11

Fanusta baliga HAYIR

Baliklari cok severim, yemesini de :P
Ama akvaryum baliklarini ayri tabiki, yemem :D
Gerci esim hamsi besleyelim diye espri yapmisti önceden, sonra besleyip yermisiz güya :D

Benimde akvaryumum vardi hic resmi yok, o zamanlar digital kameramda yoktu, resim ceken telefonumda. O zamanlar dedigim hamileykenden bahsediyorum :S
Hamileyken ben ilgilenemeyince, birde kokusundan biraz tiksinince, bu görevi esimde üstlenmek istemeyince kuzenime hediye ettim, o da bir akvaryum istiyordu o siralar, simdi onlara gittikce bakiyorum gerci icindekiler ayni baliklar degil ama :( Benimkiler oraya gittikten sonra dogurdu hatta, siyah beyaz ve dalmacyali Molly'ler vardi :) Birde bir iki cesit baska baliktan.

Anlatmak istedigim önemli konuya geleyim.

Bazen cok güzel görüyorum fanusta balik resmi, görsel cok güzel evet ama hic düsündünüz mü o balik orada neler cekiyor?
Ben birazcik bu konuya degineyim o halde, fanusu olanlar birkez daha düsünsün :S

Öncelikle o fanuslar baliklar icin üretilmemistir, cicekler icin, ici genisce oldugundan bitkiler uzun süre yasasin diye, yani süs icin. Baliklar süs degil ve o nedenle neden fanusa konulsun ki? Onlar CANLI.
Fanusta baliklar strese giriyormus, bunu ben uydurmuyorum bir sürü yerde okudum nette özel balik yetistiriciler iyi bilir. Baliklar dogasi geregi gezebilmek ister, yani dibe oturan bir baligin hastalanmasi ölmesi yakindir. Fanustaki balikla cezaevine girmis insan arasinda fark yoktur.

Fanustaki balik, fanusun disbükey caminin arkasindan dünyayi sasi görür bu da o hayvana iskencedir hep. Fanustaki baligi posette beslesek aynisi, yani posetteki yasam kalitesinden pek farki yok materyalin cinsi disinda.
Bende epeydir yeniden balik beslemek istiyorum ama fanusta degil. Eskisi gibi büyükce bir akvaryumda düsünmüyorum ama kare seklinde biraz genisce bir cam yaptiracagim yahut alacagim burada birkac yerde görmüstüm, onun icine iki üc balik alirim belki kizima bir sorumluluk vermek icin, o yem verir, canli bir hayvani gözlemler :) Yani bütceniz yetmiyorsa yahut yeriniz yoksa sizde böyle birsey yapin, fanus gibi yuvarlak olmasin, köseli birsey olsun genisce! Ama en güzeli tabiki rahatca gezinebilecekleri akvaryum, bu da ilgi ve bakim istiyor kesinlikle!

Ama reklamlarda, filmlerde, bürolarda bu fanuslari daha cok görecegiz gibi, belki herkes bu konuda bilgilenene dek...

11 comments

Adsız
20/5/09

kesinlikle çok haklısın..Zaten fanusta beslenen balık çok fazla yaşamıyor :(

Çok doğru yaşadım yakından biliyorum hayvancık stresden 2 gunde gitti yemın ederım.

fansta uzun da yaşamıyor balıklar yazık oluyor iki üç gün bile dursa evde alışıyor insan üzlüyorsun ardından bir de..en iyisi fanus dediğin gibi

Çok haklısın. Zavallı hayvancıklar melül melül havasız havasız yaşamaya çalışıyorlar. Buna yaşamaya çalışmak denir herhalde.

Ben aslında evde bakılan her hayvana acıyorum.Bahçe falan neyse de...Her hayvan doğal yaşam alanında sürdürmeli yaşamını.

Sevgiler.

21/5/09

biliyordum bu bilgileri zaten orda çabuk ölüyorlar son resmini koyduğun akvaryumun aynısından bizim kaplişler duruyor ayrıca kayınvalidemlerde o akvaryum içinde balıklar var, çok araştırmıstık o modeller özel üretim bir çok fonksiyonu var

CANIMCIĞIM KİŞİSEL FİKRİM YUVARLAK TASTA DAHA RAHAT HAREKET EDER BALIK. KÖŞELİ DE ZORLANABİLİR.
ÖPÜLDÜN...

21/5/09

Baliklari cok severim, yemesini de :D

koptuğum yerdir.

21/5/09

yok bir de akvaryum balıklarını da yeseydin :))

Geçen gün kuzeminim fanusda ki balığana bakarken ben de bu söylediğni şeyleri düşünmüştüm.
Zavallı balık küçücük bir dünyaya hapsediliyor:(

23/5/09

20 yil boyunca akvaryumumuz vardi bizimde. Esim baliklarla nerdeyse akraba gibiydi:)
Kelebekim verdigin bilgiler cok dogru.Galiba burda yasklandi Fanus(tam emin degilim).
Birde lütfen Akvaryumun camina tik tik lamayin, baliklar icin o da iskence gibi birsey oluyormus.Balikcimiz öyle söylemisti.
Öpüyorum

29/5/09

benim balıklar daha yeni öldüler,aklıma geldi şimde balık diyince sen:(

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top