22

Üniversite Yoluna Adim :)

Dogumgünüm bir hafta sürüyor demistim, güzel basladi ve güzelde devam ediyor cok sükür :)

Dün arkadasimla biraz gezindik, kayinvalidem aradi ve eve postacinin bir kagit biraktigini söyledi, merak ettim durdum. Hatta arkadasima dedim, "belki Üniversite'dendir cevap bekliyorumya hala, olumlu olursa bana güzel bir dogumgünü hediyesi daha olur".

Ama %20 ümidim vardi beni kabul etmelerine dair.

Bunu daha öncede belirttimmi bilmiyorum, ben taa 7 sene önceki girdigim sinav ÖSYM sinav sonuc kagidimla basvurdum. Normalde 4 yillik herhangi bir Üni.ye kayit yaptirip gecis yapiyor ögrenciler buraya Türkiye'den. Yani sadece kazanmak yeterli degil sinavi, en az 4 yillik kazanmak gerek hem. Benim puanim sadece baraj puandan biraz fazlaydi yani 2 yilliklar tutuyordu.
Üniversite sinavina 3 kez girdim :D
Ama hic dersaneye gitmedim ve hic özelden evde Üni. icin ders calismadim, abartisiz söylüyorum hic! Test kitabi falan bile satin almadim. Ee bu marifetmi hayir, sadece okul bilgilerimle baraj puani astigim icin ben kendimle gurur duyarimda hep :) O kadar dersaneye gidip yinede alamayanlarda var yani :P

Hatirliyorumda lise sondayken, üniversite sinavlarina yakin herkes rapor alirdi doktorlardan :DBen tek kisi oldugumu bilirim sinifta, sadece ben ve hoca :D
Hoca sonra sinifa örnek vermisti beni "bakin arkadasinizda sinava girecek ama yinede geliyor okula" diye :D

Benim umrumda degil miydi sinav? Tabiki umrumdaydi ama o kadarda illa bu olmali diye düsünmüyordum, böyle düsünmemin altindaki sebeplerde var tabii.Mesela abimin okumasi, kardesimin okuyacak olmasi. Yani birde ben yük olmamaliyim aileme gibi düsündüm sanki! Onlarda tek kizlarini uzaga okula gönderirlermiydi onuda bilemiyorum. (Gerci kocaya geldim taa Viyana'ya...)

Her sene girdim sinava yinede, 3. kez girdim ve nisanlandim, evlendim sonrada...

Buraya geldim Üni.ye basvurdum, alindimda ama gitmedim. Esimin dogru isi yoktu bile, yine yapamam, maddi yönden nasil hallederiz gibi düsündüm, kimsenin destek olacagini görmedim, göstermedilerde zaten!

Burada bir yil agir bir iste calistim ve anladimki meslek olmayinca ancak bu isler varmis, ben böyle calisamam kesinlikle ömürboyu diye düsündüm. Yani meslegim olmali!Bir taraflarimin eksik oldugunu gördüm, burasi sizliyordu...

Yazlari tatile gittigimde, bu konular acilinca ben aglardim hatta üniversite okuyamadim diye.

Annem hep der "buraya gelinde kizim ben cocuga bakarim sen okursun". Onlarda eminim biliyorlar benim bunu ne kadar istedigimi sonradan cok iyi anladilar.

Ve düsündümki, ben bu Üniversiteyi okumazsam hep ömürboyu icimde bir sizi kalacak ve hep bu konu acilinca ben agliycam! Yaa bu bir takinti gibi ayni, bu duygumu anlatamam!
Belki insan Üniversite okumadanda yapabilir, kendine iyi is bulabilir hadi sansina ama sadece is degil sebep! O ortama girmeliyim, basaramasamda en azindan denedim yapamadim derim. Ama hic baslayamadan hep geri dönmelerim beni bunaltiyor herzaman!

Iyice uzattim biliyorum konuyuda, ee nerden nereye getirdim yani :D

Iste kizim var, esim var, bir evim var sorumlu oldugum ama bu engel olmamali kesinlikle!

Ben bu hayalimi gerceklestirmeliyim!

Sonuc olarak, eve geldim ve o postanin Üni'den geldigini gördüm, bir bucuk ay önce yaptigim basvurum kabul edilmis :)

Yani siz farzedinki Türkiye'ye göre istedigim bölüme ve Üniversiteye yerlestirildim :)

Ama kac sene önceki sinav puanimla basvurumun kabul olmasi, bence burada evli olup yasadigimdan! Burada yasayanlar direk diplomayla girebiliyorlar cünkü, giris sinavi falan yok. Onlar icin en büyük zorluk diplomayi almak.

