14

Senin Varlığın


"Hayatı güzelleştiren insanların güzelliğidir,
Kimi çaba harcayarak bir güzellik yapmaya çalışır,
kiminin varlığı ise en büyük güzelliktir...
SENİN VARLIĞIN GİBİ..."  (Iskender Pala)

Bu dizelerle basliyorum bugünki yazima :) Cünkü benim hayatimi varligi ile güzellestiren kizimdan bahsedicem. Iyiki var dedigim, onu her haliyle sevdigim, Rabbimin emaneti...minik kelebegim :)


Az önce herzamanki gibi uyku öncesi dualarini (Ihlas, Felak ve Nas) okudun ve süründün güzelce ve sonrasi bana da sürdün :) O an seni seyrettim yine herzaman oldugu gibi... Düsündümde sanirim hicbir cocuk hatta hicbir yetiskin senin yaptigini yapmaz. Hergece o dualari düzenli okuyup sonrasi vücuduna sürmen. Hele ki o sürme isleminin detaylarini gördükce takintili oldugunu görüyorum...Hergece ayni yapmaya özen gösterip hic sasmiyorsun cünkü :)
Önce yüzüne; göz altlarina-yanlarina-üstüne-kösesine :P, sonra yanaklar-burun ve dudaklar. Dudak kismina sürerken iki isaret parmaginla dudaklarinin iki kösesinden tutup yukari dogru gülücük yaptirman yok mu...Sanirim yüzümüzdeki gülücükler hep olsun diye bu sekil dua sürüyorsun oraya da...Sonra parmaklar tek tek ellenir, ayak parmaklarina da aynen tek tek sürülmelidir...Bacaklar, göbek...vs. bu sekil tüm sürme islemi biter. Yalniz böyle özenli tek kendine sürersin, bana biraz daha özet sekilde sürersin. O sürdügün dualarini cok seviyorum canim kizim. Büyüyünce de bana dua sür olur mu, cünkü sana, varligina, duana...herseyine herzaman ihtiyacim var...
Dua dedikte ben senin yasindayken Ihlas Süresi'ni, Felak-Nas Sürelerini, Fatiha Süresini, Kureys Süresini, Maun Süresini...hicbirini bilmiyordum. Sana en büyük Maasallahi ben diyorum ve bunlari ezberleyebildigin icin gurur duyuyorum. Bu okuduklarin her daim senin yoluna birer isik olarak sana gelsin insallah güzel yavrum.
Hangi duayi nezaman ezberledigini bu yazimda yazmistim ... O zamandan sonra sirasiyla Felak Süresi, Nas Süresi, Fil Süresi, Kureys Süresi (19 Subat), Maun Süresi (22 Nisan), Kafirun Süresi (Mayis-2012) ezberledin... Bu siralar Ettehiyyatu'dayiz (bunu ögrenmek istedigin icin..) Sende ki bu istek olmasaydi hergece sadece bir kez okumamizla olmazdi tabiki bu is, bunu istedigini görmek ve özen göstermen öyle güzel ki yavrum, artik her dua sonrasi bir hediye de koyduk isin icine, cünkü sen hediyelerin en güzellerini hakediyorsun.

 Cok bekledigin 6 yasina da girdin Mayis sonunda :) Dogumgününü heyecanla bekleyisin sanki 18 yasini bekleyen genc kizlari animsatti bana :P Rabbim nasip ederse birgün onu da bekleyecegiz degil mi...
Vee cok yakinda okula da baslayacaksin. 
Gecen günlerde okuluna ögretmeninle tanismaya gittigimizde cok heyecanliydin, dogal olarak. Annen kendi okula basladigi zamani bir anlatsa sana, gülersin, cünkü ben daha cok heyecanli ve korkaktim :P Okula alinacaklar listeni zevkle hazirlayacagim, hep sevmisimdir kitap-silgi-defter kokularini... Sende cok seversin insallah ve uzun yillar okursun. Simdi cocuk doktoru olmak istiyorsun, bana sorarsan gayet iyi bir meslek derim. Özellikle cocuklara yardim etmeye calismak hem onlari hem de seni mutlu edecektir. Hatta muaynehaneni bile hayal etmistik, oyuncaklarla dolu olacak, muayne olan her cocuga tatli ya da sevecegi birseyler hediye edeceksin, bende yardimcin olarak genel islerde sana yardim edecegim :P Hatta cok yorulursan eve gidecekmissin ben islerine bakacakmisim :)) Annen sana elinden geleni yapacagina söz veriyor, istersen temizlikcin bile olurum orada, caycin bile... Yeterki sen gözümün önünde ol. Azönce dua sürdügün gözlerim sulaniyor bu güzel hayalleri düsündükce...

Hatirliyor musun bir gün bana söyle demistin: "Anne keske göbek deligimizin oldugu yerde dügme olsaydi basinca kücülseydik ve yeniden basinca yine büyüyebilseydik.." Bazen kücük olma istegin var, oyunlarinda bile bebek olmak istiyorsun en cok...Hayati gördükce, büyüdükce bunu daha cok istiyor insan bitanem ama hayat dogmakla ölmek arasinda geciyor. Bu seni hicbir zaman düsüncelere koymasin, Rabbine iyi bir kul olacagina inaniyorum ve büyümen ona kavusmaya biraz daha azaliyor demek, aslinda mutluluk verici degil mi...Ölümü bir bitis olarak düsünenler korkarlar ondan, yepyeni güzel ve sonsuz bir baslangic oldugunu hayal etmesi bile cok güzel halbuki...

