9

Sevdim seni LiNuX

Suan okuldan yaziyorum. Hoca basibos birakti biraz herkes istedigini yapiyor.
Benden haricleri, yani erkekler ya oyun oynuyor yahut bazilari haberleri okuyor netten.
Bende evde yapamadigim internet islerimi hallediyorum, yahut bazi derslerin türkcesine bakiyorum.
Buralarda olmadigim uzun süre icinde neler ögrendim okulda?
Öncelikle benim ögrenim sistemim modul sistemiyle demis miydim? Yani bir konuyu birkac hafta yahut ay yapip bitirip sonra baska konuya geciyoruz.
Gecen aylarda Windows 7 ve Server 2008 ögrendik. Iyi not alanlar sertifika sinavina girmeye hak kazandi bedavadan. Yani suanda Microsoft'tan bir sertifikam oldu ;) Ikinci bir sinavi daha verirsem orada, Microsoft Support Tekniker ünvanini aliyormusum hatta..Ikinciyi kendim ödemem gerekiyor öylece kaldi simdilik.

Sonra Linux'a gectik. Daha önce Linux'la hic iliskisi olmayan bana cok yabanci bir dünya idi ve acikcasi cok cekinerek gittim o gün sinifa, gözümde büyümüstü :P Ama Linux'u taniyinca o kadarda fena degilmis dedim, özellikle bazi komutlari ögrenip uygulayinca birseyler yapabildigini görünce insan eglenceli bile hatta :D Ubuntu'ydu ilk gördügüm, sonra Fedora'ya gectik ama Ubuntu daha cok hosuma gitti, benim gibi baslangic seviyesindekiler icinde daha uygun diye düsünüyorum.
Bu siralar evdeki masaüstüne Ubuntu'yu kurmayi düsünüyorum. Laptopta Windows Vista kalacak simdilik memnunum cünkü. Windows 7 sertifikam var ama evimde kullanmiyorum ne ilginc :D
Haftaya Linux Dünyasi'ni bitirmis olucaz son bir sinavla.

Dersler harici genel ortam iyi. Grubumda 8 kisiyiz. Baslangicta 20 kisiydik, bazilari yapamadi cikti, bazilari baska okula gitti..vs. derken 8 kisi kaldik.
Hepsi birer kardesim gibi, cok yardimseverler ve kendimi rahat hissediyorum onlarla. Sonucta her günümü burada geciyor sabahtan ikindiye dek. Sizler benim ailemsiniz diyorum onlara :) Ama bazen keske bir bayan daha olsaydi yanima arkadas fena olmazdi dedigim oluyor.
Gecenlerde sinifa birkac fotografci-grafiker geldi, son projelerini vereceklermis mezun olmak icin ve devlete ait ögrenim gördügüm yer icin brosür..vs. hazirlayacaklarmis.
Bizden birisi katildi resim cekinmeye gönüllü. Birisi banada rica etti degisik ülkeden farkli kültürden kisilerle calismayida isterdik diye, bende deneyeyim dedim. Ilk defa böyle fotograf cekimine katilmis oldum, karsinda birkac insan bir yandan birkac isik ve sen orta noktadasin, acayip bir duygu :D Insan kendini bir an ünlü saniyor :D Cok eglenceli gecti, ben cok güldüm. Resim cekenlerde gaz verdikce " aa cok güzel, iyi bakiyorsun, bak bu durus süper " derken ben seslice "Vayy bende yetenek varmis " dedim, hepimiz gülüstük :D
Cok ugrasmalarina gerek kalmadi, istedigimiz kareleri aldik dediler.
Henüz bitmis halini bende görmedim ama görünce resmini cekip paylasirim belki.

Ögrenimim Mayis sonu 2011'e bitiyor ins. O zaman bende bir IT Teknikeri olmus olucam :P

Not: Herseyde bir hayir vardir gercekten cok dogru, buna hep inanmisimdir. Benim zor zamanlarimda okulla mesgul olmamda iyi geldi bana eminim, evde olsam hem kizima daha cok yansitirdim hemde kendimi sorunlara daha cok odaklayip yipratirdim gibi geliyor...

9 comments

29/10/10

Blog ne güzel, ne kadar ferah olmus böyle yeni yüzüyle! çok begendim! insallah okulu da bitirir, IT Techniker olursun ve basarilarin devam eder!
Tabiki her iste bir hayir vardir, en önemli sey sabir! öpüyorum!

Hayılrı olsun farklı dilde eğitim almak zo rolsa gerek başarıyorsun eline sağlık ,umarım hayatın huzurlu ve düzenli bir hal alır takip ettiğim kadarı yaşadığının 10 da biri bil eolsa senin için dua edeceğim huzur ve güzellik gelsin hayatına :)

ZOR ZAMANLARINDA KENDİNİ BİRŞEYLERE ODAKLAMAN VE ONUNLA MEŞGÜL OLMAN İYİ OLMUŞ BU SENIN ÇABUK TOPARLANMANI SAGLAR CANIM RABBİM ÇIKAMAYACAK SORUN VERMESEİN...

keşke bizim hocalar da böyle bizi başıboş bıraksa :) :D

:)) inş. isteklerin hep gerçekleşir canım. ayrıca canım kareleri çok merak ettim. en kısa zamanda yüklersin umarım. sevgiler

Linux'un fanları çoktur canım sevmen çok doğal :)) Okul konusunda çok haklısın iyiki başlamışsın her işte bir hayır vardır doğru dedin.. Bu arada ne çabuk bitti yaa maşallah maşallah :)) İnşallah mezuniyetini de görürüz ;)

1/11/10

haklisin insan ne kadar yardimci olsalarda hepsi erkek olunca yanliz gibi hissediyo kendini cogu gitmis azi kalmis insallah cok kolay bi sekilde o günlerinide görürürz :D bende bi ise yaramadi umarim sen iyi birseyler yaparsin ayrica abla ben seni Informatik bölümü saniyodum tecknikerin mi olacaksin ^o) herneyse basarilarinin devamini diliyorum Allah yardimcin olsun

3/11/10

Merhaba,blogunu bi müddettir takib ediyorum.Umarım herşey gönlünce olur ;) Yakında bende Viyana'ya taşınıyorum..Uzun zamandan sonra ilk yurtdışı maceram olucak..Heyecanlıyım,endişeliyim,gerginim..Umarım Viyana'da senin gibi dostlar edinirim :)

Yorumlariniz icin tesekkürler, bu arada yeni isimlerinde yorum yazdigini görmek sevindirici ;) Yani gizemli takip edenlerin kendini belli etmesini seviyorum :)
Basari ve güzel dilekleriniz icin cok sagolun arkadaslar :)

Bu arada Ayse Viyana'ya tasiniyormussun, ögrenmek istedigin birseyler olursa sorabilirsin elimden geldigince yardimci olurum, Google amca kadar olamasamda :P

Hepinize sevgiler :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top