15

HaYDi HoBiLeRi CoGaLTMaYaa :)

Hobi edinmek ister misiniz?

Yani simdiye kadar yaptiklarinizi bir tarafa koyup, yeni birseyler denemek!
Eskileri tabiki atmiyoruz, sadece bekletmeye biraz özlemeye aliyoruz.
Ben bunu yapamam, edemem diyenleri sevmem!
Cünkü bastan zaten kaybetmis oluyorlar önyargilariyla...
Insan öyle bir varliktir ki, isterse ugrasirsa herseyi yapabilir!
Yani adim atmak ve istek önemli!

Yeni hobi edinirkende önyargi olmadan bir denemeden birsey kaybedilmez düsüncesiyle baslanabilir! Baktikki zevk aldik, devamida böylelikle gelir!

Ben simdi aklima gelenleri madde madde yazicam!


1- Müzik Dinleyin ve Dans Edin: Eger müzik dinlemeyi sevmiyorsaniz, size yakin olan bir tarzda dinleyin, dünyada öyle cok müzik cesidi varki! Ayrica dans bilmeseniz bile kendi capinizda sallanip, ellerinizi hareket ettirmeniz bile mutluluk verecektir!
Müzik dinleyenler ise degisik hic dinlemedigi bir tarzi dinleyebilirler!

2- Fotograf Cekmek: Fotograf cekmek zevklidir, hemde sanildigindan fazla! Özellikle iyi bir poz yakalayinca...Fotograf makinaniz olmasi bile sart degil artik telefonlar bile gayet güzel cekiyor! Zamanla belkide her yerde her an bir poz yakalamaya calisirken bulacaksiniz kendinizi!

3- Resim Yapmak: Alin kagit kalemi cizin birseyler...Ben bazen önüme birsey koyup onu cizmeye calisirim mesela. Yagli boya ile duvariniza ufak bir sekil cizin ve boyayin!

4- Örgü Örmek: Kocaman birsey örmeniz sart degil, once ufaktan baslayin. Mesela örgüden bir mutfakta kullanabileceginiz tutacak yapabilirsiniz, dümdüz örerek.
Örgü örmek icin netten faydalanabilirsiniz, ilmek dahi bilmeyenler icin animasyonlu gösterilen siteler var! Sonrais eminim gelir, örgüde iyi bir teparidir ve bende cok seviyorum!

5- Sabun Yapmak: Evde hic sabun yaptiniz mi? Bende yapmadim ama yapilacaklar listemde duruyor! Kendi sabunumu yapip, süslemek isterim. Icine meyve kabuklari, dilimleri bile koyabiliriz yanarken mis gibi kokar! Bu konuda neler gerekli Hobby magazalarinda danisilip alinabilir sanirim.

6- Pasta-kek-kurabiye Yapmak: Internetten bir tarif alin, kafaniza ve evdeki malzemelere en yakin hangisiyse, girin mutfaga! Hic mutfakta deneyiminiz olmasa bile ,deneyin sadece!
Ilk defalik mükemmel olmayabilir ama eliniz alistikca ustasi bile olabilirsiniz!
Özellik yapimi kolay seyler secebilirsiniz baslangic icin!
Hem yeni lezzetler tatmak, hemde yeni bir ugras edinmek cok hos olacaktir!

7- Oyun Oynamak: Burada oyun deyince her tür girer icine. Isterseniz netten oyunlar oynayin stress atmak icin, isterseniz evde hangi oyunlar varsa!
Mesela biz arada esimle Amiral Batti, Santranc, 9 Tas, UNO, Tavla..vs gibi oyunlar oynariz.
Özellikle arkadas toplantilarinda birlikte oynanan oyunlar öyle zevkli oluyorki!
Mesela 2 gruba ayrilip yüzük saklama oyunu, cocuklugumun vazgecilmeziydi!
Sonra hirsiz-polis oyunu…
Isim-Sehir bulma oyunu…
Ben cok seviyorum kalabalik halde oynanilan oyunlari!
Bize gelen herkes oyun oynamadan gitmemeli zaten:)

8- Dogayla Olmak: Bol agacli güzel mekanlarda yürüyüs yapin bol bol, hem temiz hava iyi gelir hemde kafaniz dinlenir!
Evden cikmak istemezsenizde dogadan esintiler bulunsun evinizde!
Bitkiler dikin balkona yahut uygun mekana!
Sevdiginiz herseyi dikebilirsiniz! Büyüdüklerini görmek öyle mutluluk vericiki!

9- Film Izlemek: Arada bir sevdiginiz DVD leri koyun izleyin sirayla!
Yahut yeni bir film kiralayin izleyin.
Birde arada arkadaslarinizi cagirip birkac film bir arada, güzel bir video aksami yapin!
Filmler bittikten sonra ise filmlerden neler alindi msjlarini konusun!

10- Yeni bir dil Ögrenmek: Bir dil ögrenmek bazi insan icin hobi olabilir! Size hos gelen, konusmayi hayal ettiginiz bir dil üzerine sözlük alin, arada bir kelimeler ögrenin!
Birkac kelime bile bilseniz yinede cok güzel!

11- Taki Yapmak: Taki yapmak günümüzde cok yaygin. Internette basit yapilis semalari bile var. Belki kendizi icin belki cocugunuz icin yahut arkadasiniz icin birsey deneyebilirsiniz!

12- Blog Olusturmak: Internette gezinen biriyseniz, vakit ayirabiliyorsaniz arada birde olsa, bir blog olusturabilirsiniz! Bende zamaninda neden olmasin deyip acmistim blogumu! Hala devam ettigime göre demekki güzel seymis:)

13- Koleksiyon Yapmak: Sevdiginiz birseyleri biriktirin! Bu cok sey olabilir, diyelimki eski bir örnek Pul! Cesitli yaprakalr toplayip bir deftere yapistirip biriktirmekte güzel olur bence!

