14

Bir sansim daha olsaydi eger...



Hayatimi bir daha yasayabilseydim.
Daha cok hata yapardim.
Mükemmel olmaya gayret etmez, daha sakin olurdum.
Daha fazla eglenir, daha az seyi ciddiye alirdim.
Bu kadar temiz olmazdim.
Daha fazla risk alir, daha cok gezer, daha cok tepeden bakar, daha fazla daga tirmanir, daha fazla nehirde yüzerdim.
Hic gitmedigim yerlere giderdim.
Daha cok dondurma, daha az fasulye yerdim.
Gercek problemlerle daha fazla, kendi yarattiklarimla daha az ugrasirdim.
Her ani gercek ve verimli bir bicimde yasayanlardan olurdum.
Hic süphesiz mutlu oldugum anlarim da oldu.
Ancak geriye dönebilseydim, hayatimin sadece mutlu anlardan olusmasina gayret ederdim.
Cünkü hayatin "an"lardan, sadece "an"lardan olustugunu anladim. Bunun icin "an"i yakalamak gerekiyor.
Ben yanina bir derece, bir sise su, bir semsiye ve parasüt almadan yola cikamayanlardanim.
Hayatimi bir kere daha yasayabilseydim, daha hafif seyahat ederdim.
Hayatimi bir daha yasayabilseydim. ilkbaharda ayakkabilarimi cikarir, sonbahara kadar ciplak ayakla gezerdim.
Eger bir sansim daha olsa, bilmedigim yollarda daha cok gezer, daha cok safak seyreder, daha cok cocukla oynardim.
Heyhat, 85 yasindayim ve ölecegimi biliyorum.

Jorge Luis BORGES ( Ceviren : Acar Baltas )


Not: Stres ve Basacikma Yollari kitabimin sonlarindayim ve yasama dair bu kismida yazmadan edemedim...

14 comments

benim gibi herşeyi kafasına takıp sorun eden biri için son zamanlarda ihtiyacım olan sözler bunlardı sanki,etkilendim :)) nolur artık bende "an"ı yaşamayı öğreneyim :))

onun için geç ama bizim için erken o yzden eğer bunları yapmak istersek zamanımız var (yapabilene tabiki))

11/12/09

BUNLARI O KADAR ÇOK DÜŞÜNÜYOR VEDE KEŞKE DİYORUM Kİ.SİZ GENÇLER DİNLEYİN LÜTFEN YÜZDE YÜZ HAKLI OLDUĞUNA İNANIN KEŞKE DEMEYİN NE OLUR HİÇ DEĞMEZ.MUTLU OLUN.

güzelmiş bende bazen demiyor değilim...

11/12/09

süpermiş 85 olmadan yapalım biz bunları ne dersin??
öptüm şeker :))

11/12/09

"Cünkü hayatin "an"lardan, sadece "an"lardan olustugunu anladim."... bence bu cümle özetliyor zaten herşeyi.. insan anı yaşamalı ki küçük şeylerden bile mutlu olabilsin .

ne güzel bir yazı paylaşmışsın...
emeğine sağlık

Sevda
11/12/09

hayat cok kisa insallah doya doya yasayabiliriz tsklr

12/12/09

Sağol.İyiki'De paylaştın.Hatırlattın:))Sevgiler:))

Canım anı yaşamak lazım.Hiç bir şeyi abartmadan!
Sevgiler...

canımcığım hoş bir alıntıydı, palaştığın için sağolasın. bu arada yarn snein doğum günün. ben bugünden kutlamak istedim. iyi ki doğdun, iyi ki varsın ve iyi ki bloğunu ve dolayısı ile seni tanıdım. Rabbim hayırlı ,güzel bir ömür geöirmeni nasip etsin sana. uzun zamandır yorum bırakamıyorum. iş yerimde çok yoğunum yılbaşı dolayısı ile. yazıların da benim gibi uzun olunca okumadan yorum yazmak sitemedim. ama aklımdalar hepsini tek tek okucam inş:) nice senelere sevgili kelebeğim, uzun ve sağlıklı yaşa,elbette sevdiklerinle...

15/12/09

bence tamda benim son günlerdeki halimi özwetleyen cümleler saklıyor içinde,heves edipte kursağımda kalan şeylerin diel gelmesi gibi,neyse,neden ve niçinleri çıkarmadıkça hayattan mutlu olamıyacağımızı öğrendim bende geçen gittiğim bir seminerde,sanırım haklılar,neden dedikçe sorunlar peydah ediyoruz şu üç günlük ömrümüze,
neyse iş ve ruhsal yoğunluğumdan uğrayamadığım zamanlardada aklımdasın,unutma canım,doğum günün kutlu olsun bikez daha burdan aklıma gelmişken,a.e.ol kelebeğim..

ares
15/12/09

yapmak istediğimiz şeyleri ertelemek için hayat çok kısa..yalnızca biraz cesaret....

bir başucu yazısı daha..o yaşlara gelmeden hayatın geçip gittiğinin farkında olup gonlumuzce yaşayabilmek lazım

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top