2

LaDeeeS

Bu yil ne oldu bana anlayamadim ki, bünyem mi cok zayif acaba diyorum son zamanlar..Bu kisin hayatimda hic olmadigim kadar grip ve öksürük oldum, yani agir gecirdim. Suan hala öksürükle savasiyorum :S

Aksam haslanmis tavuk yerken, eskilere gittim yine, cocukluk günlerime...
Köy cocugu olan ben ne kadar cok tavuk olsada köyde öyle istedigim kadar doya doya yiyemezdim yinede. Herzamanda tavuk kesilmezdi öyle...
Pismis tavugun suyuna kurumus olan(önceden hazirlanmis) yufka batirilirdi.
Sirayla en alta pilav, üstüne tavuk ve en üstte islanmis yufkalar koyulurdu büyükce bir tepsiye. Herkes yer sofrasinda bunun basina oturur yer. Önüme tavuk cabuk gelsin diye yufkalari cabuk yemeye calisirdim diye hatirliyorum :P
Lades kemigi ciktiginda ladese girerdik. "Ladesim lades olsun mu, vermiyen gavur olsun mu :D " Bu oyunu bilmeyen var mi acaba?

Tavuktan cikan "V" seklindeki kemige denilir lades kemigi.
Onu karsilikli tutar iki kisi ve birseyler vadederler birbirlerine kirarak kemigi. Sonra amac karsidaki kisinin eline birsey tutturmaktir, o zaman kazanilmis oluyor. O kisi birseyi alacaksa önce "aklimda" demeli kaybetmemek icin...

Bu arada esimin bana daha bir lades borcu var o aklima geldi simdi :D Gerci onun bayagi bayagi birseyler borcu var, birikti yani yavastan baslasa iyi olur :P

Bu arada köy cocugu oldugumu her firsati geldiginde belirtiyorum, gurur duyuyorum bununla. Hayatimin ilk 7 senesi köyde gecti. Köy cocugu olmak kolay degildir ama bir o kadar güzeldir :)5-6 yaslarinda coktaan baslarsin tarlada birseylere yardim etmeye...Dogayla, hayvanlarla icice olmak öyle güzelki( simdi kücük bir böcekte bile korkarim o ayri nasil olduysa :S ).
Böyle bahsedince köyümü özledigimi hissettim, böyle i$inlanma falan ciksa, arada isinlansam birkac dakikaliginada olsa bunaldigim zamanlar icin, ne iyi olurdu :P
8

PuZzLe Prensesi :P

Evimin ne$esi, sesi, güzelligi olan kizimdan yazmadim yine bayagidir.

Bu siralar öksürügü var birde kulagi iltihap olmus, atesi falan yok cok sükür...
Arada öksürügü bir geliyor korkutuyor beni, gecen yil gözüm korktuya bronsitten.
Birde gözü hafif kizarir gibi oldu, damla verdi doktor ama kizima damla damlatmak nasil zor :S Daha 2 kez damlattim zar zor 3.yü basaramadim agladi bayagi, gözüde ilerlemedi pek daha iyi gözüktü gözüme bende üstüne gitmedim. Yarina gözünde birsey sezersem damlatmamiz gerektigi seklinde anlastik bakalim :S

Kizim benim evde oldugum siralar pek gitmiyor krese, benle daha cok olsun istiyorum. Sonra arayacagim bu zamanlari eminim...Bende grip olunca pekte iyi vakit geciriyoruz sayilmaz, iki hasta evde.

En cok oynadigi sey Puzzle.
Kizim puzzle yapmayi bayagi seviyor gibi..Ayni puzzleleri günde belki birkac kez yapiyor bikmadan. Bazen onunla yarisiyoruz kim önce bitirecek diye, o artik ezberlemis tabi parcalari "Sana yardim edeyim istersen anne" diyor birde ben bi parca bulamazsam :D En büyük puzzlesi 54 parcaydi sanirim. 70 lerde bulursam alicam ona, sonrada 100'e gecer :)

Resimde puzzlelerinden bazilari var, hepsini cikarip yapiyor bazen sirayla.

