18

Senin bir ismin olmali Ney...♥

Bugün zil caldi ve beklenen postayi almak icin dogru kapiya...
Kardesime bundan bir ay öncesi bir Ney siparisi vermistim, o Istanbul'da, hem fiyat olarak daha makul olur diye düsündüm. Ama o Aralik ayi icinde dogumgünüm gectiginden, bunu bana dogumgünü hediyesi olarak gönderdi :) Birde dayisi kizima eglenceli bir kalem yollamis Ney ile birlikte, cok sevdi ve tüm gün kullandi.
Farkettimde artik kizimda gelen paketlere postalara bayiliyor, benden önce acma girisimlerinde bulunuyor, yaris ediyoruz adeta :D
2012'de bir enstrüman calmak istedigimi dileklerim icine yazmistimya hani, aklimda Ney vardi...

Önce ondan gelen mis kokuyu farkettim, güzel bir koku vardi üzerinde.
Sonrasi ise $öyle gelisti;
Ilk bir saat icinde Ney'e üfledim durdum ama sadece nefesimin gittigini duymaktan baska ses cikmadi, o ara sinir oldum hafiften :P Sonra "Bu Ney sana sabri ögretecek" deyip kendime yeniden denedim. 
Bir ara hafif ses duydum ve sevincle kahkaha attim, kizimda benimle gülüyor :D 
Bir süre sonra farkettim o ses sadece dudagimin cikardigi isliga yakin bir sesmis (islik calamamda normalde :S)...Bu arada basladim yine kendi halime gülmeye, ben gülüyorum kizimda gülüyor bana bakip bakip :D
"Bazisi birkac gün, birkac haftada ses cikariyormus, sende ne cabuk sevindin öyle havaya giriyordun söndün :D" diye söylendim kendime...
Bir süre mola verdim, sonra yeniden denemeye koyuldum. Neyle olan bu ikinci saatin icinde bu defa gercekten ses cikardim ve arada bir tekrarliyorumki ses cikarmaya agzim alissin iyice diye :)
Yalniz bu ses böyle duydugum kulaga cok güzel gelen bir ney sesi gibi degilde kalin biraz, acaba zamanla mi ses oturacak yerine anlamadim gitti :P Borazan sesi gibi benimki :P
Suanda neyimle gecirdigim ilk günümün sonu, biraz tansiyonum düsmüs olabilir üflemekten, birazda dudaklarim uyusmus gibi olabilir ama mutluyum :)
En azindan ilk gün ses cikarmak bir basari oldu bana.
(Besmele ve abdestli baslamanin faydasi olmus olabilir mi...)
Bu konuda arastiriyorum ve blogumda da paylasirim arastirmalarim dogrultusunda, yeni baslayanlara da destek olmasi amacli ;)

Aranizda Ney calan birinden püf noktalarinin özetini almayi cok isterim :)
Yardimci olmak isteyen?

Canim kardesime tesekkürlerimi gönderiyorum buradan da, ögrenince ona özel muhakkak calmayi istiyorum birgün...

"İkiye ayırdılar seni, can denen şeker kamış dalından
İçin boş, yok bir tek bir kıvrım, sinen delik deşik, göz göz...
Feryadımı hafızana kaz, bir kez inle benim için derinden!"

18 comments

güle güle kullanmi denilir(:
ne denilir bilemedim simdi ...

ama senin adina mutlu oldum bende benimde hep enstrümanlara karsi bir bagim var senelerdir istesemde gerceklesemedi o yüzden bunu istemenin nasil birsey oldugunu cok iyi bilirim (:

neyin cok zor bir enstrüman oldugunu duymustum, cok sabir gerektiriyormus insallah en kisa zamanda calabilmen dilegiyle :)

4/1/12

öncelikle hayirli olsun hediyen,gercekten süper bi hediye olmus kardesininde eline saglik...ney sesine bayilirim,beni alip baska baska baska alemlere götürür..bende calmak cok istiyorum hatta bunun icin kursada gitmeyi düsünüyorum,sen ders almayi düsünmüyormusun cnaim?yani kendin deneyerek mi ögreneceksin?
hemende kelebek kondirmussun üstüne;-)

Neyin tutus ve ufleme teknikleri var. Onlari ogrenmelisiniz youtube da videolari vardir muhakkak ..birde size tavsiyem diyafram calismasi yapin yoksa cok yorucu olucaktir . Hayirli olsun ..

