20

NEY'den gelismeler ve Yaglanmasi

Aksam simsekler cakiyor ve gök gürlüyordu... 34 derece civari olan gündüz sicaginin yerini hafif serinlik almasi nasil güzeldi...Bir önceki yazimda da gectigi gibi yagmura zaten hastayimya ben, birde bu coook asiri sicak sonrasi yagani hele cennetten gelmis dünyaya gibi :) O havada balkona cikip Ney üflemek vardi ama hem saat cok gec hemde benim sadece la, si, do, re notalarimi da kimse duymak istemezdi :P Simsek bana dogru gelir diye de hafiften ürperir miydim acaba :P 

Biliyorsunuz suradaki yazimda bahsetmistim ilk defa sizlere Ney'imden (simdi ney diye saka falan yapmayin sakin :P)...Sonrasi tek tek perdelere ulasmaya calistim, Neva, Cargah, Segah, Kürdi ve birazcikta Dügah derken bir türlü Rast perdesine ulasamadim...Yani birkac kez basarsamda üzerinde daha durmadim diyeyim.
Bu sekilde bir eser üflemeye de hic gecmek istemedim. Önce cok net seslere ulasip öyle eser üflemekti hedefim...Yinede üflemek icin basit bir eser ararken öylesine, karsima cikan eserlerin notalarini okuyamadigimi farkettim, yani okuldaki nota bilgisi coktaaan ucup gitmis...
Böyle ilerleyemeyince bir süre ara verdim ve kursa baslasam iyi olacak diye düsündüm, kursta düzenli olup en az 6 aylik oldugu icin Ramazan ayi bitsinde ara vermeksizin gitmis olayim... Yalniz gecen gün kurs yeriyle yeniden yazistim, daha Subat ayinda bana verdikleri fiyatla simdiki fiyat arasinda bayagi fark var, ne cabuk böyle zam vurmuslar üstüne :S
 Durum bundan ibaret, tabii ben arada Ney'i mi yine elime aliyorum, konusuyor, seviyor ve yagliyorum...

Bu yazimda Ney nasil yaglanir onu aciklamak istiyorum özellikle yeni olanlar icin belki faydasi olacaktir! 
Arastirmalarima göre Ney icin en cok önerilen yag findik yagi ama bulamazsanizda badem yagi olur. Ben eczaneden badem yagi aldim 50-100 ml civari, bir dahakine findik yagi siparisi vericem getirtmeleri mümkünmüs...


Ney'imizin tüm perdelerini (deliklerini) minik bantlarla kapatiyoruz, sonrasinda baspare üstte olacak alt kismi sol avucumuzun ortasinda olacak sekilde tutuyoruz. Baspare'den (üfledigimiz kisimdan) bir miktar, yaklasik 20 ml yag döküp hemen asagisina kadar ulasmadan yatay halde tutuyoruz Ney'i. Yani bir ucu sol avucumuzda diger ucu sag avucumuzda en alt ve üstten yag disari cikmasin diye sikica tutuyoruz yatay sekilde bir saga yatik bir sola yatik salliyoruz ki icindeki yag her tarafa ulasabilmesini saglamaya calisiyoruz... Bir miktar hareketler yaptiktan sonra Ney'imizin icindeki fazla yagi yine geri sisemize akitabiliriz, daha damlamiyorsa bile icinde yag kaliyor, yani dikey halde bir gece böyle beklemeli, altina bir bez koyabilirsiniz akacak yagi emmesi icin...Birde dis kismini da ellerimizde kalan yag ile yaglamayi unutmuyoruz. Baspareden müzik kutusuna dogru bir damla da gül yagi damlattik mi tamamdir, geriye bir gece dinlenmesi kaliyor yukarida bahsettigim gibi... Yapistirdigimiz bantlari cikarmayi da unutmuyoruz :P

Ben bu sekil yapiyorum, bilmem tarif edebildim mi :S Ama Ney saticilarinin bir yag teknesi oluyor ona batirip cikariyorlar, bizler bir tek Ney icin eve yag teknesi alip yapamayacagimiz icin en pratik sekli böyle geldi bana ve bunu uyguluyorum...

