16

Mis gibi Kurabiye

Epeydir mutfagimdan birseyler yazmamisim, gerci mutfakla aram soru isaretli, yani öyle gireyim mutfaga özel sofralar kurayim düsüncem gelmiyor hic :S Elim yakisiyor aslinda yapinca fena olmuyor yaptiklarim ama icimden bir sogukluk var iste...Kizimda olmasa ac ac otururum belki ben ivir zivirla gecistirerek :S Esim genelde en cok kahvalti edebiliyor evde, gec geldiginde ise ac olsa da yemek yememeyi tercih ediyor saglikli bulmadigindan, hafif atistiriyor ne varsa. Yani yemek yap diye kimse beni bunaltmiyor, birileri "bunu yap, sunu yap" dese istiyorum bende :S Sanirim kalabalik sofralari sevdigimden ne istahim oluyor ne de birsey...

Neyse iste bu konu uzar gider böyle, bizim evin hali bu :S

Esim öyle tatli meraklisi degildir ama belirli sevdigi tatli türlerinden de vazgecmez. Marketlerin kuru pasta bölümünden gecerken istahla bakar o kurabiyelere falan. " Bende yaparim onlardan ne var ki, icine ne katiyolar katki kimbilir" deyip vazgeciririm :S Benim yapmam ise haftalar sonra olur genelde :/

Viyana'nin bayramlarimda özel günlerinde önünüze gelen cogu yerde kurabiye cesitleri görmekten bikarsiniz, bunlar geleneksel seyler. Mesela vanilya kipferl cok sevdiklerimden biridir, denedim ve harika ;)
Esim "Linzer Augen" denilen recelli kurabiyeyi özellikle istedi, madem yapiyorum hani :P
Bende tarif aradim, bir sürü tarif cikti karsima birbirinden farkli. Orjinal tarifle türkce tariflerden esinlenerek kendimce olusturdum "insallah iyi olur" diyerekten ve cok begendik ;)
Yani bu recelli kurabiye özellikle cocuklarin favorisi olabilir ;) Birde kis mevsimi recel icimizi isitir, enerji verir diye düsünüyorum. Kokusu enfes (vanilya-limon-tarcin) ;)

Tarifi yaziyorum :
200 gr margarin (oda sicakliginda yumusamis), 1 yumurta, 3/4 su bardagi yani bir su bardagina yakin pudra sekeri, 1 paket vanilya, yarim paket kabartma tozu, yarim limon kabugu rendesi, bir cay bardagi toz findik-ceviz-badem ne varsa (ben ceviz kattim), bir tutam tarcin ve aldiginca un.

Hepsini güzelce hamur yapip (ele yapismayana dek) yarim saat buzdolabinda bekletiyoruz kolayca sekil yapalim diye. 3mm falan kalinliginda aciyoruz hamurdan parca koparip, sonra kaliplarla yahut bardak agziyla sekiller cikarip yagli kagit serilmis tepsiye diziyoruz. 200 C de 10 dakika pisiriyoruz! Evet sadece 10 dakika, belkide 11 de olabilir.Kizarmayacaklar, pisirirken dikkat edin yanmasinlar. Firindan cikarinca recel sürüp yapistiriyoruz parcalari birbirine ve en üstlerine pudra sekeri serpiyoruz (ben bögürtlen receli sürdüm, cok tatli olmayan receller daha iyi gidiyor kurabiyeye). Bu tariften 1 tepsi cikti, cok az hamur artti onunla kizim oynadi.

Afiyet olsun ;)

16 comments

Ellerine sağlık canım bende çok seviyorum bu tarz kurabişleri...

5/11/09

MİS GİBİ KOKUYORLAR,ELLERİNE SAĞLIK.NİYE YAPAMIYACAKSIN Kİ,KİMSE DOĞARKEN YEMEK YAPARAK DOĞMUYOR.ZAMANLA ÖĞRENİLİYOR HEPSİ.GENÇLER BENİM GİBİ YAŞLILAR SİZİ KISKANDIĞI İÇİN YEMEK YAPAMIYOR FİLAN DER İNANMAYIN.SİZLER ÇOK DAHA GÜZEL ŞEYLER YAPIYORSUNUZ.HEMEN DENEYECEĞİM SENİN TARİFİ.BİR TÜRKÇE İSİM DE UYDURMAK GEREK.KELEBEK GİBİ KURABİYESİ OLSUN

5/11/09

bende yaparim :D

ben bunu hic bir zaman demem herhalde - cünkü yaparim yapmasina ama yapmam :)

linzer augen´i biliyorum - fakat ben daha cok weihnachtgebäck´e benzettim - yani simdi kis geliyor ya - belkide ondan.

weihnachtenin sactigi kokulari seviyorum...ondan :)

5/11/09

yemek yapmak kadınlar için kimi zaman işkenceye döönüşüyor ama ben düzenli beslenmek adına vazgeçmiyorum

ellerine sağlık güzel olmuş kurabiyelerin

zaten bu aralar canım felaket tatlı istio..fotoyu da gördüm ya,tamam bittim ben :)

ay şeker harika görünüyor yaaa tadı nasıldır kimbilir. benim de kurabiye ile fazla aram yoktur aslında ama bu resmen "ye beni" diye bas bas bağarıyor yaw:) ellerine sağlık, afiyet olsun...

kurabiyeler süper görünüyorrrrrrr

Canım bu kurabiyeden bende yapıyorum.Gerçeten çok güzel olur.Kokusu burnuma geldi.Sevgiler...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor.
yapmak geç olmuş ama yaptınmı da şahaneler yaratmışsın.
eşler evde olmayınca yemek saati,bazende keyifsizlik olunca biz kadınlarda yemek yapmak mecburiyete dönüşüyor,isteksizlik içinde.
keyifler yerinde olunca ise 1 saatte neler neler çıkıyor ortaya.
herşey keyifle yani

6/11/09

pek tatlı olmuşlar... :):)
yaptım gitti...akşama ama, çalışıyos şimdi :):) ellerine sağlık canıım.

6/11/09

geçen bi diyetisyeni izliyordum uzmantv'de "zayıflar bi gün tepeleme yer diğer gün aç gezer" diyordu :)) sen de ben gibi çıtırsın şekerim o açıdan kalabalık sofra kurulmamışsa aç gezebiliyorsun.. ah bi kurtulabilsem şu dengesiz beslenme huyumdan :)) bu kurabiyeleri ben de severim çocukluğumdan beri

Canım gözleri nasıl eklediğimi sormuşsun.İnternetten PhotoScape diye bir program var çok işine yarayacaktır.Onu indir ve incele!
Hayırlı cumalar...

süper gözüküyorlar ellerine sağlık cnaım...

reçelli kurabiyeler çok güzel fikir, reçeli kurabiye olmadan da bol bol tüketiyoruz zaten. tarifi sakladım, ellerine sağlık

Canım ya nasıl yaptım bu hatayı!ama neyse o programdan sende faydalan canım.Kusura bakma!kelebekler karıştı.
Sevgiler...

tarcın dedin sanki kokusu burnuma geldi:)) ellerine sağlık ceyda sultan.en kısa sürede bende oğlumla yapmak istiyorum:))

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top