Hatta beni bile gaza getirdi, yeni olup yapilmayi bekleyen bir puzzle oldugunu görünce "Anne sende yap hadi" dedi illa. Bende nasilsa bu 500 parca dedim ve yaptim, suanda tamamen bitmis durumda, duvara asicam hatta girise ;)
Resimde tam gözükmüyor ama 3D efekti hos geliyor göze, birde tam ilbaharlik bir resim :)
Daha önce bitiremedigim 2 tane 1000 lik var onlarida belki kizim az daha büyüyünce onunla yapmaya kalkisirim :)

Ahh birde oyuncak toplamayla arasi iyi olsa. Odasi olmadigindan oturma odasinin bir kösesinde oynuyor, masasi falan var. Ama tüm odaya dagitabiliyor oyuncaklarini, o da hakli tmm oynamali zaten bu konuda baski yapmiyorum. Kreste ne oynarsa toplayip sonra baska oyuncak aliyor ama kural olunca nasilda tipis tipis yapiyor öyle görünce insan evde de böyle yapsa olmazmi diyor :)

Bunu yazarken bir yandan yine öksürüklerini duydum ve balli ilik su icirdim.
Allah baska dert vermesin gecer elbet.
13

GüNüN BLoGu

"Sabah ola hayrola" ise yariyor kesinlikle. Yani ilk seferde degil belki ama devamli bu umutla uyunursa güzel bir güne uyanilabiliyor :) Yorum ve desteginize cok tesekkürler :)

Bomba gibiyim :P
Ilkbahar civiltisi var icimde... Cicek diktim bugün, bir ara onlardan da resim eklerim. Kaktüsleri dikerken dikenler batti ne kadar kalin bi bezle tuttuysamda, hala elimde minik dikenler oldugunu hissediyorum :S

Evi boyamak istiyorum, boya alicaz, oturma odasini bej rengine, salonu acik fistik yesili ve yatak odasinda kizimin bölgesini belki acik bir pembe ( kendi istegi üzerine :P )
Ben okula baslamadan hepsini halletmeliyiz.

Ufak tefek degisiklikler yapmak istiyorum evde...Mesela bir kitapliga ihtiyacim var, yani pek yer yok ama ben yinede uydurucam bir yerlere...
Birkac dekorasyon degisikligide gerek...

Bunlarin disinda gezip tozuyorumda bolca :P Arkadaslar sayesinde birazda. Haftasonu Cekoslavakya'daydik mesela, Viyana'ya komsu ülke oldugundan.. Cinlerle pazarlik etmesi eglenceliydi oradaki Cin pazarinda :)

Hee birde güzel birsey oldu. Ben günün blogu secildim sonunda Bloxoo'da :D Herhalde tüm bloglari turladilarda bana sira geldi :D Yinede hosuma gitti iste :P

Blogumda da degisiklik istiyorum aslinda, biraz cicek acsa diyorum mesela hic fena olmaz :)

Nevbaharcim sana yorum yazinca hata veriyor..vs bir dogru düzgün yorum birakamiyorum, sende hic ugramiyorum zannedersin belkide :(
Ayse Gelincim ac su blogunu artik yahuuuuu :)
Nevincim mektubum ulasmadi mi yaa bayagi oldu artik :S
Bir kisiye daha yazmistim bakalim ulasiyormu bu hafta :P

Vee birde Turkuaz Esarp ile Hayal Arkadaslarim'a kreativ blogger ödülleri icin tesekkür ediyorum.

Gülücükle ayriliyorum blogumdan gülücüklede gelicem insallah ;)

Sevgiler
15

Karanlik gece

Evlilik yildönümümmüs bugün...
Ilk defa unuttum, aklimda degildi, önemsememistim sanirim.
Zaten rahatsiz oldugum seyler var son zamanlar, belkide onlarinda etkisi oldu bu gevseklikte...
Suan " Vazgec gönül vazgeeecc, sesini duyan yok...Seni anlayan yok " diye bir sarki dinliyorum, evlilik yildönümü aksami... "Bir yanip bir söndüm"...
Egoist olmayi birisi ögretebilir mi bana?
Gururlu insanlar icin gururu sevdiginden de mi önemli olur?
Ama evlilik yildönümü serefine kendimi karanliklara attim, yaktim bir mum, hemde badem cicegi kokusunda...
Mum bitene kadar karanliklarda durucam...
Ee sonra?
Sonra yine herseye devam...
Sabah kizim basucuma gelecek uyandiracak beni, onu görünce kalkmak icin güc bulacagim kendimde. Yüzümüzü yikayip ona kalvalti hazirliycam, biraz birseyler oyniycaz...Herseyden uzaklasmak adina kizimi alip yine aticam kendimi sokaklara, kafam nereye eserse...
Degerimi görmeyeni yoklugumla cezalandiricam belkide ama bu rahatlik mi ceza mi olur bilemem...
Yine aksam olacak...Uyumadan önce yine "Sabah ola hayrola" diye gözümü yumucam ümitli bir sekilde... Sabah olunca belkide hersey yine ayni kalacak olsun ama ben yinede "Sabah ola hayrola" diycem...
Gözle görünür birsey yok...
Anlasilmamak, karsilikli konusamamak yetmez mi ki!
Kuru, tadsiz tuzsuz hersey...
Badem ciceginin kokusunu cok sevdim, bu koku bana belkide hep bu geceyi hatirlatacak...
Evlilik yildönümüm kutlu olsun, 9. seneyede ayak basicaz hicbirsey degismeden, tatsiz, yavan...
6

1 saat mum isigi iyi gelecek ;)


Sizlerle bugün önemli birseyi paylasicam.

