43

10 yılın hikayesi

En son yazimdaki özel günü aciklamanin zamani geldide gecti bile :) Icimden döküldügünce baslayayim o halde bir yerlerden...


Hayatta en güzel ve en kötü günleride esimle gecirdim. 
Benim hayat sinavim sanki onunlaydi...
2011'den itibaren büyük sorunlari atlatmayi basardik. Hatta söyle diyebilirim ki birbirimize yeniden asik olduk gibi...Bakisimiz bile degisti ki bunu ben 2010 yilinda rüyamda görsem düsünemezdim...Ipler kopmak üzere bir dönemdi cünkü o zamanlar...Sorunun ismini dahi yazmak ya da bahsetmek istemiyorum, bir bagimlilik türü, maddi kayip verdiren birseylerdi...Ne psikolog, ne terapi ne baska birsey...bize Allah yardim etti. Insan bir medet arayisiyla gidiyor tabiki bu tip yerlere ama hic faydasi olmadi, oturup konusup konusup ciktik her defasinda...
Ne zamanki esim Rabbime yöneldi, bir adim atti karsiliginda 10 adim geldi Rabbim :)
Ben bizzat cok iyi gözlemledim her degisimi... 
Inanamiyor insan! Bir kisi nasil bir halden bambaska hale girebiliyor diye..."Seytan bu kitaba cok kizacak" serisiyle basladi okumaya, cok etkilendi. Seytanin onu nasil kandirdigini bizzat hissetti kitapla...
Sonra 5 vakit namaza yöneldi, devaminda baska kitaplar okumaya basladi (üstelik öncesi pek kitap okumayan birisiydi...). Esim asil olan kimligine girmeye basladi, yani onu aslinda o sekil tahmin ettigim kimligine...O sorun disinda zaten baska sorunumuz hic olmamisti. Eskisinden daha da özenli, daha da yardimsever, daha da kibar olmaya basladi, pozitif olarak sasirtiyordu beni, bu kadarini beklemiyordum. Yüzünün rengi bile bir baskalasmisti, gülümsemeyi hic ihmal etmeyen biri oldu, sünnet diye...

Ara ara seytan onun boslugunu yine kolladi ama bu defa kararliydi, hafif ayagi takilacak gibi olsada hemencecik kalkti geri, bu yol baskaydi cünkü, Allah yoluydu, tabikide seytan onu rahat birakmayacak hic...
Ben vardim hep, onun tabiriyle "onun melegi" :) Bazen konustum, bazen bekledim, bazen aglamam gerekti, bazen dua etmem, bazen cok sabretmem gerekti...Ama yinede ona arkami dönemedim hicbir zaman, cünkü biliyordum ki o yanilan biriydi, yardima ihtiyaci olan, gözlerindeki perdeyi birinin kaldirmasi gereken biri...
Bana hep dua ediyor 2011'den beri...Su getirsem, yemek pisirsem, bir ricasini yapsam...herseyde. "Elimden gelen, sana verebilecegim en güzel karsilik sana edecegim dualar olacak" diyor.

Bunlari yazmak istedim, cünkü bir ara sorunumuz oldugunu eski takipciler bileceklerdir...Devami da iste bu yazim olsun. 

Biz mutluyuz, biraz borclu (6 yilda bitecek ins.) ama umutluyuz...
Egerki dogru yola böyle girmesi gerekiyormussa da varsin olsun :)
Hala el ele, göz gözeyiz...Bize 10 yil yetmedi, hatta daha yeni basliyoruz :)
Ilk yillar cahildik-cocuktuk, sonra ara ara sorunlar, derken yogunlasti bu sorunlar ve biz ucurumun kenarindan geri döndük güzel bir kir bahcesine dogru kosa kosa :) Simdi dahada ilerilere gidip daha o ucuruma hic yakin olmamayi istiyoruz.
Yeni basliyoruz evet; birbirimizle gecirdigimiz vakitleri seviyoruz, bana ummadik anda güller geliyor, (eskiden yapamadigimiz birsey) sohbet edebiliyoruz...
Inaniyorum ki bize daha nice 10 yillar yetmeyecek, sadece dünyalik degil sevgimiz...

