18

Hiç Âlâ Olmadi Bu...



Aslinda bu yazimda sizlerle bir sevincimi paylasacaktim...
Ama ben henüz sevinemeden, sevinci kursaginda kalma olayini yasamis oldum.
Simdi neler oldugunu yaziyorum:

Facebook'tan ve devaminda sayfasindan yarismasina katildigim Ala Dergi hakkinda olacak bu yazim.
Daha önce dergiyi birkac blogta okumus ve daha da merak etmistim. Yarismayida görünce belki bir abonelik kazanirimda tanismis olurum bende dergiyle diye heveslendim.
Esim yarismaya katildigim zamanlar saat gece 12 'yi beklerkenleri "Bir kazansanda ben de kurtulsam"derdi benim o heyecanli bekleyisimi görünce...
Birgece, iki gece...vs derken birgün bir baktim benim kazandigim aciklandi. O an acayip mutlu oldum. Bir süre zipzip zipladim evde "bak iste sonunda kazandim" dedim esime. Hemde dogumgünüm olacak yakinda, ilk dergi o siralar gelir bana diye hayal ettim. 
Bir an önce iletisim bilgilerimi gönderdim yarisma kurallarinda belirtildigi gibi.
Mailimden sonra aldigim cevap pek bir sarsti beni "Yurtdisina abonelikleri yokmus". 
"Ala Dergi artik tüm Avrupa'da" diye bangir bangir Face'de duyruluyordu nasil olur dedim!
Benim bunu haksizlik olarak gördügümü bildirmem sonucu gerekli yetkililere tekrar sorulup bana dönülecegi söylendi mailde ve hala dönülmedi...
Facebook sayfalarinda ise tamamen bunun imkansiz oldugu Avrupa kismina ait Ala ile nerdeyse alakalarinin olmadigini söylemek ister gibi birseyler yazdilar bana.
Benim kafam algilayamiyordu belki bunu. Ala Dergi'nin Avrupa koluda olsa o da Ala sonucta. Ben yarismayi Türkiye Ala'dan kazandigim icin reddedilmis olmam sacma, benim aboneligimi Ala Avrupa'ya aktarabilirlerdi!
Ya da hadi diyelim dedikleri gibi olsun. Ben bu yarismaya katilirken kurallari okumayip katilmadim elbetteki, tüm kurallara uygundu katilimim. Hicbir maddede yazmiyordu bu Türkiye'de yasayanlar icin diye!!!
Neden belirtilmedi o halde!!!...
Ben sayfalarina üye olmusum, sonra yorumumu begenmis secmisler (kendileri!) ismimi duyurmuslar o günün kazanani diye, sonucu tam bir fiyasko!

Bu büyük bir haksizlik oldugu icin ben bunu buradan da yazma geregi duydum. 
Belki olurda o (hala devam eden) yarismalarina yurtdisindan biri katilirsa benim gibi hayal kirikligi yasamasin!!!
(Az önce baktim yine yarisma kurallarina bu olay üzerine degisiklik yapilmis mi diye, Türkiye disi katilim mümkün degildir diye ilave etmisler...
Ben katilirken yoktu o madde, ne olacak benim hakkim!!!
Ee malum bu durumdan sonra ekleme yapacaklari ihtimalini düsündügüm icin kurallarin resmini almistim benim katildigim zamanki sekliyle!)



Ala Dergi hakkinda bir süredir yazmak istiyordum ama bu sekil degil...

18 comments

Şaka gibiymiş...İnanilmaz iste her zaman. yaziliislerde yarim yamalak bazi iletisimciler....

6/12/11

CoK ayıp etmişler. Resmen haksızlık! Üzüldüm senin adına.

Ala gibi bir dergiye hiç yakışmamış.bir hata yapmışlar besbelli ama bunu bir şekilde telafi etmeleri lazımdı!

yazık demekki daha çok acemiler bu işlerde, hakkını yemişler göz göre göre bende olsam acayip sinirlenirdim ://

Tamam bundan sonraki yarismacilar turkiye icinden olsun, fakat bu senin hatan degildi, ve bunu kesinlikle telafi etmek zorundalar bir seferliginede olsa! Ne kadar ayip. Bir gönül bile alma geregi duymamislar. gercekten gözümden dustu.

7/12/11

bu şekilde asla kurumsal olamazlar acemilikten öte gitmez yaptıkları kınıyorum bende burdan canım

umarım telefi ederler en kısa zamanda..

bu yaptıklarıyla ne kadar amatör olduklarını göstermiş oldular. çok ayıp etmişler.