14- Kartpostal Yapmak: Sevdikleriniz icin kendiniz kart olusturabilirsiniz! Hemde el yapimi olur, daha degerli olur yani! Ayrica bunu cocuklarla birlikte yamakta zevkli olur, onlarda birseyler ögrenirler.

15- Hikaye Yazmak: Eger hayal dünyaniz genisse, oturun yazin bol bol! Akliniza ne gelirse, hayal edin sadece, gerisi gelir! Belki bu sekilde kendi kitabinizi bile olusturabilirsiniz!

16- Hayvan Beslemek: Evinize bir hayvan alabilirsiniz. Benim tercihim kus, su kaplumbagasi yahut baliklardan yana:)

17- Bisiklet Sürmek: Bisiklet hic sürmedim daha demeyin sakin! Cok güzel bir spor!
Sürerken hem zevkli hemde spor yapmis oluyor insan. Ben bisiklet sürmeye bayilirim, helede yaz aksamlari serin havada!
Ögrenmeside zor degil! Ilk baslarda denge saglamak önemli, her an düsecek gibi oluyor insan ama zamanla denge olayi kapaninca bas gaza git:)

18- Enstrüman Calmak: Yukarida müzik dedik ama enstrümani unuttuk! Ilgi duydugunuz bir enstrümanin kursuna gidebilirsiniz! Bunu bende ilk firsatta uygulamak isterim!
Flütten baska calabildigim yok:)

19- Dj'lik Yapmak: Sesiniz güzelse, biraz müzikten cakiyorsaniz ve konusmayi seviyorsaniz online dinlenebilen bir Radyoya basvurun ve deneyin! Bende bu isi birkac yil yaptigimdan, cok zevkli ama kizim olali biraktim!

20- Kitap Okumak: Benim gibi az okuyan biride bu basligi en sona koyar iste! Okumayi sevdiginiz alanlarda kitaplar alin kendinize ve birinden baslayin...Az okuyanlar özellikle kitap alirken danisip arastirip almali bence, yoksa akici bir kitap olmazsa hepten birakirlar okumayi:)


Gecenin bu vakti aklima gelen hobiler bunlardi. 20 taneden yapmadiginizi secin ve bunu yapicam deyip yola koyulun!
Amac bos durmamak, ee bos durani seytan bile sevmezmis degilmi!

Hobi arayanlarada fikir vermis olmusumdur umarim!
(Aklima geldikce yeni maddeler eklemeye calisirim)

Bol hobili günler:)

15 comments

12/1/09

ilave yapayım diyorum ama hepsini yazmışsın neredeyse heh buldum bilgisayarda çizim tasarım şablon yapmak bu da benim hobim. Ya bu arada bende bir tuhaflık var ben bütün hobileri yapmak istiyorum bu konuda doymak bilmiyorum ne yapsam?

öyle halsizim ki bugün tavsiye ettiklerinin hiç biri cazip gelmedi. bu kış hiç hastalanmadım diye çok dillendirmiştim. sanırım hasta olucam. boğazlarım ağrıyor:(
ama kendimi iyi hissettiğimde tekrar bakıp bu hobilerden birini seçecem söz:)
sağol paylaştığın için şeker

12/1/09

süper bir paylaşım.Hobi düşünenler için açık kapı.Ne kadar da çok şey varmış yapılacak.

Adsız
12/1/09

sabun yapmak,dj lik yapmak ve kartpostal yapmak haricindeki herşeyi yapıyorum sanırım :)) bundan sonra daha orijinal şeyler bulmalıyım bonsai yetiştirek gibi falan :D

ne güzel bir yazı seni kutluyorum
gecenin bir yarısı yazmışsın ama
harika
ne güzel fikirler vermişsin

12/1/09

kitapp okumaa hariçç bütünnn hobilerii yapmakk istiyorumm :P bu aralar kitapp göresim yok da :P

Secsem birini iyi olacak. dans iyi bisi mesela. hic dans etmem sevmemde aslinda amam dans ederek iyi stres atiliyormus :) denemek lazim :))

12/1/09

nedense bugun canım hiç bişey yapmak istemiyor hafta başı olduğu için temizlik bile zor yaptım ama başka günler hobilerini değerşendirecem inş.saolun

12/1/09

bu hobiler içindebana göre olupta içimin gittiği maddeler oldu,ama benim ne kendime ne hobilerime vaktim yok maalesef,sadece hobi olarak bloga yazı yazıyorum sanırım:(

12/1/09

ama gerçekten güsel teşvik,söylemeyi unutmuşum sağolasın canım:)

Ben de soyle aradan bir kac hobi secmek istiyoruuuum :)) Tek kelimeyle supper bir liste olmus :))

Adsız
13/1/09

kitaap, kitap, kitap...digerleri malayani sınıfına girer... gerçek dost, insanın kendini geliştirmesinde tek destek kitap fakat her kitap okunmaz oda bir gerçek..

Adsız
13/1/09

Ben pasta kurabiye börek çörek yapma telaşındayım ağzım yüzüm saçlarımda bu arada undan pek geçiilmiyor haha annemle kavga ediyoruz mutfağa girme konsuda:P
Kitap okuyorummmmmm 3 kitap birden aştım ben kendimi:D
İngilizce dilimi yarım bırakmıştım tekrardan başladımmmmm :p
Birde arapça merakım başladı:p

Adsız
13/1/09

hmm...
senin hobbylerin ayri bir zevkli zaten:P

Adsız
13/1/09

yorumum gitmiyo galiba:(
sadece senin hobbylerin ein Wahnsinn:)
elinde olsa hepsini yapmak istersin ...
selamlar

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top