14

CANIM Tellerim :D

Dislerim hakkinda gelismeleri epeydir yazmadim. Benim gibi ayni durumda olanlar icin özellikle yazmak isterim ,ayrica ilerde bu tedaviyi okumayi isterim tekrardan neler atlatmisim diye :)
3 Ekim'de doktordaydim. Alt damagin kenar kisimlarina daha sert tel takti, yani üstteki ön iki disle alttaki ön iki dis ayni hizaya getirilmesi icin! Bunu yaparken alttaki kösedeki disimdeki braketi cikarip bir büyügünü takti ama berbat bir andi. Ilk defa bu tedavi boyunca bu kadar zorlandim yani, ter akittim, sanki disimin üzerindeki degil disim cikacakmis gibi geldi.

Sonra iki gün o disimin dipleri ve hatta kulagima dogru agri oldu.
Braketler cikarilirken en sonunda böyle hepsi aciyacaksa yandim...
Ama bence o disim hareket aninda suan, ondan hassasti biraz.

Üst ön dislerim birbiriyle carpismak üzereydi tedavi öncesi sonra dümdüz oldular ve simdide aralari bile acildi biraz, bende bunu taktim kafama ve sorup durdum doktorda, bunlarin arasi böyle mi duracak diye, doktor "sirayla, herseyi bir anda yaparsam yemek yiyemezsin" dedi.

Dis tellerimi seviyorum, inanin öyle!
Yani öncekinden daha cok gülüyorum bunlarla cekinmeden.
Ilk baslar öyle degildi tabiki ama artik bayagi bir hosuma gidiyorlar :D
Hatta cikarilinca tuhaf olurum diyorum, agzimda cok büyük bosluk varmis gibi olacagi kesin :D
Ama dislerimle rahatca hic sorgusuz sert birseyler yemeyide özledim. Ayrica temizlemeleri zor, aralarini tek tek ugras et, ince is. Ben hergün böyle ince temizlik yapmiyorum tabii, arada bir. Normal fircaliyorum tabiki düzenli.

Gecenlerde kizim tellerimi ellemek istedi, onun icin normal ama.
Beni tellerle tanidi diyebilirim cocuk :D Yani o yüzden bence teller cikinca tuhafina gidecek :D

Umarim ben ailede simdilik ilk dis teli kullananim ve son olurum :D
Gerci ihtiyaci olanlar var ama herkes cesaretli degil :P

Saglikli, temiz gülüsler :)

14 comments

diş telini bende seviyorum bende yokda çevremde olunca falan çok sempatik geliyor :)) inşallah istediğin gibi sonuçlanır ve pişman olmazsın tedavinden .dişçi deyince hala korkuyorum ben çocukluk psikolojisini tam atamadım bünyeden :P

6/10/08

ceydacım, yine neşeli yazılar yazdığını görmek ne güzel, umarım her zaman neşeli ve mutlu olursun.biliyor musun benim de ortodontik problemim var, ama ben senin gibi rahat olamıyorum ne yazık ki, bu konu benim için hep kötü bir konu,:( tellerle ilgili yazdıklarını ilgi ile okuyorum taa blogcuda yazdığından beri, toplam kaç sene kulanmak gerekiyor
yeni teman çok yakışmış bloğuna, ben de değiştim bugün annekazdan görüp. güle güle kullan canım, sevgiler.

Bencede çok şirin oluyorlar diş teli takanlar yahu :) konuşmaları felan eminim sanada yakışmıştır...

Yeni diş tellerin hayırlı olsun güle güle kullan, severek takman daha güzel tabi.

Aaaah ah bi cesaret + zaman da ben bulsam da başlasam toplu tedaviye :(( Telleri ben de severim. İhtiyaç duyulurda takılması gerekirse sorunsuzca taşırım (Yani umarım :))

diş sağlığına önem vermen çok hoş şeker, sağlıklı dişler bol ve içten gelen gülümseyişler...

aslında bnmde öyle bişeylere ihtiyacım var ama estetik durmaz diye istemiyorum, kaç yaşında taktın telleri, ne kadar durması gerekiyo sende?

7/10/08

Çok geçmiş olsun.Diş problemleride hiç bir şeye benzemez.Zordur. Herşey olup bittikten sonra da unutulur gider.

7/10/08

Evet evet sanki neşen yerine gelmiş appa :) Yanılmıyorumdur umarım :)

Yazıyı okuyunca tel kullandığım günler geldi aklıma :p Vayy be az azar işitmedim doktordan :) Çok sık kırılırdı benim teller :p Uyduruk muydu neydi :p Teller çıkarken ben biraz acı çekmiştim ama sonuç güzel oldu çok şükür :) Alışmak da zaman almıştı telsiz yaşama :)

Diş teli ileri yaşlarda bile tedavi ediyor, biraz zahmetli ama. Yakın arakadşım kullandı ve çok faydasını gördü.

7/10/08

ben tam 3 yil taktim tel...ay ne gicik kapardim! ama gecti bitti...simdi dümdüz bir sekilde gülümsüyorum :)

8/10/08

ben de tel taktım bundan 3-4 sene evvel.. çok mutluydum onlarlayken.. tedavim bitince özledim bile :))
inşallahh tedavinin sonucunda inci gibi olur dişlerin ;)

9/10/08

geçmiş olaaa :)

Geçen sene ben de karar vermiştim hatta dr 4 diş falan cekilcek demişti alt ve üstten ikişer tane. Ve birden şehir değişikliği yapmak zorunda kalınca o iş de kaldı. Oysa ki cesaretimi paramı dr mu her şeyi ayarlamıştım. geçen sene taksaydım bu yıl çıkmıştı bile. Ama hala aklımın bir köşesinde 30 yaşında olmasa da 35imde yaptıracağım galba bu işlemi. ya da kaç yaşında olacaksam.. Korkuyorum aslında biraz da. ama sonu mükemmel oluyor. Hayalim inci gibi dişere sahip olmak.. Lütfen diş tellerinle ilgili gelişmeleri yazmayı ihmal etme. takibindeyim:)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top