2

Almanca ögrenmek

Sevgili Kitty Wu bana epey önce almanca ögrenme konusunda soru yöneltmisti ve bu konuda bir yazi yazma önerisi sunmustu, cok tesekkürler ilgisi ve fikri icin. Simdi aklima ilk gelen ve önemli bulduklarimi yazicam.

Yeni bir dil ögrenmek icin ilk sart motivasyon ve istek. Bu dile ilgi duymaliyiz. Yani ben size bir ayda almanca ögrenmek icin taktik versem, yahut süper bir yöntem sunsam sizde istek olmadikca, siz cabalamadikca hicbir yöntem ise yaramaz.
Hadi istek var diyelim. Sonrasinda kararlilik gelmeli. Birkac gün heveslenip puff diye sönerse devami gelmez.
Hergün minnacikta olsa o dil icin birseyler katmaliyiz kendimize, günde bir kelime ögrenmek bile basit gözüksede neler kazandirir bize hesaplayin bi yilda 365 kelime.
Bunuda yapiyoruz diyelim ki, devaminda ekstra bu dil icin kulagida alistirmak gerek. Mesela o dilde radyo dinlemek, tv izlemek oldukca faydali diye düsünüyorum.
Birde dil ögrenimi icin baglanti kurma, cagrisim yapma tekniklerini izlemistim. Bir kelime bize kendi dilimizde neyi cagristiriyor onu birseye benzetip hayalini kurabiliriz, yani kelimeyi formüllüyoruz kendimize göre ve daha uzun süreli akilda kalici oluyor.
Baslangic icin birseyler ögrendikten sonra ilerletmek önemli tabiki. Ama ne kadar teori ögrenirseniz ögrenin, pratik olmadikca o dil ilerlemez. Konusun firsatini buldukca. Bir yabanci komsunuzu görünce baslayin sohbete :) Bu dili bilen arkadasiniz varsa onunla sohbet edin. Hatalarinizi yakininizda bilen birinin düzeltmesini rica edin, cünkü birsey yanlis ögrenilince düzeltmesi hic kolay degil...
Insan yeni bir dil ögrenirken konusmaya cekiniyor, hata yapmaktan korkuyor ve bu frenliyor biraz konusmayi. Ama yanlislara ragmen konusmaya cabalamak cok önemli. Zamanla birseyler anlatabildigini gördükce dildeki kendine güvende geliyor ve daha rahat olunuyor.
Ben eskiden cok yaptim o hatayi. Bir resmi daireye mi gittik, nasilsa yanimda esim var hep ona "sen yap, sen konus" dedim. Böyle olunca da konusmaya ugrasmamis oldum, firsatlari yok etmis oldum kendi kendime. Öyle zamanlar olduki mecbur kaldim konusmaya ve  o zaman anladim ki aslinda simdiye dek konussam daha faydasi olurdu. Ertelemeyin...
Bugün degisik bir kelime duyunca hemen not edin ve ögrenin onun anlami ne, biraz merakli olun. Günlük gazete, kitap, dergi birseyler okumak tabiki cok etkili dil ögrenmekte. En cok zayif oldugum nokta burasi, pek okumuyorum almanca kitaplari.
Kelin ilaci olsa basina sürermis diycem, yani az cok yapmis olduklarim bunlar düzenli olmasada..
Dil ögrenmek kolay is degildir emek, ilgi ve sevgi ister :) Bir cocuk gibi büyür siz ilgilendikce :)
Bedava almanca ögrenilebilecek bir site var internette epeydir bende aktif olarak katilamiyorum oraya ama adresi paylasayim : Almancax . Internette zaten her türlü gerekli dökümant bulunabilir biraz arastirinca ;)
Hee birde Almanca'ya özel birsey söyleyeyim, kelime ögrenirken lütfen artikelleri ile birlikte ögrenelim, zaten isi zorlastiran kisimlardan biri bu artikeller...

Umarim dil ögrenme yolunda azimli ve basarili olursunuz ;)

2 comments

Bunlar çok güzel bilgiler.Sana katılıyorum.Özelliklede bağlantı kurma tekniği çok işe yarıyor.Ben yeni tanıştığım insanların isimlerini unuturum.Bu tekniği kullanıyorum.Çok işe yarıyor.
Sevgiler:

yeni dil öğrenmeyi çok seviyrm. ben de italyanca düşünyorm :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top