7/12/11

Ala dergi'nin ilk veya 2.sayısıydı sanırım benim nişan fotoğraflarımı yayınlamışlar. Ben de konuyla ilgili dergiye 17 Haziran 2011 tarihinde mail atmıştım. İşte bu da mailim:

"Merhabalar,

Derginizi henüz elime almadım ama bir arkadaşım, nişan fotoğrafımın derginizde kullanılmış olduğunu söyledi. Merve Dağlı'nın çekmiş olduğu bir fotoğraftı ama benden izin alınmadı bu konuda. Bilemiyorum hangi resmi kullandınız ama izin alınması gerektiğini düşünüyorum. Eğer yüzümüzün görünmediği bir fotoğrafımızı kullandıysa bile bize ait bir fotoğraf olduğu için yine de bilgilendirilmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda yetkili kimle görüşebilirim?"

Bu konuda kimse bana bir dönüş bile yapmadı.Bunu genellemek istemiyorum aslında ama bir tesettür dergisi bile insanların mahremiyetine özen göstermiyorsa daha ne denebilir bilemiyorum doğrusu. Evet yüz gözükmüyor belki sadece bedenim var ama bana ait. Dediğim gibi belki yayınlanmasına bir şey demeyecektim ama en azından bilgilendirilmek hoş bir davranış veya izin istemek kanuni ve ahlaki olurdu.

Sevgili Elif Kavakçı'nın bu konuda benden izin istemesi ve benim nazardan korkumdan dolayı yayınlamamasını isteyişimdeki anlayış ne de güzel bir edepmiş meğer.

Bunu aynen bloğumda da belirtmek isterim. İnternet ortamında izinsiz kullanımlara karşı koyamıyoruz belki ama bunu TÜM AVRUPA'YA YAYILAN (!) ve Türkiye'deki ilk ve tek tesettür dergisi'nin yapmaması gerektiğine inanıyorum. Bunun ben de hiç Ala bir davranış olduğunu düşünmüyorum.
Sevgiler

7/12/11

http://bebeko-everybodylovescolors.blogspot.com/2011/12/ala.html

7/12/11

üzüldüm canim:(büyük bi haksizlikla karsi karsiya kalmissin bence.adam gibi yapmiyorlarsa islerini bu isgüzarligin asli ne??
benim gözümde asiri bir deger kaybetti,türkiyenin ilk tesettür dergisi idi ama hakkini veremedi..sogudum ben artik..insaAllah daha baska dergiler cikarda bunlarda kendini birsey zannetmenin bi ise yaramadigini anlarlar...cok üzüldüm valla:(

7/12/11

cok ayip etmisler gercekten. bende düsünüyordum dergiyi almayi ama su durumlarda kararimi tekrar gözden gecirmem gerekecek

bende kendi sayfalarinda bir bakayim dedim, eger katilarsam, yurt disina gidiyor mu diye. baktim, gitmiyor onun icin hic katilmadim.
tüh, keske haberim olsaydi, sana derdim -.-

Tesekkürler yorumlariniz icin, durumu sizlerde benim gibi haksizlik ve cirkin olarak görüyorsunuz. Bakalim bir cevap verme zahmetine girilecek mi yetkili kisiler tarafindan! Bu konuyu gerekirse yine gündeme getiricem, is artik abonelik icin degil haksizliga tahammülsüzlük oldugu icin!

Ala Dergi'den derdi olan bir arkadas daha görmek beni sasirtmadi dogrusu...Hemde resmini kullanmislar, bu kesinlikle dahada beter!

8/12/11

bir çok insan sırf destek olsun diye dergiyi alıyor bunu biliyor muydun?
bu bizi kullanmaktan başka nedir?
çok zor birşey değil ki, akıllarına gelmemiş olabilir yurtdışından katılım kabul edilmemektedir demek. tamam. şimdiden sonra kabul etmesinler ama senin kazanmış olduğun bir hak var sonuçta.

ben yöneticileri olsam, kişisel imkanlarımı kullanarak yollardım dergiyi her ay, aboneliğin bitene kadar.
doğrusu da budur. bir söz verilmiştir. arkasında durulmalıdır.
gerekirse cepten para ödenir, üç beş kuruşun hesabına bakılmaz.

bu linki paylaş bence orda burda.
info larına da at, bulduğun tüm mail adreslerine de at. bu onların ayıbı. düzeltmek isterler belki.

Adsız
9/12/11

slmlar cvbım bebeko ya tweet hesabın varsa esra seziş yada ala dergıye tweet atabilirsın hmn cvb gelir çunku bnmde bi problemiim oldu anındaa cvb geldi sevgiler senin adına ve kelebege üzüldüm bu arada ::((

9/12/11

tweeter kullanmıyorum ama facebooklarının da aktif olduğunu görüyoruz. yazdığım bu yazıyı (http://bebeko-everybodylovescolors.blogspot.com/2011/12/ala.html) duvarlarında paylaştım ama halen bir cevap gelmiş değil. yine de teşekkür ederim bilgi için.

bloğunuza izleyici olmuştum sizide beklerimm destek olalım birbirimize:))

sevgiler..

http://hayatreceli.blogspot.com

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top