Küresel iklim degisikligine dikkat cekmek icin 2007'den itibaren "Earth Hour" ismindeki eylem bu yilda 27 Mart'ta saat 20:30 - 21:30 da uygulanacak.

Bu eylem, bir saat isiklari kapatma gibi basit bir hareketle yaratilabilecek farka isaret ediyor.

Bu eyleme katilmak icin sizleri bu adrese yönlendiriyorum : http://www.wwf.org.tr/

Sizde bu eyleme katkida bulunmak icin duyurabilirsiniz. Damlaya damlaya göl olur ;)

Unutmamak icin simdiden takvimimize bu tarihi not aliyoruz :)
5

Beni takip eden kelimeler


Iki kelime durmadan karsima cikiyor son zamanlar.

Önce pizza dükkanlarinin isimlerinde farkediyorum...
Sonra bazi okudugum seylerde bir sekilde o iki kelime gözümün önüne geliyor...

Vee bu sekilde devam ediyor..

Yeni telefonuma kilif aldim, pakette oldugundan iyice inceleyip alamadim, sadece rengi, sekli ve nasil bir materyal oldugu gözüküyordu paketten beri. Evde actigimda tam öne dogru örttügüm kisminda bu iki kelime yaziyordu yine gülümsedim... Ben bilmedigim birsey yazan hicbirseyi sevmem! Yani bir kiyafet aliyorsam, yahur bir cantada olsun bir yazi varsa anlamini bilmiyorsam almak istemem, yani tasiyacagim seyde ne yazdigini bilmeliyim tabiki, ya bana uyamayan birseyse bu?..

Gecen gün kiyafet bakinirken bir tshirt te yine bu iki kelime cikinca karsima yine mi dedim artik...

Yani ister istemez merak ettim anlamini. Resmen beni anla diyor gibiydi bu kelimeler :)

Ee Google herzamanki gibi elimin altinda olunca, az önce ögrendim sonunda bu gizemli önüme cikiveren " Dolce Vita " nin anlamini :)

Meger ne güzel anlami varmis : Tatli Hayat :)

Artik gördügümde gülümseyerek okuyacagim :)
7

Yeni teknolojik parcam

Tatilin ilk günleri biraz gezmek birazda temizlikle gecti :)
Insan bosken cok geziyor ve cok para harciyor bunu anladim :)
Esimle telefonlari yeniledik simdi alismaya calisiyoruz yenilerine.
Touchscreen almakta cok kararlida degildim ama alisirim sanirim, teknolojiyi seven biri olarak uzak kalmamak lazim :P

Yalniz kredi kartsiz iki tane iphone vermediler bize :S Bir tane satabiliyorlarmis kredi kartin olmayinca, yani faturali hatla birlikte.

Kredi kartimiz yok bizim, normal banka kontolari var. Yani avrupanin göbeginde yasayip kredi karti olmamasi nasil bir duygu bilmiyorum :S Bunu gecen yil Tr'ye geldigimde anlamistim, herkesin kredi karti vardi cünkü, fakirinden zenginine...

Kredi kartini iyi kullanan icin eminim faydalidir ama gerek duymuyorum. Param varsa alirim birseyi yoksa almam o kadar! Ben borctan nefret eden bir insanim...

Neyse iste 2 iphone (16Gb, 3Gs) alamayinca bende baska telefona karar verdim. Zaten iphone kocaman geliyordu gözüme, hemde bana biraz daha iyi resim ceken bir telefon lazimdi, cünkü ayri kamera tasimayi sevmiyorum telefonla cekiyorum genelde.
Bende Lg Arena'da karar kildim, hem sekli cok hos, hemde özellikleri. Simdilik bir kötü yanini görmedim :)
Ama iphone kadar uygulama bulunmuyor iste benim telefonada.
LG Arena icin uygulama bulabilecegim bir site bilen varsa öneri bekliyorum ;)
Back to Top