Sorusu olan? 
Var mi icinizde birseyler üfleyebilenler? 
Her türlü önerilerinize acik oldugumu da belirteyim ;)

Umarim kursa gidebilirim, o zamana kadar mevcut bilgimi pekistirmek ve kaybetmemek adina ara ara nota üflemeye devam edecegim...

Ney'ime not: Seni hergün üfleyecektim ben öyle anlasmistik aslinda bunu bir süre sürdürdüm sonrasi yapamadigim icin üzgünüm :/ Seni üfleyerek birlikte ucup gidecegimiz günleri bekliyorum özlemle...

20 comments

21/6/12

ney üflemek ne kadar doğru bir tercih, okurken ve çalışırken ney dinlemek gibisi yoktur.

21/6/12

gitar, saz, darbuka v.s. artık çoğu kişinin çalmazsam döverler mantığıyla baktığı müzik aletleri olmaya başladı ( çalındığından değil ya, maksat sırtta taşımak). bu ortamda ney i tercih etmeniz takdirlik.

ney diye bi espri gerçekten yapmayacaktım, siz de yapmasanız olurmuş..:))

Çok teşekkürler canım bu bilgiler için ve fotoğraflamarın çok çok güzel olmuş çok sevdm bunu :) harika biliyomusun cumartesi kursa yazılıorum inş ii şeyler öğrenirim öğrendikçe paylaşırım. :))

21/6/12

harika bir ses neyden cıkan insanı kendine hayran bırakyo.eminimki en iyişekilde çalacaksın .
ALLAHA emnaet ol

@Dürr-i YektaTesekkürler :)Insallah bende basaririm bir gün güzel birseyler üflemeyi ve duygularimi daha iyi yazarim o zaman :)

@acıdan_geçtim_güzelleştimEvt katiliyorum özellikle gitar ve saz kurslari cok yaygin, maksat sirtta tasimak fikri ise komik geliyor, nereye kadar...
Cevremde herhangi bir enstrüman calan yok, tercih etmemde son yillar okudugum Mevlana etkili olmus olabilir...
Espri olayini aslinda o an aklima geldigi icin yaziverdim. Tesekkürler yorumunuz icin.

@1Gül (Roseone)Seve seve yazdim, yazarken aklima geldin :)
Oo süper yaa, hemen Ney gelir gelmez kursa da basliyorsun, tamam ögrendikce senden birseyler bekliyorum ona göre ;)

@fatmaSagol Fatmacm, umarim dedigin gibi olur :) Sende Allah'a emanet ol.

Adsız
22/6/12

Merhaba kelebek gibi zaman zaman sitene girip yazilarini okuyorum keyifle ,buarada findik yagi demisken viyanada türk marketlerinde findik yagi bulabilirsin ben kurabiyelerimde ve kiazartmada kullaniyorum :)kolay gelsin sevgilerle

@AdsızMerhaba, tesekkürler yardimin icin, Türk marketlerinde hic dikkatimi cekmemisti, bakacagim Ney icin uygun mu... Bu arada keske ismini yazsaydin :) Yukaridaki yeni yazimda bir bulusmadan bahsettim katilmak ister misin? Sevgiler :)

Sabahtan yazayim babam gelmeden ;)

Nekadar guzel not yazmisin ney'ine :)
Ben bile duygulandim o bu sozler karsisinda ne oluyordur acaba :p Insallah en kisa zamanda guzel bir sekilde ogrenir o yagmur altinda neylinne birlikte sesini dinlersiniz ;)
Bu arada okadar guzel bakim yapiyorsun ki mest olmamak elde degil.. Badem yagi, daha sonra 1damla gul suyu .. Bebek gibi besliyorsun :)
Ney olmak istedim yahu :p

Guzel hafta sonlari dinlerim canim :*

Adsız
23/6/12

Merhaba tekrardan, findik yagi tek cesit olur diye dusunuyorum ama yinede ney icin uygun mu degil mi bilmiyorum.Bulusmaya katilmak isterdim ama maalesef buara cok yogun calisiyorum.
Sevgilerimle Nur.