Yani kisaca evliligimizde 10 yil bitti ve 11'e girdik :)

Esimle gurur duyuyorum, azmini hayranlikla izliyorum. Senelerdir birakamadigi sigarayida 2011 yili icinde birakti..."Sen olmasan ben hictim, bu gücü senden aliyorum" dese de bana, Allah'in yardimi ve kendi istegi olmasa olmazdi bunlar... Herseyde vardir bir hayir, en kötü ser olarak gördüklerimizde bile...

Son olarak bu konuda diyeceklerim: Esiyle yahut tanidiklariyla benzer sorunlar yasayan varsa, ümidinizi asla yitirmeyin! Düzelmez artik, bu bagimliliga alistimmi birakilmaz demeyin! Rabbim "Ol" deyince oluverir hersey.
Zorlu bir dönem ama sabrinizi ve sevginizi eksik etmeyin o kisiden, yeri gelip es degil arkadas olun, yoldas olun...Evlilik bu degil midir ki zaten...Birlikte düsüp kalkmak, yahut düseni kaldirmak...

Hepimizin yuvasindan huzur hic eksik olmasin, cünkü onsuz hayatin hic anlami yok!

(Biraz uzun oldu ama bu aslinda özetti...)

Hee birde, gecen yolda basbasa yürürken "kimse inanmaz 10 yillik evli oldugumuza, yeni evli gibiyiz" deyip gülüstük :P

 Sevgiler

43 comments

maaşallah allah nazarlardan saklasın..
en zor sınavdır herhalde aile geçimsizliği.rabbim herkese nasip etsin bu mutlu sonu :) sizin de mutluluğunuz daim olsun...

Ahh bilirsin ki senden ve (ayşemden) bunları okumak, mutluluklarınızı hissetmek, gülümseyen yüzlerinizi hayal etmek beni nasıl da mutlu eder. Her daim dualarımdasınız canımıniçi, rabbim mutluluğunuz 2 cihanda daim etsin, daha nice 10 seneleriniz olsun aynı yastıkta İNŞALLAH. ♥♥♥

21/3/12

şuan okurken
kendimde aynı durumdayım benim olayım senden farklı ama yaşananlar aynı boşanma aşamasına girip çıkıyorum ve artık adam olmaz diyorum her ne kadar kabullenmek istemesemde :(
çok konuştum ama beklemedeyim Allahım inşallah benim eşimide imana getirsin diyecek hiçbir şey yok size maaşallah
hiç ayrılmayın

21/3/12

Sana icimden sarilmak geldi yazdiklarini okuyunca. Güzel insan. :-) Rabbim emeklerini zayi etmemis, dualarina icabet etmis, ne mutlu sana ve esine. Senin adina cok mutlu oldum. Bundan sonra insAllah hersey daha da iyi olur. :-)

Allah bozmasın aile geçimsizliği çok zordur ben ailemi 3 kez kaybettim Rabbim tekrar yaşatmasın..
Dualarım sizinle..sevgiler cnm.

21/3/12

su gibi aktı yazılar,gözlerim doldu hafiften herşerdede bir hayır vardır a çok güzel bir örnek oldu.ALLAH mutluluğunuzu daim etsin inş.

çok güzel bir post olmuş..Rabbim kulunu darda bırakmırkı hiç..yeterki duada istikrarlı olalım..Allah bozmasın..Rabbim eşinle muhabbetini daha da artırsın iki cihanda saadet nasip etsin..MAŞALLAH size ..

çok duygulandım Rabbim daim etsin inş..

