24

Kizim 2,5 yasinda

Kizim hasta, off biliyorum hep hasta yaziyorum her ondan bahsettigimde...
Hasta ola ola cocukta usandi.
Öksürük ve atesti bir iki gündür ve bugün dayanamayip pazar falan dinlemeden hastaneye götürdük, doktor akut bronsit dedi.

Bronsit lafini duyunca, biz $ok tabiki. Yani babaannem senelerdir astim bronsit ve cekiyor, gitgide kötüye giderek...

Tabi bu alerjik bronsitmis kiziminki yani birkac haftaya güzel tedavi edilirse gecer dediler.
Evde kizima uygulamamiz icin bir alet verildi, ilac bir yere dökülüyor ve aleti calistirinca, buhari burnuyla cekecek icine, yani maske takili burnunda oradan ilacin buhari geliyor.
Cocugum öksürdükce durmadan bizim canimiz aciyor... Aile olmak böyle birseymis, sanki onun acisi bize batiyor igne gibi.


Neler yapiyor baska biraz aklima gelenleri yazayim.

Sac taramayi falan cok seviyor demismiydim. Saclarima evdeki tüm tokalari takiyor mümkünse, cikarirkende canimi acitiyor cekerek, kizim kel kalicam sayende diyorum, saclarimi kopariyor:D

Evde ev terligi giymeyi cok seviyor, kreste alistigi icin hep orada ayri ev ayakkabisi giymeye, ondan sanirim.
Sayilari sayiyor bayagi, hem türkce hemde almanca 20 ye yakin sayiyor. Bazen sirali bazen karisik kafadan atarak :D

Almanca cümle kuruyor, mesela birseyi yapmak istemeyince : "Ik kan nik" diyor :D "Aslinda ich kann nicht =Yapamam" cümle ama kizimin okuyusu kendine has :D
Ona tembih ediyorum bazen, bakicina böyle olursa böyle söyle, söyle olursa söyle diye, ögretiyorum güya. Mesela hasta olursan -ich bin krank=hastayim ,dersin dedim ve bunu hemen ögrendi, sordugumda söylüyor.

Bir cizgi filmde civcivden dinazor ciktigini görmüstü, o zamandan beri birseylerin icinden hep birsey cikacak diye örnek veriyor. Cogunlukla civciv cikacak diyor, bende gülüyorum o öyle deyince, o da gülüyor ve tekrarliyor.

Her sabah düzenli krese kalktigimizdan, ayni cizgi filmlere bakiyoruz giyinirken ve kahvalti ederken. Dora isimli sevimli bir kizin oldugu hayvanlari kurtardiklari cizgi film.
"did di diddi Doraaa, did di diddi Dora, super coole Doraaaa" diye sarkisi var baslarken onuda söylüyor :) Bu cizgi filmde cogu konusmalar almanca ama arada ayni kelimenin ingilizcesinide tekrarliyorlar, ingilizce ögretmek amacli yani bazi kisimlariyla.

Kizimin üst damakta 8 disi var, altta ise 9. yeni cikti ve simdi 10. cikiyor, ondanda atesi olmus olabilir belkide...Yani toplamda 18 dise sahip olmus olacak :)

Bugün amcasinin kizi 1 yasina giriyor ona gidecekti güya kizim, hediye bile hazirlamistik birlikte paketlemistik falan, ama nasip degilmis iste, hediyeleride bir sekilde ulastiricaz artik.
Dogumgünü bilincinde artik iyice, krestede bazi cocuklarin dogumgünlerini kutlamislardi zaten, "hepi bösdey uuu yuuu" diyor kizim bazen evde :D

Kizimin sabahlari saatin zilinden önce kalkmasini istemiyorum, bakiyorum daha yarim saat var kalkmama, saat 7 de dikiliyor ayaga yaaa, halbuki 9 a yakin evden cikiyoruz, 1 bucuk saat rahat yetiyor bize, gelde anlat.
Ben onu fermuarli tuluma yatiriyorum hala, kücüklügünden beri böyle yaptim hep ki gece üstü acilma sorunu olmasin diye ve cok memnunum.
Sabahlarida kalkinca aciyor fermuarini ve cikiyor icinde tulumun, bende ince üstü sabah ev serin diye mecbur kalkiyorum erken bile olsa...

Kizim burnunu karistiriyor bazen, özellikle gripken falan. "Kizim mendil vereyim ona sil" diyorum, "mendille cikmiyo anne" diyo birde :D

Birde kizim bu ay sonu tam 2 bucuk yasina girdi.