Viyana Teknik Üniversitesi bekle beni gelicem :P Önce bir almancam yeterli olup olmadigina dair dil sinavindan gecmem gerekmis, yetersizse kursa gönderiyor Üniversite beni.
Insallah yeterli olacak, biraz calisip ilk firsatta sinava giricem. Cünkü Mart ayinda dönem basliyor ve ben bir dönem kacirmak dahi istemiyorum.


Allah'ima cok sükürler, baslangicta birsey benim icin, devamida cok güzel gelir insallah!

Darisi tüm isteyenlerin basina :)

22 comments

çok sevindim canım.İnşallah gönlünce olur ve okursun isteidğin bölümü.insanın ideallerinden vazgeçmemesi gerekiyor kesinlikle.

çok sevindim ceydacım, seni en iyi ben anlarım sanırım, şöyle ki şu dönemde ben de aynı durumdayım. türkiyede öğrenci affı çıktı belki duymuşsundur.ben de 2. oğlumun doğumu ile bıraktığım öğrencilik hayatıma, döndüm, pazartesi kaydımı yaptırdım, artık resmen yine üni. öğrencisiyim. tam 10 sene sonra :) hayat insanın karşısına neler çıkarıyor. çok çok sevindim, hayırlı olsun, kutluyorum canım.

Ooo süper hadi hayırlı olsun :)

Öncelikle hayırlı olsun kardeşim...
her hikayede hayatına dair birşeyler paylaşmak geleneğini yine sürdürmüşsün tebrikler:)) ama bi yerde yanlış mesaj vermişsin onu da söyleyeyim okuyan çocuk ailesine yük olmaz , asıl okumayanlar anne babaya evde kalır ve sonuçta iş bulma durumu da evde oturan için zor olduğundan ekmeksiz köfte hesabı oluyor sanırım biraz:) ama tabi senin okumayamamanın daha başka sebepleri de vardı malum örtülü olman vs halen burda devam eden sorun gerçi...
teknik üniversitede nasıl bir bölüm branş seçeceksin bilmiyorum ama çok ağır olmayan bir ev sorumluluğun bir çocuk yani anne sorumluluğunun bilincinde olarak bir bölüm seçeceğini temenni ediyorum canım...sonuçta neyi nasıl yapabileceğini nelerden sevk alabileceğini ki belki bir ömür hangi branşı mesleği tolere edebileceğini en iyi sen bilirsin...çoğu branş bölüm dışardan göründüğü düşünüldüğü gibi değildir onu özellikle belirtmek isterim, bir branş tercihinde bulunmadan önce o işi mesleği yapan kişilerden de bilgi almanda fayda var diye düşünüyorum...
ecemi çok çok öpüyorum necatiye selamlar...

20/12/08

Kelebek'im cok sevindim senin adina :)) Tebrik ediyorum :))

benim kaydimda hala dondurulmus duruyor burda, is olayim olunca dondurduk... bakalim hayirlisi :))

Tadini cikart ogrenciligin, baska hic birsey de yok tadi :)) Kocaman kocaan sevgiler, tum kalbim seninle :))

20/12/08

Çok güzel bir haber tebrik ederim sizi artık başarılarınızı dinleriz inşallah dün geceden bu yana 3 kez yorum bırakmayı denedim her defasında bağlantım gitti şimdi başarıyorum sanırım :))Bu yaz viyana teknik üviversitesi için bende niyetlendim ama sonra almanca sıkıcı geldi inşallah başka bir ülkede başlıycam yeniden eğitimime sizde bana dua edin kolay gelsin diye..

20/12/08

çok süper bir haber çok sevindim bu kadar içinde kaldığına göre başaracaksın bu işi

Aslında derslerine biraz dikkat eden öğrenciler öss de barajı zaten çok rahat geçerler.
Bende hiç hazırlanmadan girdim. Amacım diğersene girmekti tecrübe olsun diye girdim.
Sistem tam benim girdiğim yıl değişti.
Ailem sistem değişti bu yıl gir diye baskı yaptı. Puanlar 15-20 puan civarında yükselmesine rağmen trakya fiziğe girdim.
(Kazandım demiyorum, girdim diyorum. Meğerse kaybetmişim.)

