2

Uykun var ama uyuyamiyorsan...

7-8 saatlik deliksiz bir uykunun sırrını söyle acikliyorlar: Yatmadan yaklaşık 1.5 saat önce mutfağa dalmak gerekliymis.
Bir deneyelim mi ne dersiniz?
Tabiki mutfaga girip her caninizin cektigini yiyinde demiyorlar bu uzmanlar.
Belirli yiyecekler varmis uykuyu saglayan ve bizi rahatlatan, uykuya hazirlayan.

Bu yiyecekler nelermis bakalim;

1- Muz: Bunlara sari posetin icindeki uyku haplari isminide verebiliriz yani, insani gevsetip uykusunu getiriyormus.
2- Papatya Çayı: Sakinlestirici özelligi oldugundan özellikle sinirliligin panzehiridir bu cay.
3- Ilık Süt: Icerisindeki bazi maddelerden dolayi beyni yatistirirmis ve rahat uykuya dalmanizi saglarmis.
4- Bal: Ilik sütünüze yahut bitki cayiniza bir cay kasigi ilave etmeniz yeterlidir.
5- Patates: Patatese sasirdiniz belki ama mideyi yormuyormus, mesela firinda pismis yahut püre halinde sütle birlikte.
6- Yulaf Unu: Bu da iyi bir uyku icin en iyi ilaclardan biriymis,bir serbetle karistirip icilebilir.
7- Badem: Kalp dostu bu yemislerden bir avuc dolusu yenirse kaslarin rahatlamasina neden oluyormus.
8- Keten Tohumu: Hayat ters gittiginde 2 kasik yemek yeterliymis,yogurtla yahut sütle, moral verici etkisi varmis
9- Kepek Ekmeği: Ince bir dilimi beyne ''uyku vakti'' sinyalini yollamaya yeterliymis.
10- Hindi: Bir dilim kepek ekmegi üzerinde kücük bir parca haslanmis et iyi gelecektir,rahatlatacaktir.

(Kaynak: RealAge Türkiye)

Not:Ben hangini denedim diye sorarsaniz, muzu denedim ve pek birsey anlamadim, yani kizimla ne derece mümkünse uyumak o kadar artik:) Papatya cayini biliyordum ve bazen icerim zaten.
33

Blogumu Sildim

Arkadaslar cogunun haberi yoktur ama düngece ben blogumu sildim evet yanlis duymadiniz!
Ama bilerek degil tabiki!
Yanlislikla blog nasil silinir bunuda benden ögrenin :D

Ee simdi blogumdayim bu nasil oluyor degilmi?
Bastan anlatayim ben simdi herseyi:

Ben Google hayraniyim bilirsiniz eklentilerini illa deniycem, giris sayfamda googledir hep!

Oradan bir eklenti eklemistimki Web sayfasiyla ilgili birseydi, onu begenmedim pek ve silemedimde, derken iste toptan silmisim Bloggerle alakasi yoktur diye düsünmüstüm ama oradaki toplam ne var ne yok hepsi icin gecerliymis silmek :S

Ben kaldim ortada, "gece gece al iste uctu gitti onca zamanlarimi verdigim yazilar, kizima hatira birakacagim günlükler..vs." diye diye saskinca ve üzgünce ugrastim bayagi.

Her türlü yardimlari aradim yine Google'den ve mailler yolladim sorunuma dair.
Hem Türk yetkililere hem Alman...

Ilk cevap Google Yardim Grubundan Merve Hanim'dan geldi bugün ve hemen halletti blogumu geri gönderdi bana :)

Kendisine buradanda cok tesekkürlerimi sunuyorum :)
(Soranlar olmus nasil aldin diye, Yardim Grubuyla irtibata gectim sadece onlar kendileri yapti, ben hicbirsey yapmadim! Sorun yasayan olursa Google'de "Google Yardim Grubu" yazsa bulur).

Bu arada bugün blogsuzluk nasilmis onu yasadim, moralim sifirdi.
Disciye gitmistim birde hem beton gibi durdum, o disime bakarken ben blogu düsündüm :D

Eger blogumu geri almasaydim yeni acmayacagimi biliyordum cünkü hevesim kirilirdi eski yazilar giderse...
Blog icime islemis meger farketmeden, esim bile anladi bunu gercekten bugün :D
Sanki bir arkadasimin ölüm haberini almis gibi hissettim kendimi!

Simdi tekrar buradayim ve yaziyorum :)
Blogum ve blogumun degerli ziyaretcileri her biri ayri renk katan güzel insanlar iyiki varsiniz :)

Aysima'ya da tesekkür ediyorum, blogumu kapandi okuyunca mail yolladi :)

Yazmaya devam :)
3

Siddete HAYIR!

Bilmiyorum dikkatinizi çekti mi?, bir kaç gün dür bir fragman dönüyor tv de.

Şiddete hayır diyelim!