Bu defalik bu kadar...

Bir sonraki sefere cok güzel seyler yazarim insallah kizimla ilgili :)

24 comments

Geçmiş olsun.

canımm geçmiş olsun.allah dermansız hastalık vermesin.seni çok iyi anlıyorum..tez zamanda iyileşir inşallah..

1/12/08

Çok geçmiş olsun .Küçükken böyle, büyüyünce daha farklı. İyileşir hiç merak etme,hepimiz yaşadık.Üzülme sen. Bir şey hatırlatayım bu yaşlarda burunlarına birşeyler tıkabiliyorlar kağıt mendil parçaları,mısır tanesi gibi Dkkatli olmakta yarar var.

1/12/08

geçmiş olsun anne olmak böyle bi duygu, güzel yazılar bekliyoruz resimler de

1/12/08

çok geçmiş olsun
yeni yaşınıda kutluyorum
Kocaman öpüyorum
Sevgiler

GEÇMİŞ OLSUN CANIMM ALLAH ŞİFA VERSİNNN MŞLHH TAM 2,5 YAŞ ÇOCUĞU SLMLAR

Adsız
1/12/08

acil şifalar diliyorum canım.Çok zor biz de yaşadık bronşite benzer bir hastalık krup.Çok üzülmüştük gerçekten.İnşallah çabuk toparlar minik kuzu..

Geçmiş olsun, Allah hayırlı şifa versin inşAllah...

1/12/08

gecmis olsun cook
hemencik iyilessin

1/12/08

Ah benim minik yavrucuğum hasta mı olmuş annesi oy oy oy hop oturup hop kalkıyosundur sen şimdi hassas anne seni :) Ben anne olsam kimbilir nasıl olurum ya düşünemiyorum sevdiğim insanlara bile bebek gibi davranıyorum bazen bebeğime herhalde manyak bi sevgi veririm gibime geliyor uhuhuh :))

mutlu yıllar küçük prensese aslında büyük prenses oldu ama.... ve çok geçmiş olsun canım inş. en kısa zamanda atlatırsınız...

Güzel kızına geçmiş olsun bi anne olarak (kız annesi:))seni anlıyorum o hasta değilde ben hasta olsam dediğini duyar gibi yinede Allah geçmeyecek dert vermesin herkesin söylediği gibi çocuk onlar elbetteki hasta olacak ve iyileşecekler...

1/12/08

çok geçmiş olsun canım, onlar hasta olunca , asıl biz hasta oluyoruz :(

1/12/08

bence ik kann nikt´ten önce, NEEEEINNNN demesini ögrenmistir!

daha dogrusu NAYYYYYNNNN demeyi ;)

1/12/08

Allah bağışlasın kızınızı.Ve bu arada çok geçmiş olsun.

Sevgiler

2/12/08

geçmişler olsun canım,Allah şifa versin inş.geçer tez zamanda,dediğin gibi onlar hasta olunca bizlerde onlarla bir hissediyoruz,
daha nice hayırlı yaşları beraberce geçirmeniz dileğimle,a.e.oln,,

çok geçmiş olsun
nice yaşlara
canım kıyamam ona
biran önce iyileşmesini diliyorum

Geçmiş olsun Ceyda'cım, çocukların hastalığı hepimizi üzüyor, evin neşesi kaçıyor, canı sıkılıyor insanın, Allah şifanızı versin.

2/12/08

Geçmiş olsun:( Mendille çıkmıyormuş annesi:) Çok şeker maşallah...

şimdilik 18 dişi olan o güzel kızına geçmiş olsun...genelde çocuklar hep hastalar ve tam sezonu yani kış da geldi...aman Allah başka dert vermesin ...

sevgilerimle.

ayrıca kızının 2,5 yaşını tebrik ederim...

25. yaşında da benim bu dileği buraya yazmam temennisi ile ...

aman geçmiş olsun zaten kış başladı mı hiç bitmez hastalıkları...tam 2,5 oldu demek maaşallah nice nice yaşlar

Cok gecmis olsun canimmm. Umarim hemen atlatir. Cok sukur asude hastalik konusunda cok saglam. Onlarin yerine bizler hastalansak keske

Adsız
4/12/08

merhaba kelebek
öncelikle geçmiş olsun
benim de kızım da alerjik bronşit.Geçen sene günlerimiz hep hastanede geçti.Seni çok iyi anlıyorum.Umarım en kısa zamanda atlatırlar

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top