Adsız
21/3/12

Rabbim mutluluğunuzu huzurunuzu bir ömür daim etsin inşallah. Bende bu aralar zor zamanlardan geçiyorum çok dua ediyorum sabır çekiyorum sessizce bekliyorum birgün herşey güzel olucak inşallah. Şuanda kavuştuğun huzurun gibi güzellikleri rabbim bizlerede nasip etsin inşallah. Dualarında benide unutma. İnşallah senin gibi güzel bir yuvaya sahip olurum.
Allah'a emanet ol.
Sevgilerimle...

21/3/12

Ne desem bilmiyorum. Yüreğimin üstüne bişey oturdu. Senin yıllarca varmış. İnşallah bir daha olmaz. Cııız etti. Seviyorum seni. :)
Rabbim fırsat vermesin. Herkesi yuvasında mutlu ve huzurlu eylesin inşallah amin.

21/3/12

maaşallah allah bozmasın ve hep daim etsin mutluluğunuzu

Biz kadinlarin sabrina gercekten hayranim. Umarim esin ömrünüzün geri kalan zamaninda senin kíymetini bilir ve cok mutlu olursunuz..

Nice nice 10 yılları sağlıkla ve huzurla geçirin inşallah ve rabbim zor durumda olan herkese yardım etsin

Adsız
21/3/12

RABBİM ZORDA OLAN HERKESİN YANINDA OLSUN...Seni sabrından ve anlayışından dolayı bir kez daha takdir ediyorum...Allah yuvanızdan mutluluğu,huzuru hiç ama hiç eksik etmesin...Sabrın sonu selamettir.sen sabretmeseydin bu mutlu günleri göremezdin canım...Rabbim sizi korusun.

bin kere maşallah ozaman size :)
içim burkulsada okurken yaşamış kadar olsam da mutlu sona ulaşmanızdaki güzellikler evinizden hiç eksik olmasın inşallah.
bütün çiftlerin ve benim de diyim hadi ,)

Bu yazini okuyunca nasil sevindim nasil sevindim anlatamam!! Masallah, rabbim nazarlardan saklasin! Bu tür zorluklari malesef bildigim icin, ne kadar yazsan az! :) Keske her evli çift bu sabri gösterebilse. Huzur yuvanin temeli ve kimsenin yuvasindan eksik olmasin dilerim. Zorlugu veren de O, sabredene mükafati veren de.

Mutlulugunuz daim olsun!

Nice senelere!
öpüyorum!

21/3/12

MAŞALLAH BAREKALLAH. BENİM İÇİNDE DUA EDERMİSİNİZ.BENDE ÇOK ZORLUKLAR ÇEKİYORUM.DUALAR EDİYORUM.İNŞALLAH BİR GÜN BİZDE MUTLU OLABİLİRİZ.MUTLULĞUNUZ DAİM OLSUN AMİN

Nasil sevindim nasil sevindim anlatamam!!! Masallah masallah, Allah nazarlardan saklasin! Sabrin sonu selamettir diye bosuna dememis büyüklerimiz. Derdi veren de O, mükafatini veren de. Ama bu sabri gösterebilen çok az insan var ne yazikki. çevremizde sürekli görüyor, yasiyoruz. O zor günlerin ne demek oldugunu çok ama çok iyi biliyorum. Insallah herkes alninin akiyla çikar bu sinavlardan.

Rabbim evinizin huzurunu, bereketini, nesesini daim etsin! Daha mutlu nice senelere insallah!
öpüyorum canim!

21/3/12

Canim kelebegim nasil sevindigimi tahmin ediyorsundur.
Allah nazarlardan saklasin sizi ve bir ömür boyu sürsün mutlulugunuz.