biolog77
20/12/08

bu çok güzel bir gelişme.umarım sonuna kadar götürrüsün ve hayalini gerçekleştirisin.kolay gelsin şimdiden:))


biolog77

20/12/08

her şeyin hayırlısı olsunn senin içinnn

işin başı nasıl mutlu başladıysa öyle bitsin inşaallahh

Caniiim emin ol ki devami gelecek! Öyle kalpten istiyorsunki ve basaracagindan oyle eminsinki kimse buna engel olamaz allahin izniyle. Allah cabalayanlari görür :) Cok seviniyorum adini. hadi bakalim, hem es, hem anne hemde ogrenci olmak zor olacak ama sen yaparsin :) Dualarimiz seninle :) Kocaman bir masallah sana :)

valla ayakta alkışlıyorum ablacım bu konuda yazdığın konuları her zaman hayranlıkla okuduğumu bildirmiştim daha önce de zaten şimdikisi en zirve olanıydı :))) Allah sonunu da aynı böyle mutlu ve muvaffakiyetli biçimde getirmeyi nasib etsin Bana da çok dua et bi niyetim var ama biraz imkansızlara oynuyor gibiyim olsun müslümanların müslğmanlara ettiği dualar kabul olurmuş ismimin özellikle belirtildiği özel dualar beklşyorum senden :D

-Ben senin başarılı olacağına yürekten inanıyorum allah yardımcın olsun.Tebrikler

Adsız
21/12/08

ne okuycaksınız peki hangi bölüm?

21/12/08

allah kalbine göre versin. hayatında başarılar ve mutluluklar....

Erguvan Agaci (sanada basarilar ve hayirli olsun:) )
Cilekli Süt
Yasamladans
Moonsun
NRH
Gece
Orjinal Delikanli
Biologcum
Rümeysa
Ayse gelin
SananaAki BananeSaN
Gülücüklerim
Virgo
Adsiz
Ve abi hepinize cok tesekkürler iyi dilekleriniz güzel yorumlariniz icin :)
Abi haklisin okuyan yük olmaz ama ben hep kücüklügümden beri birseylere katkida bulunmak icin cabalarim, yani sorumluluk duygum fazla belkide ondan ben cok rahat degildim bu konuda kendimce!
Bölümü isimdiz arkadasta sormus.
Informatik deniliyor burada yani bilgisayar.
Bilgisayar bölümüde 5 e falan ayriliyor burada ama ilk yil herkes ayni ögreniyor sonra bölümlere ayriliyor.
Ben Medya bilgisayari secmek istiyorum, aslinda Tip bilgisayari sececektim vazgectim sonra. Benim isimde biraz design falan olmali! Medyada birazda olsa bunu bulabilecegimi düsündüm. Aslinda calisan birilerine sormak gerek tabiki ama bölümü secene dek gene arastiririm.

Bu arada abi yorumlara cvp yazmiyorum eger soru sorulmadigi sürece, cünkü buna pek vaktim yok acikcasi, aslinda yazmayi isterim ama onun yerine bloglari geziniyorum yahut bloguma yazi ekliyorum acele.
Soru soruldugunda mutlaka cevaplamaya calisiyorum ama ilk firsatta!
Hepinize sevgiler blogumun renkleri :)

ay canım bu haberine öyle çok sevindim ki anlatamam. oku ve diplomanı aldığın haberini de yaz gururla. inan çoks evindim. yurt dışında okumak için imkanlar daha çok ve rahat. neden bunu değerlendirmeyesin ki maşallah kafalısın da. hade bakalım hayırlı olsun.

22/12/08

Çok güzel bir haber gerçekten umarım üniversite hayatında da çok başarılı olursun:))

23/12/08

bu habere inan çok sevindim Ceydacıımm , sanki kendim kazanmışım gibi seneye bende mısıra gidince mimarlık okucam aynen önce dil için yeterlilik sınavına sokucaklar düşündümde kendim gibi sandım seni ve bi mutlu oldum anlatamam :) umarııım o sınavıda geçersin canım benim

23/12/08

gerçektende hayalinin gerçekleşiyor olması adına çok sevindim canım,,tebirikler,vede hayırlı olsun,Allah tamamına erdirsin,,

canım senin için çok sevindim. bizim hayatlarımız ne kadar da bir gidiyıor işler kurslar şimdi de üniversiteler. burada da af çıktı bende okula dönüyorum. maalesef ihl mezunu olduğum için açık öğretim ama diploma herşeyi görür demi canımın içi :))))

12/12/09

:) ordan ora zıplarken bloğunuzda takılı kaldım, şu anda üniversiteye hazırlanıyorum,tevafuk oldu..

Ben fazlaca büyütüyorum olayı gözümde siz iyiki fazla çalışmamışsınız össye :) orada direkt almışlar..

Muhabbetle..

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli Ƹ̴Ӂ̴Ʒ

Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top