Keyif yapmayi cok seviyorsun ve bazen "Elhamdülillah" diyorsun keyifliyken, bu nasil hosuma gidiyor anlatamam :) Senin keyfinle ben keyifleniyorum... Rabbim onun yolunda keyifli gecirebilecegin bir ömür nasip eder insallah sana. Ama unutmaki ara ara sinavlarin olacaktir muhakkak, cünkü O bizi seviyor ve siniyor, yoksa ugrasir mi hic...

"Anne bana dua et, baba gibi biriyle evleneyim" demistin, "hatta babayla evlensem" diye devam etmistin :) Sana babandan daha da iyi bir es diliyorum kizim...Sanirim bu her minik kizin dilegi oluyor, babasiyla evlenme istegi, ama benim öyle degildi... Belki de babasiyla arasi cok samimi olan kizlar bunu dile getiriyordur. Bizde biraz uzaktan sevme söz konusuydu ondan belkide hep arada bir seviye kalmis olmasi...

Annen yazmaz yazmaz yazinca da böyle durduramaz kendini iste :)
Bunlari özellikle büyüyünce oku diye yaziyorum, belki sana güc verir, sevgi katar, destek olurlar hatta...

"Bugün sana seni sevdigimi söylemis miydim? - Seni seviyorum" (aramizda cok tekrarlanan replik) ...


Not:  Berat Kandilimiz mübarek olsun


14 comments

Annelerin yazilarini okuyunca cok duygulaniyorum, anne kiz,anne cocuk aski bambaska. din dil irk ayirt etmeden ortak dilimiz bu ask. Güzel kizinin pamuk yanaklarindan öpüyorum. Evlatlarimiza saglik,mutluluk, kötülerden ve kötülüklerden uzak bir hayat diliyorum.. ;)

MaşAllah BarekAllah..
Rabbim sahabe denginde bir evlat olmasını nasip etsin inşAllah..

Hayırlı kandiller..

canım benim rabbim analı babalı büyütsün inş.
rabbim esirgesin prensesi:)
hayırlı kandiller canım:))

5/7/12

Cesu yazini okuyanlarin arasinda en cok duygulananlardan birinin ben olacagmi en iyi sen anlarsin heralde..oyle bi duygu yogunlugu ile okudumki gipta etmemek ne mumkun?cok sey yazarim aslinda ama guzeller guzeli dila ya kocaman bir Masallah diliyorum..Rabbim korusun bagislasin esirgesin onu...ve size bagislasin.....

Ne guzel dile getirmisin gozlerim dolu dolu oldu..
eminim minik kelebek bunlari okudugunda nekadar $ansli oldugunu anlayacaktir :) Rabbim hak yolunda hayirli kul olmayi nasip etsin herbirimizin yavrularina insallah ( amin)

Babayla evlenmek degince :p benden 5kucuk teyzemi arada anlatirim ya size iste bende kucukken ona itiraf etmistim ben buyudugumde Babamla evlenicem dediydimde teyzem bana cökmüstu sen delimisin o nasil bir dusunce diye :p Dedigin gibi sanirim babasiyla arkadas gibi buyuyenlerde daha cok oluyor bu :D bizim evin en kucuk erkegide annemle evlenecegini soylerdi hep :) aaah cocukluk guzel iste ..

5/7/12

Ne kadar guzel ifade etmissin..Cok duygulandim.Buyuyen bebeginle cogalan bir suru ani..Muhtesem bisey!
Bi ara bulusalim da tanisalim ins bu buyumuste kuculmus cimcimeyle ve tabi onu yetistiren annesiyle ;)

@Vintage DuygularVIntage Duygular, aynen bende öyleyim. Anne ve cocuk iliskisi bambaska...Güzel duan icin tesekkürler, amin :)

@Seyr-ü SefamTesekkürler, sizin kandilinizde hayirli gecmistir insallah :) Ayrica duaniz nekadar güzel, amin :)

@Kübra'nın GÜNLÜĞÜKübisim sagolasin, seninde kandilin hayirli olmustur insallah. Böyle dualar okudukca mutlu oluyorum, amin :)

@zelisZelisim, bu duygulari sende yasayacaksin birgün insallah, simdi zaten anliyorsun duygularimi ama o zaman daha da pekisecek...Rabbim bu mutluluklari tüm yasamak isteyenlere yasatir insallah, amin.

@KeleBek MisâLi ...klbgim insallah severek okur o da kendini :) Duana kocaman bir amin :)
Baba hayrani bir kiz cocugu da sendin demek :) Eminim güzel bir duygudur ;)

@AishaTesekkürler Ayse :) Sende günlük tutmalisin bence, bazi duygular unutulabiliyor...Insallah tanisirz birgün ;) Bizim cimcime biraz soguktur, tek evin icinde bülbül ve evin kralicesi gibi davranir :D

Ne güzel yazmışsın. Annelerin duygularını anne olunca anlamaya başladım. Evlat sevgisi bambaşka birşeymiş öğrendim. Allah evlatlarımıza hayırlı gelecekler nasşp etsin, biz annelerini babalarını başlarından eksik etmesin.

Yanliz yorumumu tekrar okuyorumda ben neden benden 5yas buyuk olan teyzemi hep 5ya$ kucuk olarak adlandiriyorum anlayamadim gitti :p Sanirim ben ondan daha olgunum bu yuzden olsa gerek :p

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top