6

Bambular Sarardıysa...



Fotograftan da görüldügü üzere bu yazimin konusu bambu bitkisi olacak. 

Evde, is yerinde kolayca bakabileceginiz bu bitki bence oldukca güzel ve dekoratif. Aydinlik bir ortama yerlestirip 5-10 günde bir suyunu tazeliyoruz hepsi bu (baska birsey yapmiyorum).

Benim bambulardan bir tanesi yukarida sol tarafta gördügünüz gibi sararmisti ve o sarilik gittikce asagi dogru iniyordu...Buna cözüm olarak 2 diye numaralandirdigim yerden (en son saglam bogumun üstünden) kestim. Kesilen bogumun üstüne mum damlatarak kapatiyoruz orayi, sagda mumlu bölgeyi görebilirsiniz...Sararmis kestigim kisimdaki yeni cikmis yapragi (1 numarali kisim) dikkatlice aldim oradan suya koydum ve arkadasima hediye ettim :)
Devaminda bir süre sabrediyoruz, sagdaki fotografta görüldügü gibi yesil güzel bir yaprak cikiveriyor :) Yani bambu tamamen hastaliktan kurtulmus oldu (hastalikli kismi ne kadar önce ayirirsaniz o kadar iyi...).

Umarim birilerinin bambusunu kurtarmaya yardimci olur bu yazim :)

Ciceklerimizin hep saglikli kalmalari dilegimle.

6 comments

çok güzel bir bilgi :) teşekkürler

Bende bu aralar evime çiçek alıyorum. Bulursam bambu da alayım :) sende görünce gözüme hoş göründü. Tesekkurler faydalı bilgi için minnak :)

11/9/13

Bambu deyınce aklıma Pandalar geldı oglum da Panda delısı olunca hemen baslıga tıkladım. Bambu bıtkısını evde beslemek ıyı bır fıkır aslında boylece oglum da sevınır. Tesekkurler guzel fıkır ıcın

11/9/13

Ben suyunu değiştirmiyorum, azaldıkça ekliyorum, sağlığı gayet iyi, arada birkaç dal atıyor, yenileri çıkınca eskilerden biri sararıyor...

12/9/13

Super bilgi ama benim bambular coktan copu boyladi ne yazik...

13/9/13

çok güzel pratik bir şekilde anlatmışsın ablacım

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top