardigimiz SIM yataginda o kestigimiz kagit sablonu deniyoruz. Eger tam yerlesiyorsa dogru kesmisizdir ;)
4- Kesmek istedigimiz SIM kartimizda tam chipin üzerine bu siyah sablonu yerlestirip üzerine kalin bant yapistiriyoruz.
5- Simdi dikkatlice kesiyoruz. Zaten bantli oldugundan pek kaymiyor. Ben kesme islemini manikür makasiyla yaptim, bazilari Stanley bicagini öneriyor. Yani herhangi bir makas isinizi görmeyebilir, chipi kenarindan zedeleyebilir. Gerci ayni zedeleme sablonu yanlis yapistirirsakta gerceklesebilir. Biraz göz ölcümüz iyi olmali bu noktada!
6- Benim kesme islemim sonucu micro SIM kartim böyle oldu.
7- Kenarlarda arka ve önlerde biraz fazlaliklar vardi onlari hafif hafif törpüledim. Yalniz öyle törpüyü alip girismeyin hizlica, cok az yapip deneyin SIM yerlesiyor mu yerine diye.
8- Micro SIM kartim tam iyice oturunca yuvasina oda rahat etti bende :D

Amaaa simdi geldik en heyecanli noktaya. Bunu Iphone'a takip telefonu acip bakmak! Hersey normal yolunda gidiyorsa basardiniz demek!

Bazilari belki yanlis uygulamadan karti defekt edebilirler...Yani ellerinize güveniyorsaniz deneyin. Sonra buraya gelip "senin bu islem ise yaramadi, senin yüzünden kartimi mahvettim..." vs. demeyin, uyarmis bulunayimda ben :P

Ben ilk denememi devamli kullandigim SIM kartimda degilde ara ara Türkiye aramasi yapmak icin kullandigim var onda denedim ki bozulursada sorun olmaz diye düsündüm.
Sizde deneme tahtasi olarak eski bir tane varsa böyle onu deneyebilirsiniz.

Bu islemi uygulayan olursa sonucunu yazarlarsa sevinirim ;)
Kolay gelsin.

Not: Resmi az daha büyük görmek icin üzerine tiklayiniz.

7 comments

14/12/11

yok biz almayalım işi uzmanına bırakalım bence:)
sevgiler

bana da kocam iphone4 alsa ahhh :))))

14/12/11

iyi bir cesaret ve marifet sergilemişsiniz valla bravo:)

sevgiler...

14/12/11

Ah biz kadınlar başka nelere el atıcaz bilmem :)) ama çok tatlı bi çalışma itiraf etmek gerek ellerine sağlık canmcım öpüldün :))

14/12/11

Canim tebrik ederim,acikcasi teknik konudan anlamadigim icin orayi es geciyorum,ama ilgi alanima asil giren konu iphone un kendisi:Phayirli ugurlu olsun,iyi günlerde kullanasin insaAllah..ahhh darisi basima,yaklasan bir dogum günüm var ama hic sanmiyorum yanii:)esime duyrulur ben iphone 3e bilem raziyim:)))))

16/12/11

ilginç bir uygulama !
fakat iyimi$, eger bir gun gerekirse, aklimin ko$esinde artik ;)

nohut oda, degisik birseyler denemek güzel ama söyleyeyimde :P

sosyetik bit pazari, bir istek listesi hazirla sekerim, hangisi hesabina geliyorsa onu alir elbet adam ;) Gönüller bir olsun gerisi bos ;)

Recelim tesekkür ederim, en kötü ihtimal bir kart bozulacakti ki belki icinde 7 euro kontör gidecekti hepsi o.

Taze Kahve, sagol cnm. Biz kadinlarin el attigi yer bereketlenir ;)

zelis, sagol cnm. Bende teknigi cok severimde böyle tek teknikle yapamayanim tabiki :P Esin seni duyup yeni bir telefon alir insallah...Almazsada dünyevi bir mal sonucta fazla takilmamak lazim ;)

papatya belki lazim olur deyip bende bazi bilgileri tutmaya calisirim tam lazimken bulamam :P Sevgiler

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top