@AdsızAnnemde göndermisti cok kücük bir sisede aktardan almis tuhaf geldi onu hic sürmedim mesela...Hemde yogundu...Benim bildigim badem yagindan daha da akiskan olmasi gerek. O yüzden bir bakarim dedim :)
Insallah bir baska bulusmaya katilmak nasip olur diyelim o halde Nur :) Sevgiler

@KeleBek MisâLi ...Evt cok iyi bakim yapiyorum kendisine, ama varya mis gibi kokuyor üflerken insanin burnuna geliyor o mislik :) O bir nevi bebek sayilir malum kizim büyüdü :P
Sanada musmutlu bir haftasonu klbkcim ;)

Adsız
23/6/12

O zaman turk marketindekini deneyebilirsin ayrica kizartma yaparken de mutlaka findik yagiyla yap derim o kadar lezzetli oluyor ki anlatamam :)hak vericeksin eminim :)

@AdsızTamam bu tavsiyeni uygulamak istiyorum insallah ;) Tesekkürler :)

15/11/13

Selam, buldum neyle ilgili yazını. :) Kursa gidebildin mi? Ben de neyimi yağlarken önce badem yağı kullanıyordum ama badem yağı neyde yapışkan tabaka bırakmaya başlayınca ve fiyatı fındık yağına göre çok pahalı olunca fındık yağı aldım. Bildiğimiz markette satılan fındık yağı. Ben de neyi strech filmle tamamen sarıyorum. Alt kısmı da dahil. Başpareyi çıkarıp oran yağı aktarıp ağzına kadar dolduruyorum. Yarım saat kadar bekletiyorum. Sıkı sarmamışsam sızabiliyor. :( Daha sonra şişeye süzdürüyorum. Zaten dış kısım da bu arada ben döküp saçtığım için yağlanıyor. :)Benim de bir tekne temin etmem lazım ama boru satan bir yer bulursam yaptırmak istiyorum. En azından etrafı çok yağlamam :)Bu arada ney üfleyen birisini bloglarda bulduğum için çok mutluyum. :)

@Yelda KayaMerhaba, öncelikle bloguma hosgeldiniz :) Badem yagi daha uzun süreli yaglamamayi da sagliyor gibi geldi bana, yani yag daha kalici koruyor ama akiskanlik ve Ney'deki durusu yönünden iyi degil evet...
Kursa gidebildim cok sükür, bir okul dönemi boyunca gittim ve bayagi yol almaya baslamistim ki ara vermem gerekti, Umre'ye gittik. Sonrasi kursa baslamak icin bir türlü firsat bulamadim, ara verince eski istegim de biraz söndü sanki :/ Bildiklerimi yeniden tazelemem gerek. Kursun kesinlikle cok faydasi oluyor, evde ögrenilebilecek birsey degil...Insallah Ney'im bana küsmemistir ve yeniden onunla ilgilenmeye baslarim.Size de bu alanda basarilar diliyorum, hangi seviyedesiniz acaba?

16/11/13

@KelebekGibi Merhaba,
Uğramadan geçemedim. Ben geçen yıl 2 ay kadar kursa gittim. Birinci kademe kurs ve ikinci kademe kurs açılmadı. Böyle olunca ben de evde kendi başıma parçalara çalışıyorum. Ya da bildiklerimi tekrar ediyorum bazen. Dem seslerini hala öğrenemedim. Öğreten olmadı esasında. :( Çarpmaları biraz yapabiliyorum ama bir hoca kontrolünde olsa daha iyi olacak. Özel ders veren bir iki kişi duydum ama saati çok pahalı maalesef. Şu an kendi halimdeyim diyebilirim. Ama anladığımkadarıyla sen çok iyi bir seviyeye gelmişsin. Rabbim devamını da getirsin. Neyini küstürme canım. Görüşmek üzere

@Yelda KayaEvde devamini getirebiliyor olmak cok önemli...Ben artik bazi pesrevlerden üflüyordum ama tabiki baslangic seviyesi bir üflemeydi bu :P Ney de seviye konusunda birsey diyemeyecegim hocamizin üfledigiyle ögrencinin üfledigi arasinda bayagi fark oluyor, seneler gerekiyor sanirim tam oturmasi icin notalarin ve sesin...Insallah Ney bana küsmemistir ve ben vakit ayirip devam edebilirim...Görüsmek üzere :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top