Önce bir genç kız koşuyor, ardından biri kovalıyor, herkes seyirci. Adam kızı yakalayıp, defalarca bıçaklıyor. İkincide yine aynı sahne ama çevrede bulunanlar kızı çembere alıyor.
Bundan sanırım 15-20 gün önce falandı Uğur İlhan'a rastladığımda tv de.
Bütün arkadaşlarım tenefüste oynarken ben duvarın dibine çöker, akşam annemin yiyeceği dayakları düşünürdüm. Evlendim aynı şiddete maruz kaldım diye anlatıyordu.

Şimdi Güneş Sığınma Evlerini kuruyor. Genç kız sığınma evleri bunlar.

Hepimizin yapacağı bir şey var.

Mesela sayfalarımıza logolarını koyup , bundan herkesin haberdar olmasını sağlamak gibi. Küçücük 5 ytl bile yardım. Yani hepimizin yapacağı bir şey mutlaka var.

Logoya tıkladığınızda sayfaya ulaşabiliyorsunuz.
12

Yamuk oturmalara son versem

Benim kendimde en sevmedigim seylerden biri bilgisayar basinda sekilden sekile girmektir.
Düzgün oturmayi hic beceremem, yani deniyorum ama ilk dakikada kendiliginden eski halimde buluyorum kendimi yine ve "offff" luyorum sadece.

Cünkü bu oturuslar yüzünden kollarimda, ayaklarimda agrilar cektigim oluyor uzun oturmussam yanlis sekilde.

Bu konuda yazilar okudum birazda yazmak istedim. Eminim benim gibileri vardir, belki daha beterleride var midir ki :S

Dizüstü bilgisayar taraftari hic degildim ama bu yüzden sirf bu yil cok düsündüm bilgisayarimi degistirmeyi, hala kafama uygun bulursam degisicem gercide...

Bileklerde bile bir damarin alti mi varmis, kalinlasiyormuymus neymis, yani hep ayni sekil mausun üstünde oldugundan zavalli bilegimiz...

Maus padlerinizi bilekli olanlardan almanizi öneririm yahutta bileginizin oldugu yere rahat bir minik inekcik koyabilirsiniz benimki gibi :) Yani basit bir önlem ama ise yariyor bayagi.

Birkac egzersiz gördüm onuda paylasmak istiyorum, özellikle boynumuza dikkat edelim, yoksa boyundaki damarlar beyne iyi kan gönderemiyormus ve buna bagli bir sürü sorunlar...

"Nerde hareket orda bereket" :)

Son olarakta netten bir iki öneri:

Eğer gözlük kullanıyorsanız sizin için doğru gözlük olup olmadığını kontrol edin.
Gözünüzün kurumasına izin vermeyin ve sürekli olarak kırpın.
Ara sıra ekrandan farklı bir yere bakarak konsantre olmaya çalışın.
Ekrana yakın oturmayın.
Monitörünüzü göz seviyenizden aşağı şekilde yerleştirin.
Ekranınızın renk ve parlaklığını ayarlayın ve öyle kullanın.
Çok parlak ve göz alıcı olmamasına dikkat edin.
Sık sık oturuş pozisyonunuzu kontrol edin. Dik oturun.
Birde benden bir tavsiye PC yaninda yesil yaprakli bir bitki bulundurun ve arada bakiverin, yesil gözlere cok iyi geliyormus!

Umarim birilerinin isine yarar bu yazim :) Ben bu konudan cok muzdaribim!
28

Ben bayrami yasamak istiyorum


Bir bayram daha geldi...
Bayram nedir?

Sevinc, nese, birliktelik, baris, cosku, yardimlasma, kaynasma, hediyelesme...vs. bir sürü güzel seydir bayram.

Ben gurbette yasayan biri olarak ne kadar bu sicakligi burada hissedemesemde, bir yanlarim hep eksik kalsada, cocugumun bayramlari görmesi icin elimden geldigi kadar bayram havasi katmaya calisacagim.

Ben herseye inat yepyeni bayramliklarimi giyicem, kizimada giydiricem ve bayramlasmaya gidicem. Birkac kiside olsa gidilecek yinede evde durup karamsar olmaktansa birseyler icin harekete gecmek en iyisi :)

Hepinizin bayrami kutlu olsun, sevdiklerinizle cok güzel zamanlar gecirin insallah!

"Cenâbı Allah'ın Arefe günü oruç tutanların ikinci ve daha sonraki yıllarının günahlarını örteceğini ümid ederim" (Müslim, Sıyâm, 1162)
7

KaRa Tirtil

Bir Kara Tirtil yaptim ve nasil ortaya ciktiginida yeni örgü bloguma (http://minigurumi.blogspot.com/2008/12/kara-tirtil.html) ekledim.
Daha yeni bir blog oldugundan pek dikkat cekmiyor o yüzden buradanda paylasimlarim hakkinda kisa özet geciyorum.

Bu arada MiniGurumi bloguma eski amigurumilerimi geciriyorum, bazilarinin resimlerini yeniden düzenliyorum, yani bu sayfadakiyle ayni degil.

Bu arada en son dedigim sizin icin birsey yapicam diye, o aklimda ama vakit darligi var gene bu siralar, bayramda giriyor bir yandan. Biraz daha ertelendi yani bu yapacagim.

Back to Top