Caniiim beniiiiiim :)
Insallah bundan sonra hep boyle mutlu kalacaksin. Ne kadar mutlu ve herseyin yolunda oldugunu yazilarindan anlayabiliyorduk ama boyle okuyunca icim daha bir tuhaf oldu daha bir sevindim. dedigin gibi eski okuyucularindan olarak ne yasadigini unutmadim, zor gunlerdi :( sabrettin ve sen kazandin .. senin ve kizin, tabikide esin adina cok seviniyorum. Ve inan esinle bizde gurur duyuyoruz bu degisimini okuyunca.

Kocaman MASALLAAAH!!! :))

Kaldera Volkan, ablam beniiim seni cook seviyorum :))

MAsallah, Allah´im nazarlardan korusun. Rabbim yuvanizdan mutlulugu, huzuru hic eksik etmesin, Insallah

Adsız
21/3/12

Hiç uzun gelmedi :) hiç sıkılmadım okurken. :) Allah mutlulugunuzu daim etsin ve nice insanlara esindeki değişimi versin :) Amin :) İnşaallah

rabbim mutluluğunuzu daim eylesin inş.
sıkıntı göstermesin
hayırlı akşamlar,sevgiler:))

allah sevginizi, muhabbetinizi arttirsin canim...

amiinnn.....maasAllah deyim hemen... öncelikle kolaya kacmayipta sabrettigin icin seni tebrik ederim.... bir yuvayi ayakta tutmak gercekten kolay degil... Rabbim zor günler geciren herkese sabir ihsan etsin... insaAllah iki cihandada mutlu olursunuz...

Adsız
22/3/12

Rabbim seven, sevilen eşlerin yuvasını korusun .muhabbetlerini artırsın inşallah..belkıs sevgilerle

ebru
22/3/12

Ödev arasında okudum ama bu yazıyı yazmakla ne kadar iyi etmişsin...Allah gerçekten kulunu daraltır ama bunaltmazmış.Yaptıkların yani sabretmen hiç kolay değil...Bundan sonra her şey gönlünüzce olur inşAllah...
Hep Mutlu Olun..(:

22/3/12

çok sevindim, Allah mutluluğunuzu bozmasın.. dediğin gibi dua etmek, gözyaşı dökmek, sabretmek ve beklemek gerekiyor bazen..

22/3/12

ne kadar sevindiğimi gerçekten tahmin edemezsin.. Allaha hamd olsun.. Allah arttırsın. daım etsın.. aman kendın de oku üfür emi :) insanın kendıne de nazarı degıyor malum :)
ah cıdden cok ama cok sevındım :)
sorun olamsa dahı evlılıklerde sure ıle bazen zaman asımına ugruyor bazı seyler.. dılerım herkese yenılenmek nasıp olsun. cıdden kendımden ote sevındım bu yazına :)
oh!

22/3/12

sizin adınıza sevindim ve doğru yolu kaybetmiş yakınım adına ümitvar oldum.umarım o ve onun gibiler tez vakitte kurtulur

nihayet okudum postu cok duygulanim bugazimda dugumlen birseyler oldu ..
Cok guzel yazmisin sevgili adasim, okadar guzel ifade etmisin ki icindekilerini ve yasadiklarini ..
Eski postlarindan bir kacini okumustum ama cok uzulmustum dilim varmamisti birseyleri sormaya ki zaten sormamada gerek yoktu zira birseyleri yola girdigi belliydi, bu yazi guzel oldu :)

Rabbim yuvanda huzuru mutlugu hic eksik etmesin canim benim,
Daha nice 10.yillara insallah

not : cidden daha once yasini bilmesem, birkac yillik evlisin sancaktim ben okadar genc gorunuyorsunuz ki masallah subhanallah ;)

22/3/12

cok etkilendim...öyle böyle degil..ne kadar anlamli yazmisisn,kitaplara basilacak herkese ibret olacak cinsten..
mutlulugun daim olsun..

