6

Blogunuzu Kopyalayin (İçe-Dışa Aktarma)

Bundan bir süre önce Blogger'den bir uyari almistim, eski yazilarimdan bir tanesinde bir resmi kopyalamisim ve resmin sahibi (Almanya'dan birisi) beni sikayet etmis. Silip devam edebilirsiniz yaziyordu ya da size aitse durumu bize bildirin gibi birseyler...Bende sildim tabiki. Aslinda Google'den arayip isimsiz görüp aldigim ve acele ile ekledigim bir resimdi bu... Bu vesile ile demek isterim ki alinti resimlerin telif haklarina dikkat ediniz bende daha özenli davranacagim! Son seneler zaten ekledigim fotograflarin cogu bana ait, üzerlerindeki imzadan da anlasilirlar...Bu durum sonucu birde sunu ögrendimki böyle birkac uyari alan kisilerin blogu kapatilmaya dek gidermis sonuc!
Bir an blogum kapatilsa gibi durumda ne yapardim diye düsündüm ve kendimi kötü hissettim... Nedeni ise bunca senenin emegi bu! Sonucta hesaplansa kac saatimi, günümü buraya harcamisimdir kimbilir...
Insan böyle bir gümbürtüye gitmeyi hic istemez degil mi? Bir zamanlar yanlislikla blogumu bile silmistim :S Cok sükürki devaminda geri getirilmisti, onu buradan okuyabilirsiniz...Yani ne olur ne olmaz, blogun yedegini almak herzaman icin cok akillica bir fikirdir!
Bir arkadasin sorusu üzerine nasil oldugunuda sizlerle paylasmak istiyorum :


1- Öncelikle Wordpress'ten bir blog acmistim ona giris yaptim.
Sonra Admin panelinden Araclar kismina girip, "Ice Aktar" secenegine tikliyoruz. Orada Blogger'i seciyoruz. (Resmi tiklayarak bakabilirsiniz...)

Eger Blogger'a otomatik kayitliysaniz zaten tüm Blogger hesaplariniz orada cikacaktir ve hangisini aktarmak istiyorsaniz "Ice Aktar" yazisini tikliyorsunuz. Böylelikle tüm post ve yorumlar Blogger'den Wordpress'e kopyalaniyor ;)

2- Bir diger yöntem ise Blogger'in Kumanda Panelinden/Ayarlar/Temel/Blogu Disa Aktar secenegini secip Blogu Yükle'den yüklüyoruz bilgisayarimiza...Sonra da yukaridaki resimde 2. yöntem yazan kisimdan (Wordpress'te Araclar kisminda...) o indirdigimiz dosyayi bilgisayardan secip Wordpress'e yüklüyoruz. Hepsi bukadar ;)

Ikiside oldukca kolay yöntemler, umarim isinize yarar.

◔◡◔ Sevgiler ➸ ♥

6 comments

en kisa zamanda denemeliyim. bilgi icin tesekkurler...

Adsız
4/4/12

Ben de geçen gün yazdığım bir yazı için googledan resim aradım özellikle kişisel kullanmamaya dikkat ediyorum. Aldığım resim her yerde kullanılan profesyonel bir resimdi. Zaten her yerde olan ve nereye ait olduğu belli olmayan resim için kaynak bakma ihtiyacı hissetmedim.

Yazımı yayınladım bir kaç dakika sonra bu resmin üzerinde;bu resim şu siteden çalınmıştır diye bir yazı yazıyordu şok oldum. O fotoğraf, aldığım sitenin kendisine de ait değildi zaten. Eğer bu çalmaksa o da çalmıştı. Ben de çok üzüldüm gerçekten.

allahallah... bende acikcasi cok inernetten resim alirim :S artik yapmama lazim sikayet yada eve ceza fln gelirse annem beni keser...

6/4/12

Güzelim birşey daha soracaktım müsaadenle:
Bazen kayitlarimin (yani paylaştığım yazının)tarihi çıkmıyor bazen de çıkıyor..
Acaba neden olabilir?
Yardımların için şimdiden teşekkür ederim :)
Sevgiler

Seyhan kolay gelsin, denemeyi ihmal etme bence ;)

Aydinlik Bahce, resmin sahibi sikayetci olursa sanirim bunu Bloggere iletiyor...Ama resim onun degilsede itiraz edebilirdin kanitlayarak, bu defada sana da ait olmadigi icin pek faydali olmazdi... Bazi insanlar resim paylasiyor hak falan gözetmeden öyle resimlerden almak en iyisi sanirim.. Daha iyisi ise kendimize ait olmasi ;)

Zeynep sana cvp vermek icin dönecegim insallah ;)

LiveCillah korkma canim eve falan birsey gelmez öyle cok önemli birsey olmadikca, yoksa o kadar kisi alirdiki bu cezayi :P

Nesvünema bulmak seninde bloga bakip cvp yazacagim ;)

Sevgiler hepinize :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top