Bir aralar ben de çok istemiştim ama ellerin uygun değil dediler :(

Çok güzel:) Umarım kısa zamanda çalarsın da bizler de dinleriz:)

guzel gunlerde cal insallah.
birgun calarken video cekersin paylasirsin, olmazmi?

inşallah öğrenirsin canım..ney sesine bayılırım ben de.gerçekten çok duygusal ve tasavvufi..

tabi ki besmele ve abdestt ! canım ne güzel bir uğraş. ben de istiyorum aslında ilerde. neyse sen iyice pişir bakalım biz arkandan gelelim ;) sevgiler :)

gerçekten sesi tam bir huzur kaynağı,inş kısa zamanda hakkını verirsin canım :)

Çok güzel ya!kolay gelsin sana.Güçlü bir sakinleştirici ney:))
Sevgiler...

insanın istediği beklediği bir şeye sahip olması onunla birşeyler başarabilmesi ne kadar güzel değil mi?bu konuda başarılı olmanızı diliyorum ayrıca yeni yaşınızda hayırlı olsun Allah sağlık huzur ve mutluluk versin.
bende bloğumu yeniaçtım haftası bile gelmedi daha ziyaretinizi beklerim:))sevgiyle kalın..

Ney e üflemesi gerçekten zor olsa gerek. Kolay gelsin size
Yeni yıl dileklerinizin ilk gğnlerde gerçekleşmeye başlaması ne kadar güzel

Cok sagolun degerli yorumlariniz icin :) ELinize saglik.

Zelis bir kursa gitmeyi düsünüyorum tabiki, burada var birtane ama gec kaldim mi kayit icin yahut belirli bir tarihi mi beklemem gerek arastirmadayim su siralar ;) O zamana dek bekleyemem ben evde deniyorum hergün. Kelebegin Ney'i kelebekli olsun istedim :)

fattosh evet o videolar dersler cok yardimci gercekten ;) takip ediyorum.

isterenklihayat elleri uygun olmamak nasil yaa :S Benimde henüz tutus seklim yok, elimle tam o durusu saglayamiyorum ama bu acemiliktendir diye düsünüyorum suan icin...

Arkadaslar ögreneyim size calicam birsey insallah ;)
Bakalim ne kadar yol katetmek nasip olacak..Esim henüz hic ses cikaramadi... :P

Hepinize sevgiler.

7/1/12

Bunlar harika ama ya :(( bende çok istiyorum çalmayı inş. evlenince eşim göndercek kursa :) bakalım muhakkak öğrenmek istiyorum zaten şiir seslendiriyorum o zaman fon müziğinide kendim çalar kendim okurum şiirlerimi .) kaça aldınız acaba

1Gül, insallah sende birgün bizlere kursa basladigin haberini verirsin :)
Ooo siir seslendirmek cok güzel, süper bir fikir olusturmussun bile kafanda Ney ile birlikte ;) Umarim gerceklesir. Sevgiler

19/1/12

Merhabalar efendim. Ben PCkolok Özlem.. www.ozlemdiler.com

Sayfama uğrayıp yorumsuz bırakmayışınız kalben muhabbet beslememe vesile oldu. Tekrardan teşekkür ederim.

"Ney" çok isabetli bir karar olmuş. İnşaallah en kısa zamanda "rast" perdesinde bulursunuz kendinizi :)

Ben "Ney" üflemeye bir rüya ile başladım. Uyanır uyanmaz "Ney" bulmalıyım dedim. Şükür ki karşı komşumuzun "Ney" üflediği aklıma düştü. Soluğu kapısında aldım ardından "Ney'i" :) Hemen odama koşup üflemeye başladım bir saat gibi bir sürede kulağımı okşayan bir sesle kendime geldim. "Ney" üflemesemde elimden düşmüyordu. Bahsettiğiniz gibi O kokusu yok mu o kokusu. -ohh- Üflerken ağzıma bal akıyordu sanki. "Ney" ayrılır ayrılmaz dudağımdan, tadı damağıma düşüyordu. "Aşk" bu olsa gerekti..

O günlerde gönlüme düşen ve kaleme aldığım bir kaç dörtlük paylaşmıştım bloğumda. Size ithaf ediyorum şimdi..

Umarım derdiniz "Ney" olur.

http://nurulenvar.desenblog.com/#15172

Muhabbetle...

Ceyda ablam ben senin postlarını kaçırmam hiç ama bu postunu nasıl kaçırmışım anlamadım :S

Ben de bloğunun sağ kolonundaki ney ve tarih yazılı şey ne acaba diyordum. Neyle ilgilenmeye başladın filan öle bişiler olduğunu anlamıştım ama bu postu görünce şimdi tam anlamıyla anladım onun ne olduğunu :)

Ay ne güzel ya; güzel güzel sesler çıkarıp huzura erişmen dilağiyle :)

@FulyannaFulyacim gözden kacar arada olabilir :) Evt sag tarafa ekledimki ilk tanisma animizi unutmayayim hic diye :P
Sagol, insallah :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top