23/3/12

Bende o donemde baslamistim blogunu takibe ama unutmusum.. gecenlerde aklima gelmisti oyle biri vardi ne oldu ki acaba diye :P Neyse ki guzel seyler olmus MAsallah diyelim Allah yolundan ayirmasin .. en kisa zamanda bir umre yapmanizi tavsiye ederim .. Benim de babam da bu illetten vardi gencliginde bizde ailece cok cektik 3 yil once hep birlikte umreye gittik ve babam kabeyi gordugu anda gozyaslari icinde tovbesini yapti cok etkilendi oralardan (etkilenmemek mumkun degilki zaten ) ordayken hatta ara ara gozetliyordum onu uzaktan napiyor diye Rabbiyle konusuyordu ..
donuste anneme iyi davraniyordu annem "numara yapiyor gibi geliyor bana " dedi bende " bana da oyle geliyo bir 40 gun bekleyelim ondan sonra belli olur " dedim ne fenayiz dimi :P GEcen yilda annemler umredeyken ben babamla gecirdim Ramazani bol bol kaza namazlarini kiliyordu .. amma uzun oldu yazdiklarim ozetle Allah muhabbetinizi artirsin bir daha sizi birbirinizle imtihan etmesin ins ..

24/3/12

Ne kadar guzel yazmissin okurken duygulandim. Nice 11 senelere! Evlilik iyiyi kotuyu paylastin mi, zorluklari birlikte astin mi daha da kiymetleniyor. Siz de onu basarmissiniz.

Adsız
24/3/12

İnan doldu gözlerim, bukadarmı olur dedim,bukadarmı..
Benzer şeyler diyebilirim yaşadıklarımız..
Ben bi adım daha ilerideydim sanırım..
Ayrılmıştık biz baya boşanma eşiğindeydik,ev eşyalar biz ayrıydık bi imza kalmıştı ayrılmamızı resmiyetleştiricek olan..16 yaşında çocuk sayılıcak kadar Kücük yaşta yapılmış bir evliliğin ceremesini çok yaşadım bi patlak verincede ayrıldık suç bnmdi..
Ama Rabbim banada elini uzattı beni sevdğimsiz,kızımı babasız,hayallerimi hayatımı onsuz yaşatmama izin vermedi,ve bizde 11 yılımıza giriyoruz nisan 28 de
10 yaşında bi kızım
Allah için birbirini seven 1 çift olduk..
Dış dünyadan olumsuzluk yaşatan herkesi kapı dışında bırakınca biz bulduk mutluluğu :)
Allaha yanaş sen yeterki nelere kadirki o yüce yaratan..
ne psikolog,psiketrist
ne evlilik danışmanı ne anne baban
Allaha sığınınca bulduk biz birbirimizi..
Ve diyorumki bazen,iyikide yaşamışız o sorunları ,hayatımızdaki iki yüzlüleri,destek ve köstek olanları gördük..
daha sıkı bağlandık birbirimize, o bnm eşim babam ailem oldu kimi zaman sır arkadaşım nasihat verici büyüğüm oldu,hocam oldu..
bende eşimin aynen..
Deli dolu büyük sorunlu geçen bi 10 yıl ardından bizde nihayet yeniden başladık şu son 1 yılımı evliliğimin hiç bir yılına değişmem
bizde sizin gibi yeniden yaşıyoruz herşeyi geziyoruz,eğleniyoruz,paylaşıyoruz..
Kısacası mutluyuz..
Rabbim daim etsin cümlemizin yuvasını eşini ailesini esirgesin kemm gözlerden :)

25/3/12

Allah daim etsin..
Sevgiler canım..
Takibindeyim.

mutluluğunuz daim olsun kelebeğimm:)
sımsıkı sarılın birbirinize..
rabbim ayırmasın..
muhabbetle..
:)

nice 10 yıllar diliyorum
mutluluklar

canım benım sıze dıyecek söz bulamıyorum ınan.
postunu okuyunca cok duygulandım..
Rabbım doğru yolundan ıman yolundan hıcbırımızı ayırmasın ızın vermesın ınsallah.
eşinlede hep böyle mutlu huzurlu ol ınsallah..
gördumkı fazlasıyla hak edıyorsun.
benım gıbı yenı evlenecek olanlarada cok guzel mesaj verdın Allah razı olsun senden.
öperım dua ıle.

Arkadaslar Allah razi olsun güzel dilekleriniz, yorumlariniz ve dualariniz icin...Hepsine icten amin diyor ve aynisinin daha fazlasini sizler icin diliyorum.
Benim sevincime sevinip beni dahada mutlu ettiniz :)
Özellikle ayni sorunu yasayip atlatmis olanlar icin bende cok sevindim ama bu sorunun hala icinde olanlar icinse dua edecegim insallah...Hepinize yürekten sevgiler.


fattosh, baban icin inanki cok sevindim. Insan bir süre inanmiyor bu isin icinde olmus kisiye, önceki halinden ve yalanlarindan dolayi...Ama o güven zamanla yine geliyor, eskiyle cok kiyaslama yapmamak lazim sanirim...


Sahsima Münhasir, bende senin yorumunu okuyunca cok etkilendim. Benzer seyleri yasamis biri cünkü beni cok cok daha yogun anlayabilir ve hissedebilir...Bende sizin icin bu yeni baslangictan sonrasinin cok mutlu-huzurlu gecmesini temenni ediyorum. Vee belirttigin gibi bu dönemde insan kimin ne oldugunu görüyor, bizde de durum böyle oldu...Bazilari vardiki sanki öyle bu ani bekliyormuscasina sessiz gözetlediler ses vermeleri gerekirken... Olsun ama iyi oldu, belki bilinmezdi bunlar yasanilmasaydi ;) Tesekkürler icten yorumun icin :)

3/4/12

Ne güzel yazmışsınız, ne kadar samimi.
Allahım bir ömür yuvanızdan huzuru, mutluluğu, gülücükleri ve aşkı eksik etmesin inşallah. Bu kadar zor günleri atlatan bir çiftin aşkının ne kadar büyük olduğu zaten ortada. Allahım yaşatmasın tekrar, tekrar sınamasın sizi.

Şu zamanda insanlar evliliği seversen severim, dönersen giderim diye oyun gibi yürütüyorlar, halbuki işte evlilik budur, sevgi aşk budur. Zor günde sırtını dönmemektir. Sabretmektir güzel günlerin hayaliyle, etrafındaki bir sürü mutlu insana aldırmayıp acıyı sabırla kucaklamaktır, iyi günlerin geleceğine inanarak, o'na güvenerek..

Mükafatını da bu şekilde almak kim bilir ne tatlıdır :)

Kelebek fobim yüzünden pek sağ tarafa bakmadan gezdim bloğunu :)
Göreceğimi gördüm gerçi geç oldu biraz ama artık ona göre dikkat ederek okurum yazılarını :))

Sevgiler ve bu umut verici, ders niteliğindeki güzel yazın için çok teşekkürler. :)

Pontinin Takilari, benim yazim nasil samimi gelmisse size yorumunuzda bana öyle :) Güzel dilekler icin "amin" diyorum hepimiz icin diliyorum aynilarini.
Bazen mutlulugu haketmek gerekiyor sanirim, insallah haketmisizdir, bunu umuyorum...
Blogumda pek kelebek yok aslinda ama :P Bende bu güzel yorum icin tesekkür ediyorum ;)
Sevgiler

Pontinin Takilari, benim yazim nasil samimi gelmisse size yorumunuzda bana öyle :) Güzel dilekler icin "amin" diyorum hepimiz icin diliyorum aynilarini.
Bazen mutlulugu haketmek gerekiyor sanirim, insallah haketmisizdir, bunu umuyorum...
Blogumda pek kelebek yok aslinda ama :P Bende bu güzel yorum icin tesekkür ediyorum ;)
Sevgiler

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top